Nuo 2016-ųjų balandžio 1 dienos minėtų kategorijų vairuotojams viršijamas greitis didins ne tik riziką patekti į eismo įvykį, bet ir prarasti teisę vairuoti: daugiau nei 30 km/val. greitį viršiję žmonės gaus ne tik piniginę baudą, bet ir praras vairuotojo pažymėjimą. Už viršijimą nuo 30 iki 40 km/val. su teise vairuoti teks atsisveikinti nuo 3 iki 6 mėn., o už didesnį viršijimą laikotarpis dar ilgėja.
10 proc. eismo dalyvių žūsta avarijose, kurias sukėlė neblaivūs vairuotojai
Viršyti greitį Lietuvoje šiuo metu yra bene pigiausia Europos Sąjungoje. 30 km/val. ar daugiau greitį viršijantis žmogus atsipirktų 86 eurų bauda, kai daugelyje ES valstybių už tai grėstų susimokėti ne vieną šimtą eurų, o kai kur – ir prarasti vairuotojo pažymėjimą.
Eismo ekspertai spėja, kad tai – tik laikina, ir po kelerių metų vairuotojo pažymėjimo atėmimas už tokį greičio viršijimą grės visiems, sėdintiems prie transporto priemonių vairo.
Panašia linkme juda ir kova su tais, kurie sėda vairuoti išgėrę. 2015-ųjų sausio 1 dieną tų pačių kategorijų (motociklų, sunkvežimių ir t.t.) vairuotojams buvo įvesta „0 promilių“ taisyklė – prieš sėsdami prie vairo, jie negali būti net ragavę alkoholinių gėrimų. Šį rudenį jau parengti projektai „nulinės ribos“ įvedimui visiems vairuotojams.
Dėl saugaus greičio nepasirinkimo įvyksta vienas iš penkių eismo įvykių Lietuvoje, o juose žūsta 30 proc. visų žuvusiųjų eismo dalyvių. 10 proc. eismo dalyvių žūsta avarijose, kurias sukėlė neblaivūs vairuotojai.
35 proc. vairuotojų, eismo įvykių kaltininkų, buvo 18-24 metų amžiaus. Seime 2015-ųjų rudenį pritarta pasiūlymui, kad 2 metų stažo neturintiems vairuotojams reikėtų riboti automobilių galią iki 0,06 kW/1 kg, taip nepatyrusiems paliekant tik itin negalingus automobilius, tačiau ši įstatymo pataisa dar turės būti priimta arba atmesta pavasarį.