Pati avarinė šviesos signalizacija, kai visos automobilio posūkių lemputės mirksi vienu metu, yra skirta atkreipti kitų eismo dalyvių dėmesį.
Taigi, galima daryti išvadą, jog neleistinoje vietoje sustojęs vairuotojas ne tik kad pažeidžia kelių eismo taisykles, bet ir reikalauja dėmesio savo pažeidimui.
Kelių policija primena, kad avarinė šviesos signalizacija nesuteikia teisės nepaisyti kelio ženklų ar žymėjimo.
Nueiti į parduotuvę ar kokiam vadybininkui nunešti sąskaitą nėra priverstinis sustojimas.
„Jeigu sugedęs automobilis stovi ten, kur stovėti galima, viskas gerai, avarinės šviesos nereikia. Aišku, galbūt vairuotojas sugedo leistinoje stovėti, bet pavojingoje vietoje. Tuomet avarines šviesas įjungti reikėtų, kad kiti vairuotojai būtų informuoti apie kliūtį.
Tačiau jei asmuo sustojo kur nors gatvėje tam, kad nubėgtų iki bankomato ir paliko automobilį draudžiamoje vietoje, avarinis jo neišgelbės. Tai traktuojama kaip Kelių eismo taisyklių pažeidimas ir pasakos apie staiga sugedusią ir vėliau stebuklingai susitvarkiusią mašiną yra bereikšmės.
Avarinė šviesa skirta naudojimui priverstinai sustojus. Nueiti į parduotuvę ar kokiam vadybininkui nunešti sąskaitą nėra priverstinis sustojimas“, – sakė Panevėžio apskrities VPK Kelių policijos tarnybos viršininkas Virginijus Mačėnas.
V.Mačėnas primena, kad avarinė šviesos signalizacija privalo būti įjungta įvykus eismo įvykiui, tamsiu paros metu sustojus neapšviestuose kelio ruožuose arba esant blogam matomumui, tikrinančiam pareigūnui sustabdžius, nedegant bent vienam galiniam žibintui, kai kitus vairuotojus norime perspėti apie kliūtį ir pavojų, kai transporto priemonė velkama ar kai vairuotojas akinamas.
Būtent pastarasis punktas dėl akinimo Lietuvos vairuotojų kultūroje veikia kiek kitaip. Kas vyksta, jei jūs pamirštate ilgąsias šviesas perjungti į trumpąsias?
Greičiausiai, kad atgal gaunate ilgų šviesų spindulį. Tačiau taip neturėtų būti. Akinamas vairuotojas neturi atsakyti tuo pačiu. Jis privalo įjungti avarinę šviesos signalizaciją ir sumažinti greitį.