Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Greičio matuoklių tolerancija turėtų būti sumažinta

Visoje Europoje nuo ketvirtadienio 6.00 iki penktadienio 6.00 visi veikiantys greičio matuokliai nebeturi jokios tolerancijos ir fiksuoja net menkiausią greičio viršijimą, kai įprastai jie nefiksuoja mažesnio už 20 km/val. greičio viršijimo, tik Klaipėdoje nuo praėjusio rudens jie tapo jautresni.
Greičio matuoklis Vilniuje
Greičio matuoklis Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Saugaus eismo ekspertas Vigilijus Sadauskas teigia, kad greičio matuokliai turėtų fiksuoti pažeidimus, kai greitis viršijamas daugiau nei 10 km/val., o advokatas Julius Jasaitis „Žinių radijui“ sakė, kad tam tikra tolerancija turėtų išlikti ir kad neleisti nė kiek viršyti greičio nebūtų geras sprendimas.

„Galimas dalykas, kad leistinos ribos 20 km/val. padidinimas galbūt yra per didelis, galbūt pakaktų 10 km/val., taip asmeniškai galvoju, – sakė J. Jasaitis. – Žmonėms gyvenant reikia laikytis tūkstančių pačių įvairiausių taisyklių. Jų preciziškas laikymasis neabejotinai tam tikra prasme erzina, nervina ir kitaip nuotaikos nepakelia“, – laidoje „Dienos klausimas“ ketvirtadienį sakė advokatas.

Žmonėms gyvenant reikia laikytis tūkstančių pačių įvairiausių taisyklių. Jų preciziškas laikymasis tam tikra prasme erzina

Anot jo, vairuotojai ir taip turi laikytis daugelio taisyklių, ir toks preciziškas jų laikymasis ir tikrinimas būtų sunkiai įgyvendinamas:

„Policija gali tikrinti, ar stiklai atitinka tamsumą, ar per daug neteršia gamtos, ar vairuotojas apdraudęs automobilį, ar dar nepasibaigęs medicininės pažymos galiojimas ir t.t. Pabandykime įsivaizduoti – jei reikėtų tai tikrinti kiekvieną dieną, tai kiek reikėtų tai daryti ir kokia būtų visuomenės reakcija“, – sakė J. Jasaitis.

Anot jo, reikėtų atkreipti dėmesį į tikrai pavojingus reiškinius keliuose kaip drastiškas greičio viršijimas, vairavimas išgėrus ir pėsčiųjų atšvaitų nedėvėjimas tamsiu paros metu.

Saugaus eismo ekspertas V. Sadauskas teigia, kad greičio matuokliai fiksuotų greičio pažeidimus už daugiau nei 10 km/val. viršytą greitį, o jeigu kelyje leistinas greitis 50 km/val., tada, anot jo, pakaktų viršyti ir 5 km/val., kad matuoklis fiksuotų pažeidimą:

„20 km/val. paklaida padaryta todėl, kad buvo įprasta, kad jeigu apie 10 km/val. viršiju – tai nieko tokio, o jeigu žmogus mano, kad jam leidžiama 10 km/val. viršyti  ir prie to dar priskaičiuoja prietaiso ir automobilio paklaidą, gaunasi beveik 16 km/val. 16 – negražus skaičius, uždedame 20. Realiai turėtų būti iki 10 km/val., įvertinant ir automobilio paklaidą, ir įrenginio, jei važiuoji didesniu nei 50 km/val. greičiu. Jeigu mažesniu, užtektų ir 55 km/val. (kad prietaisas fiksuotų pažeidimą)“, – sakė V. Sadauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?