Jonavos aplinkkelis papildys magistralinį kelią Kaunas–Zarasai–Daugpilis, bus ypatingai svarbus karinėms reikmėms bei leis sumažinti tranzitinio eismo srautą mieste.
Jonavos pietrytinis aplinkkelis rytinėje pusėje prasidės nuo tilto per Nerį ties Skaruliais ir tęsis piečiau šio kelio maždaug iki Šveicarijos kaimo Jonavos rajone, kur vėl susijungs su magistraliniu keliu.
Nutiesus Jonavos pietrytinį aplinkkelį, bus užtikrintas sklandus tranzitinio transporto eismas Kauno ir Zarasų kryptimis, taip pat pagerės eismo sąlygos Jonavos gyventojams, vykstantiems į darbą Kaune ir Kauno rajone.
„Jonavos aplinkkelio poreikis žinomas jau dešimtmečius, daugelis iš mūsų esame ne kartą patyrę ties Jonava susidarančias eismo spūstis, jau nekalbant apie kasdienes Jonavos gyventojų keliones. Dėl to džiaugiuosi, kad pastaraisiais metais pavyko rasti sprendimus ir nuo metų metus besitęsiančių kalbų bei dėliojamų planų pereiti prie realių darbų“, – teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Įgyvendinant Jonavos pietrytinio aplinkkelio projekto I etapą, bus nutiesta nauja beveik 700 m ilgio magistralinio kelio Kaunas–Zarasai–Daugpilis dalis su jungiamaisiais keliais, įrengtos dvi žiedinės sankryžos. Projekto apimtyje planuojama rekonstruoti ir Jonava–Žąsliai–Kalniniai Mijaugonys dalį.
„Perkame svarbaus projekto darbus, kurio įgyvendinimas užtikrins tinkamą susisiekimą su Rukloje dislokuotais kariniais daliniais ir sudarys geresnes sąlygas Lietuvos ir NATO sąjungininkų karinės technikos judėjimui Lietuvoje. Antrojo Jonavos aplinkkelio tiesimo etapo metu bus pagerintos eismo sąlygos tiek jonaviečiams, tiek Jonavą kertančiam tranzitiniam transportui“, – teigia Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Marius Švaikauskas.
Suplanuotas aplinkkelis bus tiesiamas dviem etapais. Pirmo etapo statybos darbai, sklandžiai įgyvendinus pirkimo procedūras, turėtų prasidėti dar šiais metais.
Šiuo metu, pagal pernai spalį įsigaliojusią sutartį, jau vykdomi II etapo projektavimo darbai, jiems numatyta 22 mėnesių trukmė. Baigus projektavimą, planuojami rangos darbai, kurių metu numatyta nutiesti naują, beveik 7 km magistralinio kelio Kaunas–Zarasai–Daugpilis ruožą, kuriame bus įrengtos 2 naujos žiedinės sankryžos, viadukai, tunelinis viadukas po esamu geležinkeliu, pralaidos, požeminė pėsčiųjų perėja.
Projekto finansavimui planuojama naudoti lėšas iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės, surinkto Bankų solidarumo mokesčio ir valstybės biudžeto.
Praėjusiais metais Lietuvos automobilių kelių direkcija taip pat vykdė aktyvius dvigubos paskirties infrastruktūros projektų vykdymo darbus. Vienas svarbiausių – šalia Pabradės karinio poligono per rekordiškai trumpą, 6 mėn. Laikotarpį kapitaliai rekonstruotas kelias. Šio projekto įgyvendinimui Kelių direkcija skyrė individualų dėmesį bei siekiant išlaikyti ilgaamžį kelio naudojimą, kuriuo nuolat juda sunkiasvorė karinė technika, jam panaudojo išskirtinę voluojamojo betono technologiją.