Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Kartuvėmis“ vadinamas matuoklis greitkelyje Vilnius–Kaunas fiksuoja šimtus tūkstančių pažeidėjų

Daugelis vairuotojų, važiuojančių abiem kryptimis greitkeliu Vilnius–Kaunas, 80-ajame kilometre įsidėmėjo masyvią konstrukciją, prieš kurią stovi ženklas 636 – „Automatinė eismo kontrolė“. Konstrukcija su kameromis pastatyta 2017 m. pabaigoje, o ženklas atsirado nuo šių metų sausio mėnesio. Tačiau lentelės, nurodančios, kokio ilgio ruože matuojamas greitis, nėra. Todėl skaitytojams nuolat kyla klausimų, kokia šios sistemos paskirtis.
Kontrolės įranga kelyje Kaunas-Jonava
Kontrolės įranga kelyje Kaunas-Jonava / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Temą siūlykite gazas@15min.lt

Beje, ši konstrukcija, matoma iš tolo, dėl savo formos jau ir pravardę įgavo. Vairuotojai taip ir sako: jau pravažiavau pro „kartuves“ prie Rumšiškių.

Tačiau ne tik masyvus rėmas ir ne tik šis ženklas, žymintis matavimo sistemą, kelia skaitytojų nuostabą. Juk Lietuvos automobilių kelių direkcija yra skelbusi, kad automagistralėse ir greitkeliuose kol kas nėra veikiančių ir fiksuojančių pažeidėjus išmanių sektorinių greičio matuoklių. Taigi ši sistema tikrai nėra vidutinio greičio matuoklis?

Su tokiu klausimu kiek anksčiau į 15min kreipėsi ir skaitytojas Lukas, teiraudamasis, ar matuoklis prie Rumšiškių matuoja greitį. Tą kartą Lietuvos automobilių kelių direkcija tik patvirtino, kad ši matavimo ir kontrolės sistema atlieka daugybę funkcijų (plačiau apie jas skaitykite čia).

Tačiau, kaip tuomet paaiškino Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) ryšių su žiniasklaida specialistas Evaldas Tamariūnas, ši kelyje sumontuota įranga klasifikuoja pravažiavusias transporto priemones, išmatuoja jų gabaritus, svorį, nustato transporto priemonių numerius. Duomenys perduodami atsakingoms institucijoms, kad būtų patikrinta informacija atitinkamose duomenų bazėse (pvz., draudimo, techninės apžiūros stočių ir pan.). LAKD gauna tik statistinę informaciją apie transporto priemonių srautą.

Pasak E.Tamariūno, apie taškinius kontrolės įrenginius informuojantis informacinis kelio ženklas įrengiamas 150–300 m iki objekto (ne gyvenvietėje). Taigi greitį matuoja kiti įrenginiai, bet ne šis.

Išvada, kurią galime daryti remdamiesi LAKD komentarais: ši sistema nėra nei vidutinio greičio, nei taškinis greičio matuoklis.

TAIP PAT SKAITYKITE: Keliuose – šimtai kamerų: kurios matuoja greitį, o kurios renka kitus duomenis?

Greitį vis dėlto matuoja!

Tačiau skaitytojas Lukas neatlyžo ir nusiuntė LAKD elektroninę užklausą. Štai jos iliustracija ir gautas oficialus atsakymas, iš kurio galima suprasti, kad greitis šiame ruože prieš Kauną vis dėlto matuojamas.

Skaitytojo Luko užklausa
Skaitytojo Luko užklausa

Todėl į LAKD specialistą E.Tamariūną kreipėmės dar kartą, kad išpainiotų spėlionių pynę: tai matuoja greitį ši daugiafunkcinė sistema, ar ne?

TAIP PAT SKAITYKITE: Unikali sistema Lietuvos keliuose: apie jūsų automobilį ir pažeidimus žinos viską

Dar kartelį patikslinęs duomenis, LAKD atstovas patvirtino, kad matuojamas ir greitis. Tačiau tik statistikai. Kitaip tariant, net ir viršijantys greitį šioje vietoje vairuotojai nėra baudžiami.

Vadinasi, sistema greitį matuoja vairuotojams to net nežinant? Taigi parodo objektyvų vaizdą. Koks jis? Kiek viršijančių greitį pralekia pro šį matuoklį?

Pateikiame daugiafunkcės pažeidimų kontrolės sistemos (DPKS) 80-ajame greitkelio A1 kilometre užfiksuotų greičio viršijimo duomenų lentelę:

Greičio viršijimo atvejai
Laikotarpis/kiek viršyta iki 10 km/val. 10-20 km/val. 20-30 km/val. 30-40 km/val. 40-50 km/val. daugiau nei 50 km/val.
2019 m. vasaris 101177 28448 5889 1195 325 182
2019 m. kovas 66060 16729 3195 718 247 151
2019 m. balandis 75514 20551 4134 938 284 216
2019 m. gegužė 49844 14214 3125 873 263 110

E.Tamariūnas pasiūlė šią sistemą vadinti ne greičio matuokliu, o eismo intensyvumo matuokliu, kuris fiksuoja daugybę parametrų, reikalingų priimti strateginius sprendimus, norint užtikrinti saugų eismą. Tarp jų – ir greitį.

Duomenys fiksuojami norint priimti strateginius sprendimus, kurie padėtų užtikrinti saugų eismą.

Pavyzdžiui, A1 bei kituose daugiafunkcės pažeidimų kontrolės sistemos (DPKS) postuose yra įrengti eismo intensyvumo skaitikliai, kurie „suskaičiuoja“ kiekvieną transporto priemonę, nustato jos klasę, važiavimo greitį ir kryptį, atsilikimą nuo priešais važiuojančios ir kitus eismo intensyvumo parametrus. Tokių eismo intensyvumo skaitiklių turime ~300 visoje Lietuvoje. Tačiau šie matavimai, pakartosime, atliekami ne tam, kad kas nors būtų baudžiamas už viršytą greitį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?