Naujausiais VĮ „Regitra“ duomenimis, vidutinis lengvojo keleivinio automobilio amžius Lietuvoje – 16,2 metų, o net 1 110 160 automobilių yra dyzeliniai. Dyzelinis automobilis dažniausiai turi turbiną, o kai transporto priemonė nėra nauja, galima tikėtis jos problemų. Nusprendėme pasidomėti, kokie požymiai išduoda, kad su turbina nėra viskas tvarkoje? Vienas jų – garsas, ir jis gali pasakyti labai daug.
Apie turbinų skleidžiamus garsus sutiko papasakoti lenktynininkas Ramūnas Čapkauskas, taip pat vadovaujantis ir „Čapkauskas autocentras“ automobilių servisui.
Trys turbinos garsų tipai
Jo teigimu, tvarkinga turbina ir visa turbinos sistema įprastai neturi specifinių pašalinių garsų – jei girdite ūžimą, švilpimą ar džeržgimą – veikiausiai yra problemų.
„Šiaip turbina neturėti skleisti jokio garso. Jei viskas tvarkinga ir idealu – neturi girdėtis kažkokių garsų. Dažnai girdime sakant, kad turbina švilpia ir tai jau nėra geras ženklas, nes švilpimas atsiranda dėl problemų, tokių kaip disbalansas ar turbinos sparneliai. Aišku, daugiau galima suprasti važiuojant, kai mašinai greitėjant atsiranda tas garsas.
Jei garsas yra primenantis džeržgimą, tai reiškia, kad turbinos sparnuotė, ar išmetimo, ar įsiurbimo, liečiasi į korpusą, įvorėje juda ašelė ir siekia sieneles. Tai tarsi metalinis garsas ir jis yra ženklas, kad tik laiko klausimas, kada tokia turbina apskritai subyrės.