„Kelių ereliams“ tai nepatiks: EP sutarė dėl vairuotojų pažymėjimų atėmimo už KET pažeidimus

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė susitarimus dėl kelių direktyvų, susijusių su vairuotojų pažymėjimų išdavimu, galiojimu, atėmimu ir kitų taisyklių šioje srityje. Jas balsavimu dar turės patvirtinti EP ir ES Taryba, tačiau, pasak Europos Parlamento Transporto ir turizmo komiteto vicepirmininko Virginijaus Sinkevičiaus, mažai tikėtina, kad šie pasiūlymai nebūtų įteisinti.
Naktinis reidas sostinėje ir Nemenčinėje
Reidas, asociatyvinė nuotr. / Viktorijos Savickos nuotr.

Daugiau naujienų apie automobilius ir eismą – rubrikoje Gazas.lt

Visoms direktyvoms (išskyrus dviem) įgyvendinti valstybės turės 4 metus. Išimtys taikomos direktyvoms dėl mažiausio C kategorijos vairuotojų amžiaus ir padidintos transporto priemonių, varomų alternatyvia energija, leistinos masės (kad eisme galėtų dalyvauti ir elektriniai sunkvežimiai). Joms įgyvendinti skiriami 2 metai.

Europos parlamento siūlomos Kelių eismo taisyklių naujovės

Europos Parlamento Transporto ir turizmo komiteto vicepirmininkas Virginijus Sinkevičius spaudos konferencijoje pristatė pagrindines naujoves, dėl kurių EP diskutuota dar ir trečiadienio rytą.

– Visoje ES pripažįstamas skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas, galiojantis 15 metų (motociklams ir automobiliams); jo informacija bus užšifruota QR koduose, kuriuos bus galima nuskaityti programėle „European Digital Identity Wallet“.

– Sumažintas minimalaus amžiaus reikalavimas didelių transporto priemonių vairuotojams: sunkvežimius (C kategorija) bus galima vairuoti nuo 18 metų (vuvo 21 metai – red. past.), o autobusus (D kategorija) – nuo 21 metų amžiaus (buvo 24 metai). Tačiau su lydinčiu asmeniu (C ir C1) kategorijos sunkvežimius bus galima vairuoti nuo 17 metų. Taip siekiama įtraukti į vežėjų darbo rinką kuo daugiau potencialių vairuotojų.

– Suvienodinti reikalavimai vairuotojų medicinos apžiūrai visose ES šalyse.

– Vairuotojo pažymėjimo galiojimas. ES institucijų derybininkai sutarė, kad vairuotojo pažymėjimai motociklams ir automobiliams turėtų galioti 15 metų. ES valstybės gali sutrumpinti šį laikotarpį iki 10 metų, jei pažymėjimą bus galima naudoti kaip nacionalinį asmens tapatybės dokumentą, o sunkvežimių ir autobusų pažymėjimai turės būti atnaujinami kas penkerius metus. ES šalys gali sutrumpinti vyresnio amžiaus vairuotojų (65 metų ir vyresnių) vairuotojo pažymėjimų galiojimą.

Prieš išduodant pirmąjį vairuotojo pažymėjimą, vairuotojas visose ES valstybėse turės atlikti medicininę apžiūrą, įskaitant regėjimo ir širdies ir kraujagyslių būklės patikrinimą arba užpildyti savo sveikatos būklės įvertinimo anketą.

Šeimos gydytojo įrašai, vertinant vairuotojo būklę, turės būti prieinami visų ES šalių įstaigoms, išduodančioms vairuotojo pažymėjimus.

– Įpareigojimas valstybėms užtikrinti, kad vairuotojo teisių netekimas vienoje ES valstybėje galiotų visoje Europos Sąjungoje. Tai reiškia, kad apie bet kurį Lietuvos piliečio KET pažeidimą, padarytą kitoje šalyje, „Regitra“ gaus informaciją ne vėliau kaip per 20 darbo dienų. Per tą pačią informacinę ES šalių regitrų sistemą bus keičiamasis informacija ir apie vairuotojo pažymėjimo atėmimą.

Pasak V.Sinkevičiaus, gali būti, kad dėl skirtingų KET reikalavimų, Lietuvos vairuotojai gali netekti pažymėjimo kitoje šalyje už pažeidimą, už kurį Lietuvoje teisę vairuoti nebūtų apribota. Tokiu atveju nuobauda galios ir Lietuvoje – vairuotojo pažymėjimas negalios.

Apibendrinant šį punktą – ES valstybės turės nedelsdamos informuoti viena kitą apie sprendimus dėl teisės vairuoti atėmimo, susijusio su sunkiausiais kelių eismo taisyklių pažeidimais, tokiais kaip vairavimas išgėrus ar vartojus narkotikų, dalyvavimas mirtinuose eismo įvykiuose ar daugiau nei 50 km/val. viršytas leistinas greitis.

Taip pat numatytas 20 darbo dienų terminas pranešti vairuotojui apie sprendimą ir apie galimybę jį ginčyti.

– Bus lengviau gauti vairuotojo pažymėjimą, jei gyvenate kitoje ES valstybėje. Pagal naujas taisykles, ES gyventojams bus lengviau įgyti lengvojo automobilio pažymėjimą, kai jie gyvena kitoje valstybėje. Jeigu gyvenamoje valstybėje nėra galimybės laikyti testų viena iš oficialių gimtosios šalies kalbų, ES pilietis galės laikyti egzaminus ir gauti pažymėjimą gimtojoje valstybėje, net jeigu ten nėra deklaruota gyvenamoji vieta.

– Klevo lapai. Visose ES šalyse taip pat galios privalomas dviejų metų bandomasis laikotarpis naujiems vairuotojams. Pradedantiesiems vairuotojams bus taikomos griežtesnės sankcijos už vairavimą neblaiviam ir vairavimą neprisisegus saugos diržų ar neteisingai prisegus vaiką.

– Rekomendacijos suvienodinti griežtas bausmes už chuliganišką vairavimą, taip pat vairavimą apsvaigus ar greičio viršijimą. ES valstybės susitarime skatinamos laikytis visiškos alkoholio ir narkotikų netoleravimo politikos, uždraudžiant vartoti alkoholį visiems vairuotojams.

– Įpareigojimas tikrinti būsimų vairuotojų žinias apie saugų telefono naudojimą vairuojant, „akląsias zonas“, vairuotojo pagalbos sistemas, saugų durelių atidarymą ir vairavimą slidžiomis ar sniego sąlygomis.

Tikimasi, kad šie pakeitimai padės pagerinti saugumą keliuose Europoje, kur kasmet žūsta beveik 20 tūkst. žmonių.

Daugiau naujienų apie automobilius ir eismą – rubrikoje Gazas.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Artėja LEA kvietimas įsigyti naujus šilumos siurblius su kompensacija
Reklama
„BITmarkets“ parodoje „Next Block Expo“ laimėjo apdovanojimą už geriausią klientų aptarnavimą
Reklama
Verslo civilinė atsakomybė: kokių sričių įmonės ją patiria dažniausiai ir kodėl?
Reklama
Amžėjimas nėra nuosprendis: kas gali padėti išlaikyti energiją ir jaunystę?