Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Greta Seimo pirmininko gyvenantys ringaudiškiai eidami į namus rizikuoja gyvybėmis

8503 – tiek vidutiniškai automobilių per parą pravažiuoja Šakių plentu ties Ringaudais. Eismo intensyvumas didelis, kaip ir pavojus. Iš mokyklos į namus grįžtantiems vaikams tenka rinktis: kirsti kelią rizikuojant gyvybe arba iki artimiausios pėsčiųjų perėjos, darant kilometro lankstą, eiti sunkiai praeinamu kelkraščiu, kai į nugarą nuolat šnopuoja nelaimė. Pokyčiai, pasirodo, jau numatyti.
Ringaudų gyventojų problemos
Ringaudų gyventojų problemos / Aliaus Koroliovo / 15min nuotr.

Į 15min redakciją kreipėsi neapsikentę Kauno rajono Ringaudų gyvenvietės Pievų gatvės gyventojai. Daug metų jaunos šeimos bando prisibelsti į vietos valdžios duris, tačiau jų atidaryti niekas neskuba. Šalia itin intensyvaus Kauną ir Šakius jungiančio kelio įsikūrę žmonės baiminasi, jog vieną dieną įvyks skaudi nelaimė: po langais žus koks kaimynas ar jų pačių šeimos narys.

Aliaus Koroliovo / 15min nuotr./Ringaudų gyventojų problemos
Aliaus Koroliovo / 15min nuotr./Ringaudų gyventojų problemos

Šalia itin intensyvaus Kauną ir Šakius jungiančio kelio įsikūrę žmonės baiminasi, jog vieną dieną įvyks skaudi nelaimė: po langais žus koks kaimynas ar jų pačių šeimos narys.

„Prieš keletą metų išsiplėtė Ringaudų ribos, pradėjo dygti nauji kvartalai. Kaip žinia, čia kuriasi jaunos šeimos su mažais vaikais. Kauno rajonas labai džiaugiasi, kad rajono gyventojų skaičius auga, tačiau apie augančias problemas kažkodėl nutylima. Plojimai skiriami tik plėtrai.

Problema, su kuria susidūrėme, – kaip kirsti vadinamąjį Šakių kelią? 2015 m. rinkome parašus ir siuntėme raštus Kauno rajono savivaldybei bei Ringaudų seniūnijai. Prašėme ties Pievų gatve įrengti pėsčiųjų perėją. Iš dalies buvome išgirsti – Šakių plente atsirado kalnelis, tačiau jis neišsprendė problemos. Vėl kreipėmės į seniūniją dėl perėjos, šalikelės ar bent jau to kalnelio apšvietimo – pažadėta susisiekti. Deja... Kreipėmės ir 2016 m., ir 2017 m. Tiek raštu, tiek telefonu, tiek akis į akį. Galutinis atsakymas: „Šį kelią valdo ne Kauno rajonas, o Lietuvos automobilių kelių direkcija.“

Kai prasidėjo netoli esančios sankryžos rekonstrukcija, manėme, bus atsižvelgta ir į mūsų prašymus: sutvarkys bent Šakių plento šalikelę. Deja... Kasdien keliasdešimt vaikų kerta mirtiną tašką ar brenda neapšviestais kelkraščiais visai šalia sunkiasvorių mašinų, tikėdamiesi sveiki pareiti namo“, – tokiu laišku į redakciją kreipėsi Jurgita.

Šalia įsikūręs ir meras, ir Seimo pirmininkas

Jurgitą papildė jos kaimynė Kristina, pabrėžusi, jog šalia jų, Obelynės gatvėje, gyvena pats Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis. Kitapus Šakių plento – ir Kauno rajono mero Valerijaus Makūno gyvenamasis namas. Politikams ši problema yra žinoma, tačiau vis vien neskubama jos spręsti.

Aliaus Koroliovo / 15min nuotr./Kauno rajono mero Valerijaus Makūno namas
Aliaus Koroliovo / 15min nuotr./Kauno rajono mero Valerijaus Makūno namas

„Štai Seimo pirmininko gatvė, išeinanti iš naujojo žiedo, – tobulai sutvarkyta: apšviesta, asfaltuota, su šaligatviais. O intensyviausiame Šakių plente, kuris dalija Ringaudus tarsi į dvi dalis, šaligatvio nėra nė vieno!“ – piktinosi ringaudiškė Kristina.

Aliaus Koroliovo / 15min nuotr./Obelynės gatvė ir Seimo pirmininko namas
Aliaus Koroliovo / 15min nuotr./Obelynės gatvė ir Seimo pirmininko namas

Tiek su Jurgita, tiek su Kristina ir keletu jų kaimynų 15min žurnalistai susitiko prie Šakių plento. Šalia vingiuoja Pievų gatvė. Čia pat – autobusų stotelė. Moterys patikina, kad išlipę kitapus plento esančioje stotelėje, žmonės taip pat priversti kirsti kelią neleistinoje vietoje. Juk neisi pavojingu kelkraščiu puskilometrį, kad sugrįžtum atgalios, tokiu pat nesaugiu kelkraščiu. Ties Pievų gatve Šakių plentą įpratę kirsti ir į piceriją užkąsti einantys ringaudiškiai ar tie, kurie skuba apsipirkti „Maximoje“. Žmonės ties šia parduotuve net yra išmynę taką per griovį.

Aliaus Koroliovo / 15min nuotr./Ringaudų gyventojų problemos
Aliaus Koroliovo / 15min nuotr./Ringaudų gyventojų problemos

„Tačiau ir to tako, kuriuo iš mokyklos eina vaikai, tuoj nebeliks. Statomas gyvenamųjų namų kvartalas. Eime iki to naujai įrengto žiedo ties Seimo pirmininko gatve. Tik ten prieš keletą savaičių buvo įrengta pėsčiųjų perėja. Kas pavojingiau: kirsti gatvę ar kilometrą eiti tokiu kelkraščiu iki tos perėjos? Palijus – molynas, pasnigus – neišbrendamos pusnys. Mamos su vežimėliais iš viso keliu turi važiuoti“, – eidama vos kelių dešimčių centimetrų pločio kelkraščiu, kalbėjo Kristina.

Eiti kelkraščiu – malonumas menkas

Apie tai, kad šia šalikele dažnai vaikšto žmonės, vairuotojus įspėja tik kelio ženklas. Kelias iki artimiausios perėjos išties prailgsta.

„Nelabai malonu eiti, kai šalia zuja sunkiasvorės mašinos, ar ne? Štai toji pėsčiųjų perėja. Nelabai kas prie jos ir stoja. Prieš keletą metų, kol jos dar nebuvo, vaiką čia partrenkė. Man keista, jog valdžia į mūsų klausimus atsako: „Kam jums ta perėja ten, jei nėra jokių juodųjų dėmių.“ Ką tai reiškia? Kad mes turime kokį vaiką pastumti po ratais, kad jie atkreiptų dėmesį? Ir kokie čia greičiai. Niekas nevažiuoja 50 km/val. greičiu. Pikta ir dėl to, kad už žiedo prasideda Akademijos teritorija. Ten jau ir šaligatviai, ir apšvietimas – visa infrastruktūra“, – teigė Kristina.

Aliaus Koroliovo / 15min nuotr./Šakių plento kelkraštis
Aliaus Koroliovo / 15min nuotr./Šakių plento kelkraštis

Jurgitai seniūnija pasiūlė pačiai automobiliu vaikus pasiimti iš mokyklos.

„O ką pasakyti darbovietei, kad kasdien apie 15 val. išvažiuosiu vaiko vežti?“ – klausė moteris.

Ringaudiškiai neprašo jiems išasfaltuoti gatvių – patys savo pinigais prie to nusprendė prisidėti. Neprašo jų ir apšviesti. Jiems svarbiausia – nesaugus Šakių plentas, kurio nekirtę, vaikai negali pareiti iš už 400 metrų esančios Ringaudų pagrindinės mokyklos. Norėdami pereiti kelią pagal taisykles, mokiniai turi žygiuoti važiuojamąja kelio dalimi iki žiedo, kur prieš dvi savaites tik atsirado perėja, ir tuomet pareiti kita puse atgal. Susidaro apie kilometro ilgio bereikalingas lankstas. Tačiau eiti iki tos perėjos juk reikia nesutvarkyta šalike, purvais, pusnimis, visai šalia mašinų. Tamsoje pėsčiuosius pastebėti vairuotojams – itin sudėtinga, nes kelkraščiai neapšviesti.

Planuojama tiesti pėsčiųjų ir dviračių taką

Kauno rajono savivaldybės atstovų teigimu, kelių tvarkymo prioritetai yra amžinas diskusijų objektas, ir retai kada visi būna patenkinti. Pasak jų, Obelynės gatvė buvo išasfaltuota ne todėl, kad joje gyvena Seimo pirmininkas, o todėl, kad šioje zonoje vyksta didelė plėtra, gatvės pabaigoje įsikūręs Kauno rajono muziejaus filialas – profesoriaus Tado Ivanausko sodyba su parku.

Tvarkyti regioninių kelių savivaldybė neturi teisės – už tai atsakinga Susisiekimo ministerija. Kelią Nr. 140 Kaunas–Zapyškis–Šakiai valdo VĮ „Kauno regiono keliai“, kurios steigėja – Lietuvos automobilių kelių direkcija. Kauno rajono vadovai pripažįsta, kad su Ringaudų bendruomenės atstovais diskutuota daug. Ypač opi problema – vaikų saugumas keliuose. Savivaldybė tikina dėsianti visas pastangas, kad situacija šioje teritorijoje gerėtų.

15min kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją, iš kurios sulaukta tokio atsakymo: „Pėsčiųjų ir dviračių tako valstybinės reikšmės krašto kelyje Nr. 140 Kaunas–Zapyškis–Šakiai, ruože nuo 7,470 iki 13,415 km, techninį projektą, parengtą įgyvendinant 2015–2020 metų Lietuvos Respublikos valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros programą, patvirtintą Kelių direkcijos direktoriaus 2015 m. rugsėjo 24 d. įsakymu, planuojama įgyvendinti iki 2020 m. pabaigos.“

Taigi iki 2020 m. ties Ringaudais turėtų būti nutiestas pėsčiųjų ir dviračių takas. Gyventojams belieka apsišarvuoti kantrybe.

„Perėja (nežymėta) toje vietoje yra ir dabar. Gyventojams aktualu, kaip ateiti iki esamos infrastruktūros (žiedo), taigi planuojamas pėsčiųjų ir dviračių takas užtikrins tiek judumą, tiek pagerins eismo saugumą atitinkamame kelio ruože. Žymėta perėja įrengiama, kai eismo intensyvumas ir infrastruktūra atitinka Kelių direkcijos direktoriaus patvirtintas Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisykles PPOT 16“, – kodėl negalima įrengti bent laikinos pėsčiųjų perėjos, atsakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento