Juodoji Vilniaus dėmė: Geležinio Vilko gatvėje vyksta nervų karas

Kiekviename didesniame mieste yra gatvių ar sankryžų, kuriose eismo dalyviai degina ne tik sankabas, stabdžius, bet ir nervų ląsteles. Ir labai dažnai po to nesutaria, kas kaltas, kad tiesiog lygiame kelyje kyla karas.

Vilniuje vairuotojų nervus (sprendžiant pagal laiškų redakcijai srautą ir skaitytojų komentarus) labiausiai virpina spūstyse vis labiau stingstantis Pilaitės prospektas ir Geležinio Vilko gatvė. Ši transporto arterija kiekvieną rytą užprogramuota konfliktams. Šį kartą pažvelkime, kas dedasi važiuojant nuo Baltupių pusės į sostinės centrą.

Chaosas kaip Turkijos keliuose

Chaosas Geležinio Vilko gatvėje
Chaosas Geležinio Vilko gatvėje

Skaitytojai skundžiasi, kad Geležinio Vilko gatvės atkarpoje nuo Baltupių iki sankryžos su Saltoniškių gatve važiuoti pagal kelių eismo taisykles (KET) darosi vis sunkiau. Čia kyla chaosas – panašiai kaip Turkijos keliuose, kur vairuotojai dažnai vadovaujasi savo garsiniais signalais, o ne KET.

Kelių žymėjimo jau seniai niekas nežiūri. O jei bandysi važiuoti pagal taisykles, tai ne tik apipypsės, bet ir apspjaus.

„Kelių žymėjimo jau seniai niekas nežiūri. O jei bandysi važiuoti pagal taisykles, tai ne tik apipypsės, bet ir apspjaus. Neva esi atsilikėlė, nesolidari. O dar blogiau, kad ši atkarpa – puikus lakmuso popierėlis, parodantis, kokie įžūlus yra kai kurie vairuotojai. Arba kokie nemokšos yra tie, kurie nuolat mėtosi iš vienos eilės į kitą, taip dar labiau stabdydami eismą“, – piktinasi Baltupiuose gyvenanti Monika, savo rytines keliones automobiliu į darbą vadinanti košmaru.

Gal ji sutirštino spalvas? Gal yra labai silpnų nervų? Nusprendėme išsiaiškinti, ar tokiuose skaitytojų teiginiuose yra tiesos. Ankstų rytą trys žurnalistai – Paulius Sviklas, Audrius Gavėnas ir Žilvinas Pekarskas – sėdome į automobilius ir patikrinome faktus. Buvo tikrai linksma!

Vilniaus spūstis Nr. 1

Faktai pasitvirtino. Kiekvieną rytą tarp 7 ir 9 val. Geležinio Vilko gatve nuo Baltupių važiuojant link centro, formuojasi spūstys, o kai kurie vairuotojai jas įveikia „laisvuoju stiliumi“. Ir tikrai aidi daug garsinių signalų, galima pastebėti nervingų, chaotiškų persirikiavimų, kurie formuoja vadinamąsias fantomines spūstis. Štai kaip tai atrodo.

VIDEO: Geležinio Vilko gatvės atkarpa, kur kelių eismo taisyklės negalioja

Didžiausi stebuklai dedasi likus maždaug 100 m iki nusukimo į Ozo g., link „Akropolio“. Gatvėje šioje vietoje tikrai plati. Todėl vairuotojai bando iš dviejų (aiškiai pažymėtų) eismo juostų padaryti tris. Tokiu būdu „vidurine“ juosta automobiliai važiuoja ją apžergę, o pro dirbtinai sudarytą trečia dešinę eismo juostą dalis automobilių prasmunka laikydamiesi minimalaus įmanomo saugaus atstumo.

Prasmukę kai kurie tikrai suka į dešinę, bet ne visi. Nemaža dalis toliau važiuoja tiesiai! Tokiu būdu visi vairuotojai, prieš tai pasitraukę kairiau ir sudarę galimybę „skubantiems link Akropolio“ pralįsti, lieka kvailio vietoje, švelniai tariant. Įžūliems vairuotojams, tokiu būdu apgaunantiems kitus, laukiančius spūstyje, labai pagelbėja ir lyg tyčia prieš pat Ozo g. viaduką suformuota kišenė, tarnaujanti kaip nepažymėta autobuso stotelė.

Tai kaip derėtų elgtis vairuotojams, judantiems pažymėta pirma (dešine) juosta: važiuoti ja ir nesitraukti, nes reikia laikytis kelių ženklinimo? Ar apžergti juostą, kad kiti (ne visi iš jų sąžiningi) pralįstų? Ir kas būtų kaltas, jei tas, bandantis pralįsti, pasitraukusiam į kairę nubrauktų šoną? Juk, žvelgiant iš šalies, kaltas tas, kuris nepraleido kliūties iš dešinės. Taigi tas, kuris važiuoja apžergęs juostą...

Kas būtų kaltas, jei tas, bandantis pralįsti, pasitraukusiam į kairę nubrauktų šoną?

Norėdami išsiaiškinti, kaip čia yra ir kaip turi būti, kreipėmės į kompetetingus vairavimo mokytojus ir, žinoma, į policijos pareigūnus. Taip pat į Vilniaus eismo organizatorius.

Artūras Pakėnas: mūsų vairuotojai vadovaujasi mitais

Vairavimo mokyklos „Amplius LT“ vadovas, saugaus eismo propaguotojas Artūras Pakėnas, peržiūrėjęs 15min filmuotą reportažą atsiduso:

Luko Balandžio / 15min nuotr./Artūras Pakėnas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Artūras Pakėnas

„Bėda, kad mūsų vairuotojai mažai mokyti suprasti, kaip vyksta eismas. Todėl vadovaujasi klaidingais mitais, kurie tik blogina situaciją.

Pavyzdžiui, nesilaiko distancijos, viršija leistiną greitį, šokinėja iš juostos į juostą ir t.t. Ir tokį savo elgesį aiškina tuo, kad jiems reikia nuvykti iš taško A į B. Daugybė eismo dalyvių nesupranta (arba netiki, kai jiems aiškina profesionalai), kaip susidaro spūstys, nesuvokia vidutinio greičio prasmės ir panašiai.

Iš čia ir minėtas pažeidimas – trečia eismo juosta dviejų juostų kelyje. Viskas paprasta – čia trys juostos, o prie sankryžos bus dvi ir pravažiuos tik dvi. Ir visiems būtinai teks vėl išsidalinti į dvi eiles. Ir vėl bus spūstis. Akivaizdu, kad vairuotojai nesupranta elementarių dalykų: du papildomi rikiavimaisi tik blogina situaciją“.

A.Pakėnas siūlo papildomai šviesti vairuotojus socialinėmis reklamomis ir klipais.

Darius Grinbergas: kai kurie vairuotojai elgiasi kiauliškai

„Lexus“ efektyvaus vairavimo instruktorius Darius Grinbergas nesiima vertinti visų taisyklių pažeidimų: čia labai daug niuansų ir galima sumodeliuoti labai daug situacijų, kas būtų kaltas įvykus avarijai.

Tie vairuotojai, kurie pasinaudoję kitų vairuotojų gerumu ir patiklumu juos aplenkia, o už šimto metrų vėl nori įsilieti į srautą, elgiasi kiauliškai.

Dariaus manymu, akivaizdžius pažeidimus padarė „Volkswagen“ ir BMW, kurie bandė įlįsti į srautą ir kirto ištisinę liniją.

„Taip, dėl tokio nardymo iš eilės į eilę bei užlindimų spūstis tik didėja, visas srautas juda netolygiai. Tie vairuotojai, kurie pasinaudoję kitų vairuotojų gerumu ir patiklumu juos aplenkia, o už šimto metrų vėl nori įsilieti į srautą, elgiasi kiauliškai“, – nevyniojo žodžių į vatą ekspertas.

Tačiau Darius nori atkreipti dėmesį ir į vėlesnę spūsties stadiją – iki pat susikirtimo su Ukmergės gatve:

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Darius Grinbergas
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Darius Grinbergas

„Pastebėtumėme labai įdomų, bet dėsningą dalyką. Iki nusukimo link Akropolio, šiek tiek greičiau juda pirmoji eilė. Iškart po nusukimo jos judėjimas sulėtėja, nes srautą stabdo automobiliai, įsiliejantys nuo Ozo g. Kai tik pravažiuojama srautų susikirtimo vieta ir nebelieka trijų juostų (dingsta ir ta nelegali trečioji), pirma eile automobiliai vėl pajuda greičiau, o antroji eilė beveik visai sustoja. Ją sustabdo tie patys antros eilės dalyviai, kurie kalno papėdėje nori pasukti į kairę (apsisukti).

Tai visuomet vyksta netvarkingai, chaotiška grūstis prie šviesoforo užkemša visą sankryžą. Dažniausiai lieka tik viena laisva juosta, kuria sėkmingai ir naudojasi ja važiavę vairuotojai. Ši grūstis veikia visą dieną, nepriklausomai nuo transporto piko laikų. Kaip šią problemą galėtų išspręsti eismo inžinieriai – nežinau. Mazgas labai sudėtingas. Bet policija tikrai galėtų šiek tiek akyliau tą vietą pastebėti ir paauklėti vairuotojus“.

Policijos vyr. specialistas: važiuoti apžergus liniją negalima

Kelių policijos valdybos vyresnysis specialistas Sigitas Kūjalis sutiko su 15min išdėstytu įvykių scenarijumi:

„Ši vieta yra žinoma ir žinoma, kad ten rytais eismas vyksta būtent taip, kaip aprašyta. Karts nuo karto pasitaiko ir eismo įvykių, kai nekultūringi vairuotojai bando apvažiuoti grūstį, o kiti, atstovėję eilėje jų neįsileidžia“.

Pasak vyr. specialisto S.Kūjalio, tie vairuotojai, kurie važiuoja apžergę 1.5 liniją, pažeidžia KET 117 p.:

„Jeigu važiuojamoji dalis horizontaliojo ženklinimo linijomis ir (arba) kelio ženklais suskirstyta į eismo juostas, transporto priemonės turi važiuoti šiomis juostomis. Užvažiuoti ant brūkšninių horizontaliojo ženklinimo linijų leidžiama tik persirikiuojant į kitą eismo juostą ...“.

Pasak specialisto, kas būtų kaltas įvykus eismo įvykiui, atsakyti abstrakčiai negalima. Tik atlikus konkretaus eismo įvykio tyrimą galima nustatyti, kad būtent to ar kito vairuotojo veiksmai buvo avarijos priežastis. Anot. S.Kūjalio, vien formalus pažeidimas dar nereiškia, kad dėl jo padarymo kilo eismo įvykis.

Gatvė bus rekonstruojama

Tomas Kamaitis, Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas sako, kad savivaldybė šią problemą žino ir imsis priemonių. Pirmiausiai planuoja gerinti eismo sąlygas ir didinti transporto srautų laidumą nuo Geležinio Vilko gatvės sankryžos su Ukmergės gatve ir atkarpoje su Žalgirio gatve. Nes transporto sustojimai, ypač rytiniu laiku, vyksta būtent dėl minėtos atkarpos.

Užvažiuoti ant brūkšninių horizontaliojo ženklinimo linijų leidžiama tik persirikiuojant į kitą eismo juostą.

Pasak T. Kamaičio, savivaldybė siekdama, kad kuo didesnis automobilių skaičius ir kuo greičiau vienu kartu pravažiuotų per sankryžas, šiemet atkarpoje su Žalgirio gatve, ketina įrengti papildomas eismo juostas.

Geležinio Vilko gatvės atkarpoje, nuo Žalgirio gatvės ir Baltupių rajono kryptimi, papildomos eismo juostos įrengimas planuojamas po minėto Geležinio Vilko gatvės ties Ukmergės gatvių sutvarkymo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis