Ši avarija greitkelyje Kauno pakraštyje, šalia „Megos“ prekybos centro, įvyko antradienį prieš vidurdienį.
Nedidelis „Mercedes-Benz“ krovininis automobilis stipriai rėžėsi į lengvojo automobilio galą. Sužeista sumaitoto automobilio keleivė. Tiesa, 15min šaltinių duomenimis, nukentėjusioji labai greitai iš ligoninės buvo išrašyta ir sėkmingai sveiksta namuose.
Sunkvežimio vairuotojui įvykio vietoje teko pripažinti kaltę. Bent jau taip avarijos aplinkybes užfiksavo policininkai. Vis dėlto socialiniame tinkle „Facebook“ sunkvežimį vairavęs vyras paskelbė pagalbos prašymą: galbūt kažkas turi vaizdo registratoriaus įrašą, kuriame užfiksuotos kaltininkui bjaurios šios avarijos aplinkybės.
„Mercedes-Benz“ vairuotojas 15min rodė vienos liudininkės komentarą feisbuke, atskleidžiantį šios avarijos priežastis ir seką: „Vienas iš greitėjimo juostos nesugebėjo išvažiuot. Tai kitas pirmoje eilėje SUSTOJO, kad jį praleistų. Dvi iš paskos sugebėjo sustoti, trečiai pavyko staigiai persirikiuoti į kitą juostą, o sunkvežimiukas dėjo nestabdęs.“
„Žinoma, tie, dėl kurių taip nutiko, sau ramiausiai nuvažiavo...“
Liudininkė dar pridūrė: „Žinoma, tie, dėl kurių taip nutiko, sau ramiausiai nuvažiavo.“
Feisbuke tarp šios situacijos komentatorių atsirado tokių, kurie siūlė savosios teisybės nebeieškoti. Robertas rašo: „Kokį vaizdo įrašą?? Situacija aiški, įvažiavai į galą, bet kokiu atveju tu kaltas.“
Suprasti akimirksniu
- Apie šią avariją rugpjūčio 7 d. pranešta 11.27 valandą. Ant tilto priešais prekybos centrą „Mega“, važiuojant nuo Jonavos gatvės link A5 kelio, susidūrė trys automobiliai – „Toyota“ (vairuotojas gimęs 1952 m.), sunkvežimis „Mercedes-Benz“ (vairavo 1987 m. gimęs vyras) ir „Citroen“, kurį vairavo 1977 m. gimęs vyras.
- Į gydymo įstaigą išvežta 1948 metais gimusi „Citroen“ keleivė.
- „Svarbu, kad automobilio gale nieko nebuvo, nes per langą pažiūrėjus, tai galinės sėdynės iki priekinių sugrūstos“, – pamatęs avarijos nuotraukas, tuomet stebėjosi vienas iš „Kur stovi policija Kaune“ „Facebook“ grupės narių.
- Visi trys vairuotojai buvo blaivūs.
- Buvo nusidriekusi milžiniška automobilių spūstis. Po valandos nuo avarijos mašinų eilės pabaiga jau siekė Muravos sankryžą. Policijos pareigūnai rekomendavo esant galimybei rinktis kitą maršrutą.
15min nutarė išklausyti paties vairuotojo, kaip jis vertina susidariusią eismo situaciją ir atsakomybę už jos padarinius.
„Lietuvoje kultūra keliuose tiesiog... Neturiu žodžių net... Bananų šalis!
Kaip greitkelyje galima sustoti visiškai, kad praleistum kitą automobilį iš greitėjimo juostos? Be to, tas „Citroen dar nėrė į tarpą, kur ir taip to tarpo beveik nebuvo likę.
O mūsų sunkvežimis dar buvo pakrautas 1,5 tonos.
Mes patys iš Kauno, gimę čia ir užaugę, per tą vietą kasdien po keletą kartų važiuojam. Tą sunkvežimiuką turime jau 15 metų, ir apmaudu, kad kitų klaidos prisidėjo prie avarijos.
Užsienyje būtų pritaikyta taisyklė, kad kaltė yra 50/50.
Mes patys pripažįstame ir savo atsakomybę, bet neabejoju, kad užsienyje būtų pritaikyta taisyklė, kad kaltė yra 50/50“, – emocijomis ir argumentais dalijosi 15min pašnekovas.
Eismo ekspertas vairavimo treneris Artūras Pakėnas:
Čia yra tipinė klaida, ir gana dažna. Mūsų vairuotojai labai mėgsta važiuoti prisispaudę prie priekyje judančio automobilio ir visiškai nesilaiko saugios distancijos. O kai tik papuola į bėdą, toks vairuotojas klausia: kodėl ta mašina priekyje taip staigiai stabdė? Ji kalta! Aš asmeniškai netoleruoju prisispaudėjų, ir draudimo kompanijos, beje, irgi.
Jei šiuo atveju vairuotojas prašo abipusės kaltės, tai dar ne pats blogiausias variantas. Man yra tekę daug bendrauti su draudimo bendrovių atstovais – daugeliu atveju tie gale važiavę priekyje sustojusio automobilio vairuotoją kaltina, kad jis neturėjo teisės taip staigiai stabdyti. O aš tokiais atvejais visada klausiu: o jeigu į gatvę staigiai išbėga vaikas? Tai ar jam irgi reikia staigiai nestabdyti ir nutrenkti tą vaiką?
Į kalėjimus vairuotojai sodinami ne už tai, kas atsitiko jo automobilio gale, o jo priekyje, teisingai?
Į kalėjimus vairuotojai sodinami ne už tai, kas atsitiko jo automobilio gale, o jo priekyje, teisingai? Vairuotojas neturi rūpintis, kas darosi už jo, užtenka, kad pasirūpina, kas vyksta priekyje. Lygiai taip pat už jo esantis vairuotojas privalo pasirūpinti, kas vyksta priekyje, ir to užtenka.
Visuomet reikia laikytis tokio atstumo, kad pirmam automobiliui staigiai stabdant, ir antrasis galėtų padaryti tą patį. Kelių eismo taisyklėse numatytas atstumas tarp dviejų automobilių yra pusė greičio. Iš praktikos galėčiau pasakyti, kad, jei to būtų laikomasi, didesni tarpai būtų dar didesni.
Laikykite ilgą distanciją – ir net spūsčių nebus!
Laikykite ilgą distanciją – ir net spūsčių nebus!
Įsivaizduojate piltuvėlį? Jei įbersime ten iškart saują rutuliukų, kurie šiaip, po vieną, pralenda, – kas bus? Teisingai, piltuvėlis užsikiš. O jei mėtysim po vieną – jie judės po vieną ir greitai visus sumėtysim. Būtina suvokti, kad kuo didesnė distancija tarp automobilių – tuo didesnis jų srauto greitis. Galbūt skamba paradoksaliai, bet atstumas tarp mašinų ne didina, o mažina spūstį.