Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Išbandėme rekonstruotą sankryžą: greičiau pagal ženklus ar per aplinkui?

Vilniaus savivaldybė, rekonstruodama sostinės Saltoniškių ir T.Narbuto g. sankryžą, išreiškė daug gražių vilčių. Pavyzdžiui, kad Edukologijos žiedu pravažiuos 5 tūkst. automobilių per dieną daugiau, nei iki šiol. Siekdama tokio tikslo, savivaldybė panaikino vieną iš dviejų eismo juostų, leidusių sukti į kairę, į Saltoniškių g. Tokiu būdu tiesiai, link Edukologijos žiedo, galima važiuoti trimis juostomis.
Sunkios eismo sąlygos šalia „Panoramos“
Sunkios eismo sąlygos šalia „Panoramos“ / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

Gerai tai, ar blogai? Be abejo, dabar tikrai lengviau peršokti plačią sankryžą, eismas Narbuto gatve vyksta sklandžiau. Tačiau ar tokiais pokyčiais patenkinti tie, kurie suka į kairę? Tarkime, bandantys patekti į prekybos centrą „Panorama“? Juk įvažiavimas į šio prekybos centro požeminę aikštelę šioje vietoje visad būdavo probleminis. Nes, sukantys į parkingą (į kairę), turėdavo praleisti dar ir iš Saltoniškių g. atvažiuojantį srautą.

15min iliustr./15min rubrikos GAZAS.LT žurnalistai Eglė Girdenytė ir Žilvinas Pekarskas
15min iliustr./15min rubrikos GAZAS.LT žurnalistai Eglė Girdenytė ir Žilvinas Pekarskas

15min rubrikos „Gazas“ žurnalistai Eglė Girdenytė ir Žilvinas Pekarskas išbandė šią atnaujintą sankryžą.

Eksperimento tikslas

  • Eglės važiavimo kryptis: Karoliniškės-Žvėrynas-PC „Panorama“.
  • Žilvino važiavimo kryptis: Karoliniškės-Žvėrynas-Edukologijos žiedas-PC „Panorama“.
  • Tikslas: nustatyti, kaip sankryžos rekonstrukcija pakeitė eismo srautų greitį.

Kaip kilo eksperimento idėja

Idėja „Gazo“ komandai, vieną vakarą sustojus kairėje juostoje (vienintelėje, dabar leidžiančioje sukti į kairę).

Žilvino automobilis buvo 7-tas eilėje. Tačiau per vieną šviesoforo ciklą (čia veikia papildoma žalia sekcija) pasuko tik trys automobiliai! Tuomet žurnalistas persirikiavo viena juosta į dešinę (ta trečioji, dabar jau leidžia važiuoti tiesiai, link žiedo) ir nuvažiavo laisvu koridoriumi. Apsukęs žiedinę Edukologijos universiteto sankryžą, Žilvinas grįžo atgal Narbuto gatve ir posūkį į Saltoniškių g. pasiekė greičiau, nei prie šviesoforo likę laukti keturi automobiliai. Tačiau tai buvo atsitiktinis eksperimentas, vykęs idealiomis oro sąlygomis, kai kelio danga nebuvo slidi , o automobilių greičiai optimalūs.

Problemą šioje sankryžoje pastebėjo ir Eglė. Laukdama, kol galės pasukti į Saltoniškių gatvę, ji ne kartą pastebėjo, kad dalis vairuotojų neatkreipia dėmesio į kelio ženklus ir į kairę suka vis dar iš dviejų juostų T.Narbuto gatvėje.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Sunkios eismo sąlygos šalia „Panoramos“
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Sunkios eismo sąlygos šalia „Panoramos“

Šį penktadienį gerokai pasnigus, gatvės Vilniuje tapo labai slidžios. Todėl 15min žurnalistai nusprendė pakartoti šį eksperimentą ir pasižiūrėti, kaip galima greičiau patekti iš Narbuto g. į Saltoniškių: sukant vienintele likusia eismo juosta į kairę ar važiuoti ratą per Edukologijos žiedą?

Žinoma, pajudėjimas iš vietos arba stabdymas tokiomis oro sąlygomis tapo problematiškas, nes gatvę dengė slidžios sniego košės sluoksnis.

Eglė: vairuotojų išsiblaškymas ir seni įpročiai

Ž.Pekarsko ir A.Gavėno stopkadras/Rekonstruota T.Narbuto ir Saltoniškių gatvių sankryža
Ž.Pekarsko ir A.Gavėno stopkadras/Rekonstruota T.Narbuto ir Saltoniškių gatvių sankryža

Kad prastos oro sąlygos apsunkina transporto judėjimą – ne naujiena. Tačiau, įsijungus žaliam šviesoforo signalui, automobiliai pajuda lėčiau ir dėl vairuotojų išsiblaškymo. Kas lemia tokį vairuotojų „miegojimą“ prie vairo – sunku pasakyti. Tačiau ne paslaptis, jog mobiliųjų naudojimas (ir kiti pašaliniai, su vairavimu nesusiję, užsiėmimai) vairuojant vis dar opi problema.

„Pastebėjau, kad esant tokioms eismo sąlygoms, vidutiniškai per vieną šviesoforo ciklą pravažiuoja 3-4 automobiliai. Jei įvažiuoja penktas automobilis, tai dažniausia būna jau degant raudonai“, – pastebėjo Eglė Girdenytė.

Stovint šešių ar septynių automobilių eilės gale, per vieną ciklą pravažiuoti sankryžą – neįmanoma. Nors automobiliai pajuda vos tik leidžia šviesoforas, eismas nepradeda judėti taip greitai kaip norėtųsi. Viena iš priežasčių – sankryžoje apsisukantys vairuotojai. Pastarieji dėl manevro važiuoja lėčiau, dėl to ir iš paskos judantys automobiliai taip pat turi pristabdyti. Jei apsisukinėja autobusas ar sunkvežimis, kol dega žalia rodyklė papildomoje šviesoforo sekcijoje, atlikti manevrą spėja tik jis vienas.

Išsiblaškymas – dar viena priežastis, kodėl sankryžą pravažiuoja vos keli automobiliai. Vos užsidegus žaliai rodyklei šviesofore, priekyje stovintis nepradeda judėti, todėl pasigirsta nepatenkintų vairuotojų signalai.

Visgi tenka pripažinti, kad žalia papildomos sekcijos rodyklė dega trumpai. Vos įsijungęs eismą leidžiantis šviesoforo signalas tuoj pat pradeda mirksėti.

Dar viena problema – vairuotojų įpročiai. Viena iš priežasčių, kodėl apie šią sankryžą nutarėme kalbėti garsiai – vis dar dviem juostom į kairę sukantys automobiliai. Kiekvieną dieną po kelis kartus šią sankryžą kertantys vairuotojai pripranta prie tvarkos, jie žino, kaip sureguliuoti šviesoforai ir kurią eismo juostą reikia užsiimti norint važiuoti toliau. Tačiau, atvažiavę čia po pertraukos, „grybauja“ (žiūr. filmuotą medžiagą).

VIDEO: Atnaujinta T.Narbuto/Saltoniškių g. sankryža: sukantiems į kairę teks palaukti

Ir dar vienas momentas. Anksčiau dauguma vairuotojų, dabar jau rekonstruotą eismo juostą T. Narbuto g. užsiimdavo norėdami Saltoniškių gatvėje įvažiuoti į pirmą eismo juostą ir taip aplenkti į prekybos centrą sukančių automobilių spūstį. Tačiau dabar toks vairuotojų įprotis kelia pavojų eismo saugumui – į kairę galima sukti tik iš ketvirtos, bet draudžiama iš trečios juostos.

Iš T.Narbuto į Saltoniškių g. galima sukti tik iš vienos juostos
Iš T.Narbuto į Saltoniškių g. galima sukti tik iš vienos juostos

Žilvinas: sniegas vairuotojus labai išgąsdino

„Prisipažinsiu, kai pamačiau, kokiu vėžlio greičiu per sniego pliurzę juda automobiliai, pamaniau – jokių galimybių per žiedą atvažiuoti greičiau. Juo labiau, kad teko ir pėsčiuosius praleisti, ir važiuoti iš paskos mokomajam automobiliui. Ir ratai šiek tiek praslysdavo. Kitaip tariant, blogu oru vidutinis greitis buvo dvigubai mažesnis.

Be to, važiuojant tik priekiniai ratais varomu automobiliu, teko šiek tiek kastis pajudant iš vietos sankryžoje, o stabdyti gerokai atsargiau.

Vairuotojams reikia kelių dienų adaptacijai, kad jų smegenys persijungtų į žiemos režimą.

Užtrukau ilgiau, nei prieš kelias dienas, ir dėl to, kad kai kurie eismo dalyviai delsė įvažiuoti į Edukologijos žiedą (jame, beje, jau buvo įvykusi techninė avarija), o kiti pyko ir jiems pypsėjo.

Taigi vairuotojams reikia kelių dienų adaptacijai, kad jų smegenys persijungtų į žiemos režimą. Nes dabar, panašu, kad kiekvienas slystelėjimas verčia abejoti savo sugebėjimais.

Atsargumas – labai gerai. Tačiau yra ir kita medalio pusė: reikia bandyti prisiderinti ir prie bendro srauto, jo nestabdyti“, – sakė Žilvinas, vairavęs priekiniais ratais varomą automobilį.

15min eksperimento rezultatas – 1:1

15min eksperimento rezultatai dėsningi. Vieną kartą Eglei pavyko greičiau pasukti į kairę iš T.Narbuto g., nei Žilvinui apvažiuoti ratu. Nes prie įvažiavimo į žiedą susidarė spūstis.

Tačiau antrą kartą greitesnis buvo Žilvinas. Nors į sankryžą spėjo įvažiuoti paskutinę akimirką, o startuoti iš vietos sniego košėje nebuvo lengva. Tiesa, ir prieš Eglę per mirksinčią žalią šviesą į kairę sankryžą kirto net du automobiliai.

Ji į kairę pasuko tik tuomet, kai Žilvinas jau buvo sugrįžęs per „Edukologijos universiteto aplinkkelį“. Taigi iš esmės tuo pačiu metu.

Pirmiausia pasižiūrėkime patys į save.

Kokia išvada? Nors eismo organizatoriams visuomet galime turėti pastabų ar pageidavimų, nors galime burbėti, kad jie apsiriboja tik kosmetiniu linijų perpaišymu, pirmiausia pasižiūrėkime patys į save.

Todėl patys sau atsakykime į klausimus:

  • Ar laiku pajudame, vos užsidegus žaliai šviesai?
  • Kodėl paliekame 10 metrų tarpus tarp automobilių per ir taip labai trumpą papildomos šviesoforo sekcijos ciklą?
  • Ar visuomet vairuodami tik vairuojame?

Kaip teisingai pajudėti iš vietos, kad mažintume spūstis, skaitykite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų