Šiuo projektu siekiama, kad keliuose žūtų ne daugiau kaip 85 eismo dalyviai arba 1 mln. gyventojų tektų ne daugiau kaip 30 žuvusiųjų. Tam bus pasitelkiamos įvairiausios priemonės.
Greičio viršijimo kontrolė
Artimiausi pokyčiai laukia jau kitais metais. Siekiant mažinti greičio viršijimo atvejų, bus nustatomos finansinės sankcijos už leistino greičio iki 10 km/val viršijimą. Šiuo metu už tokį pažeidimą piniginė bauda nenumatoma – vairuotojas tegauna įspėjimą.
O stipriai viršijus greitį pažeidėjus pasivys galbūt ne iš karto, tačiau už rankos nučiupti gali. Siekiama, kad nustačius šiurkštų Kelių eismo taisyklių pažeidimą (pvz., leistino greičio viršijimas daugiau negu 50 km/val.) automatinėmis kontrolės sistemomis, būtų sudaromos sąlygos policijos pareigūnams operatyviai gauti informaciją apie padarytą pažeidimą, kad būtų galima sustabdyti pažeidėją kelyje.
Greičio matuoklių vis daugėja – jų nemažės ir ateityje. Bus plėtojama automatinės greičio kontrolės sistema valstybinės reikšmės keliuose. Tai reiškia, kad bus įdiegta ne mažiau kaip 100 papildomų automatinių kontrolės priemonių vietose, kuriose greičio viršijimas kelią didžiausią pavojų.
O kalbant apie saugų greitį laukia ir daugiau permainų, tiesa, nelabai greitai. Iki 2028-ųjų metų planuojama įdiegti kintamuosius informacijos ženklus valstybinės reikšmės keliuose. Tai padarius, bus galima operatyviai keisti leistiną greitį kelyje.
Kas tikriausiai nudžiugins ne vieną miesto gyventoją – bus siekiama plėsti ramaus eismo zonas (gatvėse, kuriose leistinas greitis ribojamas iki 30 km/h). Tai leis išvengti susidūrimų su pėsčiaisiais ir dviratininkais.
Stebės ne tik greitį
Taip pat bus diegiama neleistino priešpriešinio lenkimo kontrolės sistema – bus siekiama, kad transporto priemonės nelenktų kitų, kai lenkimą draudžia kelio ženklinimas.
Nepamirštamos ir techniškai netvarkingos transporto priemonės – joms bus skiriamas dar didesnis dėmesys, o transporto priemonių patekimui į eismą (prieš transporto priemonės registraciją arba po eismo įvykio), bus nustatyti griežtesni reikalavimai.
Skatinamas atsakingumas
Pro akis neprasprūs ir apsvaigę, neblaivūs vairuotojai. Siekiama patobulinti procedūras ir metodus, kuriais nustatoma, ar eismo dalyviai yra ar buvo apsvaigę nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų.
Taip pat bus stiprinama ir vairuotojų blaivumo kontrolė – padvigubės policijos vykdomų specialiųjų akcijų skaičius palyginti su 2019 m.
Taip pat neretai pastebime ir daug vairuotojų, kurie vienu metu ir vairuoja, ir naudojasi telefonais, kitomis technologijomis, užsiima pašaline veikla. Apie tokius atvejus irgi pagalvota.
Bus numatomi ribojimai vairuotojams, draudžiantys užsiimti ne su vairavimu susijusiais veiksmais, tobulinamas galiojantis teisinis reglamentavimas. Bus vykdomos ir kontrolės akcijos, todėl dar mažiau vairuotojų prasprūs pro akis.
Taip pat bus siekiama įskiepyti įprotį, kad saugos diržus segėti turi ne tik priekyje sėdintys asmenys. Planuojama vykdyti automobilio priekyje ir gale sėdinčių keleivių saugos diržų segėjimo kontrolės akcijas ir jas viešinti.
Ką jau nemaža dalis pastebėjo – skatinamas saugos diržų segėjimas užmiesčiuose važiuojančiuose autobusuose. Jau yra buvęs ne vienas atvejis, kai saugos diržų neprisisegę keleiviai nubaudžiami nemenkomis baudomis.
Geresni keliai
Tiesa, planas orientuotas ne tik į eismo dalyvių atsakingumą ir kontrolę, tačiau ir į šalies kelių būklės gerinimą. Bus parengta daugiau specialistų, galinčių vykdyti kelių infrastruktūros eismo saugumo auditus. Taip bus užtikrinama, kad kelių ir gatvių statybos, rekonstrukcijos ir kapitalinio remonto projektai atitiktų kelių saugumo reikalavimus.
Statomi ar rekonstruojami keliai bus pritaikyti specialiųjų poreikių turintiems žmonėms, bus užtikrintas jų saugus dalyvavimas eisme.
Bus panaikinti pavojingi posūkiai į kairę magistraliniuose keliuose. Taip pat rengiamasi panaikinti arba modifikuoti valstybinės ir vietinės reikšmės keliuose esančias pėsčiųjų perėjas, kurios neatitinka Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisyklių reikalavimų.