„Ir vėl viskas padaryta automobilių vairuotojams, o apie viešojo transporto keleivius pamiršo”, – piktinasi vilniečiai, pamatę centrinę oro uosto aikštę. Kai kuriuos gyventojus papiktino, kad vienoje vietoje yra stoginė, kuri įrengta nuo parkingo iki pat oro uosto įėjimo, o kitoje vietoje tokios stoginės nėra. Pasirodo, jos nėra ten, kur sustoja viešasis transportas.
„Pagrindinės stoginės buvo įrengtos numatytose centrinės aikštės vietose, nes ten mūsų ekspertų skaičiavimais ir architektų rekomendacijomis – renkasi žymiai didesni žmonių skaičiai, todėl tokio dydžio konstrukcija turi didelį poreikį. Šiose vietose, kur dabar įrengtos stoginės, renkasi ne tik trumpųjų sustojimų keleiviai („Kiss and Fly” zonoje), bet ir visoje aikštėje esantys žmonės”, – aiškina Tadas Vasiliauskas, Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai.
Visos zonos uždengti stogine būtų tiesiog nepraktiška. Kaip aiškina oro uosto atstovas, uždengus visą zoną prie išvykimo terminalo stogine, stipriai nukentėtų natūralios šviesos patekimas į terminalo erdves. Todėl architektai nusprendė tik dalį erdvės prie išvykimo zonos uždengti stogine.
Oro uosto atstovai tikina, kad viešojo transporto stotelė yra tik keliolika metrų nuo terminalo ir pastogės, todėl didesnių nepatogumų keleiviams kilti neturėtų. Rekonstrukcijos metu buvo padidintas stotelės su stogu plotas, todėl nuo šiol ten tilps daugiau žmonių negu buvo iki atnaujinimo.
Naujojo terminalo atidarymas numatomas 2025 m. vasario 4 d. Šiuo metu naujame terminale vyksta intensyvūs darbai, neseniai Vilniaus oro uostas pasidalino naujųjų įspūdingų ekranų nuotraukomis. Apie tai rašėme čia.
Prieš kelias dienas įvyko centrinės aikštės atidarymas. Joje įrengta tris kartus daugiau parkavimo vietų. Lietuvos oro uostų (LTOU) Plėtros departamento vadovas Arnas Dūmanas sakė, kad tai buvo vienas sudėtingiausių oro uosto plėtros projekto etapų, kurį pavyko įgyvendinti mėnesiu anksčiau nei numatyta.