Iš Vilniaus iki Šventosios – 1300 kilometrų? Keliautojas K.Mieliauskas išbandė motociklų maršrutą

„Dzūkijoje pasitiko nuostabi gamta ir klampūs smėlynai, ties Alytumi laukė nemažai dumblo ir purvo, kuriuose galima ilgam įstrigti, o Šiaurės Lietuvoje – greitesni ruožai žvyrkeliais ir upelyje prisemti batai“, – taip apie savo naują iššūkį pasakoja keliautojas ir motociklininkas Karolis Mieliauskas.
Keliautojas K. Mieliauskas išbandė naują motociklų maršrutą
Keliautojas K. Mieliauskas išbandė naują motociklų maršrutą / Asm. alb. nuotr.

Jis iš Vilniaus į Šventąją važiavo tik žvyrkeliais ir miško keliukais, todėl vietoj visiems įprastų 350 km nuvažiavo net 1360 km. Keliautojas pasidalino savo patirtimis ir papasakojo apie motociklininkams skirtą maršrutą, primenantį piligriminį kelią.

Į renginį „per aplink“

Praėjusią savaitę keliautojas Karolis Mieliauskas į savaitgalio renginį Šventojoje leidosi motociklu pasirinkęs „Trans Euro Trail“ (TET) Lietuvos atkarpą ir per 4 dienas nuo Vilniaus iki pajūrio nuvažiavo daugiau nei 1300 km.

„CFMOTO pakvietė atvažiuoti į Šventąją, kurioje savaitgalį vyko „Beach Bike Fest“ – kasmetinis tarptautinis motociklininkų suvažiavimas. Organizatoriai pasiūlė atvažiuoti su savo motociklu CFMOTO 800MT, kuris buvo eksponuojamas renginyje. Šiuo motociklu pernai važiavau projekte „Ten, kur baigiasi žemė“ – 15 tūkstančių km iš Lietuvos į piečiausią Indijos tašką per tokius karštus taškus kaip Irakas, Iranas Pakistanas ir visa Indija. Praėjusią žiemą tuo pačiu motociklu nuvažiavau iš Helsinkio į Nordkapą, šiauriausią Europos tašką.

Motociklas iš viso jau nuvažiavo virš 30 tūkstančių km, tad pamatyti jį norėjo ne vienas“, – pasakoja K. Mieliauskas.

Keliautojas sako, kad paprasčiausiai sėsti ant motociklo ir nuvažiuoti į Šventąją atrodė per paprasta, todėl nusprendė išbandyti per Lietuvą besidriekiančią TET dalį: „Kalbant bendrai, TET yra neasfaltuotų kelių ir keliukų maršrutas, vedantis per Europą, atkarpų yra visose Europos šalyse, jos sudaro daugiau nei 80 tūkstančių km tinklą, skirtą motociklininkams. Pastaraisiais metais TET labai išpopuliarėjo. Prie to neabejotinai prisidėjo puikiai sudaryti ir nuolat atnaujinami maršrutai. Tad jei norisi nuotykių – galima rinktis vieną ar daugiau TET atkarpų ir išbandyti jėgas tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse.“

Lietuviškasis TET

Keliautojas ir motociklininkas K. Mieliauskas pasakoja, kad Lietuvoje esančią TET dalį sudaro dvi atkarpos – viena jų prasideda ties Zarasais, driekiasi per vaizdingus Ignalinos, Švenčionių, Vilniaus, Varėnos ir Druskininkų rajonus iki Kapčiamiesčio ir įsuka į Lenkijos teritoriją. Antroji atkarpa eina iš Pietų į Šiaurės Lietuvą, per tokias vietas kaip Druskininkai, Merkinė, Prienai, Kauno apylinkės, Lyduvėnai, Šiluva, Kurtuvėnai ir Žagarė bei toliau tęsiasi Latvijoje.

„Žvelgiant į žemėlapį, gaunasi tarsi V raidė, nusitęsusi per Lietuvą iš pietų į šiaurę. Tokiu būdu per Lenkiją atvykstantys motociklininkai gali rinktis, kuriuo iš dviejų maršrutų kirsti Lietuvą. Bendras jų ilgis yra apie 1200 km, maršrutai padalinti į 12 atkarpų. Tai patogu tiek norintiems išbandyti visą, tiek turintiems mažiau laiko.

Važiuojama bendro naudojimo neasfaltuotais keliais – žvyrkeliais, miško keliukais. Miško paklote važiuoti griežtai draudžiama. Be to, TET nėra lenktynių trasa, maršrute pažymėtos nėt pavienės sodybos ir rekomendacijos greitį sumažinti iki 30 km/val., o vairuotojai yra sąmoningi ir draugiški“, – patikina keliautojas.

Anot jo, visos Lietuvoje esančios TET atkarpos yra labai skirtingos ir savaip įdomios. Pavyzdžiui, važiuojant per Dzūkiją, laukia ne tik nuostabiai graži gamta, kvepiantys pušynai, bet ir dzūkiški smėlynai: „Smėlingi paviršiai reikalauja papildomų vairuotojo įgūdžių. Be to, keliautojai dažnai su savimi vežasi ir stovyklavimo įrangą, tad ir motociklas sveria daugiau – didesnė tikimybė įklimpti smėlyje. Ties Alytumi nemažai dumblo ir purvo, kuriuose galima ilgam įstrigti. Šiaurės Lietuvoje – greitesni ruožai pro laukus besitęsiančiais žvyrkeliais.“

Ir nuvargina, ir leidžia pasimėgauti

Savo kelionę į renginį Šventojoje K. Mieliauskas pradėjo Vilniuje, nes TET trasa vingiuoja netoli jo namų, ir patraukė į pietus. Nors stovyklavimas ir nėra mėgstamiausias keliautojo užsiėmimas, ypač per dieną nuvažiavus kelis šimtus kilometrų žvyrkeliais ir keliukais, visgi dažniausiai TET keliaujantys motociklininkai renkasi tokią nakvynę – tinkamos vietos pažymėtos maršrute.

„Pirmąją naktį nakvojau savo mylimoje Dzūkijoje šalia Druskininkų, prie Ešerinio ežero – kaip ir dauguma, mėgavausi fantastiška gamta ir vasara. Kaip jau minėjau, čia buvo nemažai dzūkiško smėlio – labai įdomus, bet tikrai nelengvas etapas. Toliau kelias driekėsi pro Puvočius, Daugus ir Birštoną link Kauno. Kai kur smėlynus keitė „tešlynai“, t. y., buvo purvo, molio ir dumblo.

Kelias Šiaurės Lietuvoje tiesėjo, buvo daug žvyrkelių, tad ir važiuoti galima kiek greičiau. Bet nuobodžiauti ir čia nebuvo kada, teko pervažiuoti ne vieną giloką upelį. O ir techniškai sudėtingesnių atkarpų pasitaikė. Tiesa, dar vienas TET maršruto privalumas – galimybė „išjungti“ kai kurias vietas, pavyzdžiui, upių pervažiavimus be tilto arba tas dalis, kurios tampa sunkiai pravažiuojamos po lietaus“, – pasakoja K. Mieliauskas.

Maršrutą keliautojas ir motociklininkas baigė ties Latvijos pasieniu nuvažiavęs 1020 km, o likusį atstumą iki pajūrio taip pat įveikė neasfaltuotais keliais, taip iš viso nuvažiavęs 1360 km. Jis pastebi, kad kiekvienoje šalyje yra TET maršruto prižiūrėtojai, kurių atliekamas darbas yra milžiniškas ir tikrai profesionalus. K. Mieliauskas juokauja, kad maršruto sudarytojas mėgsta „pakankinti“ – yra tikrai varginančių atkarpų su smėliu, purvu, duobėmis ir grioviais, tačiau po jų visada laukia lengvesnės atkarpos, kai galima pasimėgauti ir važiavimu, ir vaizdais.

Motociklininkų „piligriminis“ kelias

Kalbėdamas apie TET K. Mieliauskas nevengia jo palyginti su gerai žinomu piligrimų keliu Camino de Santiago, kurio atšakos driekiasi per visą Europą, taip pat ir Lietuvą. „Tam tikra prasme, matau nemažai panašumų, išskyrus religinį elementą. Aš pats Camino atkarpas Lietuvoje einu porą kartų per metus, tiek vasarą, tiek žiemą. Esu praėjęs ir dalį Camino de Santiago, iš Portugalijos į Santiago miestą. Tai yra nuostabi praktika.

Tad važiuodamas TET galvojau, kuo Camino skiriasi nuo važiavimo motociklu TET? Abiejų maršrutai nusidriekę per visą Lietuvą, kai kurie taškai net sutampa. TET maršrute laukia iššūkiai – duobės, dumblas, smėlis, upeliai ir pan. Važiavau vienas, tai galiu pasakyti, kad tai nuostabi asmeninė praktika. Yra pakankamai laiko save stebėti, yra erdvės visiškai ištuštinti galvą ir pailsėti“, – svarsto keliautojas.

Jis prasitaria, kad šiais metais ypatingai mėgaujasi vasarą leisdamas Lietuvoje, o prie to prisidėjo ir išbandytas TET maršrutas: „Kuo daugiau keliauju po Lietuvą, tuo labiau įsitikinu, kokia ji graži, kokia nuostabi gamta mus supa, koks geras oras – kas gali būti geriau? TET maršrutas be galo smagus ir įdomus, puikus susitikimui su savimi, įgūdžių tobulinimui, kitokios Lietuvos pamatymui ir žinoma – nuotykiui.
Be to, juo važiuodamas sutikau keliaujančių lenkų, suomių, o socialiniuose tinkluose matau, kad vis daugiau užsieniečių per Lietuvą renkasi keliauti būtent taip. Žinau, kad kai kurios šalys, norėdamos pritraukti keliaujančius motociklais, vis garsiau kalba apie TET. Manau, kad ir lietuviškoji TET atkarpa verta tiek vietinių, tiek užsienio turistų dėmesio.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų