15min jau rašė, kad vienas matuoklis pirmadienį darbuojasi Šiauliuose. Kitas visą dieną pluša Vilniuje. Iki pietų pareigūnai pažeidėjus filmavo ir stabdė Stepono Batoro gatvėje. Popiet greitis matuojamas Minsko plente. Skirtingai, nei stacionarių matuoklių atveju, apie greičio kontrolę papildomi ženklai neįspėja. Taigi viršijantys greitį (o juo labiau smarkiai viršijantys) neturi jokių galimybių likti nepastebėti.
Todėl jau dabar akivaizdu – tarp užfiksuotų pažeidėjų bus didelė dalis, viršijusių greitį labai apčiuopiamai.
Tačiau akylesni vairuotojai galėtų tolumoje įžvelgti ryškią liemenę vilkintį pareigūną, parimusį prie matuoklio.
Kaip sakė Marija Kazanovič, toks dviejų naujųjų lazerinių greičio matuoklių panaudojimas puikiai atspindi Lietuvos kelių policijos strategiją – tramdyti skubančius KET pažeidėjus visoje Lietuvoje ir sudaryti pareigūnams galimybę būti mobiliems.
Žinoma, jis matuoja ne tik greitį – fiksuoja ir neprisisegusius saugos diržų ar kalbančius telefonu vairuotojus.
Šiuo metu Lietuvos keliuose ir gatvėse greitį matuoja 179 stacionarūs matuokliai. Ir dar 10 Lietuvos kelių policijos tarnybos matuoklių, įtaisytų automobiliuose.
Tačiau jų negana – policijos darbo priemonių arsenalas plėsis. Tai sakydama, M.Kazanovič turi omenyje ne vien sparčiai diegiamus vidutinio greičio matuoklius, bet ir naujuosius lazerinius, statomus ant trikojo.
TAIP PAT SKAITYKITE: Vidutinio greičio matuoklių tinklas atskleidė tiesą: pažeidėjų skaičius – 220 tūkst. per mėnesį
Du naujieji „Laser Cam 4“ mobilūs matuokliai geri tuo, kad bet kurią dieną gali atsirasti bet kuriame Lietuvos mieste ar miestelyje: nuo Vilniaus iki Joniškio. Be to, šie aparatai fiksuoja pažeidėją nuo pat greičio viršijimo momento iki tos akimirkos, kai jis sustoja. Taigi nelieka erdvės išsisukinėjimams.
Ir dar. Pareigūnui net nebūtina stabdyti pažeidėją – informacija iškart nukeliauja į administracinių teisės pažeidimų duomenų bazę.
Be abejo, kaip teigia pareigūnė, tam, kad šių priemonių panaudojimas būtų efektyvus, patruliavimui parenkamos pačios avaringiausios vietos.
Šis prietaisas turi ir kitų privalumų – jį galima pastatyti ten, kur matuoti greitį nežymėtu automobiliu nėra patogu. Arba trūksta vietos pastatyti patrulių automobilį. Tarkime, siauroje gatvėje ar remontuojamame kelių ruože, kuriame greitis yra ribojamas.
„Klevo lapas“ praras vairuotojo pažymėjimą
Pirmadienio rytą Vilniuje tai buvo S.Batoro gatvės nuokalnė iki pėsčiųjų perėjos. Nuokalnės pradžioje stovi net specialus stendas, raginantis greitį mažinti iki 50 km/val. Tokiu būdu siekiama sumažinti pavojų pėstiesiems.
Tačiau, didelei nuostabai, tikrai nemaža vairuotojų dalis smarkiai viršijo greitį, įsibėgėję nuo kalniuko. Ir jei moteris su visureigiu, važiavusi greičiau nei 80 km/val., teisinosi „galvojau, kad čia galima 60 km/val.“, tai „klevo lapu“ pažymėtos „Toyota“ vairuotojui nebuvo ką sakyti – jis važiavo 106 km/val. Jis už tokį pažeidimą praras teisę vairuoti automobilį ir kartos pamokas iš naujo.
TAIP PAT SKAITYKITE: „Klevo lapų“ rizika: už nedidelį pažeidimą – didelės problemos