Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kelių policija primena, kad įjungtas „avarinis“ nuo atsakomybės neatleidžia

Dažna situacija didmiesčiuose – draudžiamoje vietoje stovintis automobilis su įjungtu avariniu šviesos signalu. Tačiau tikimybė, kad automobilis tiesiog čia ėmė ir sugedo, yra gana menka. Ne paslaptis – vairuotojai avarine šviesos signalizacija piktnaudžiauja. Ir netgi labai dažnai.
Tipinis pažeidimas: Gedimino prospekte ant dviračių tako numestas neva sugedęs (dėl avarinės signalizacijos) automobilis.
Automobilis su avarine šviesos signalizacija draudžiamoje vietoje / 15min skaitytojų nuotr.

Pati avarinė šviesos signalizacija, kai visos automobilio posūkių lemputės mirksi vienu metu, yra skirta atkreipti kitų eismo dalyvių dėmesį.

Taigi, galima daryti išvadą, jog neleistinoje vietoje sustojęs vairuotojas ne tik kad pažeidžia kelių eismo taisykles, bet ir reikalauja dėmesio savo pažeidimui.

Sauliaus Chadasevičiaus / 15min nuotr./Apsaugininkams bendros taisyklės neva negalioja.
Sauliaus Chadasevičiaus / 15min nuotr./KET pažeidimas

Kelių policija primena, kad avarinė šviesos signalizacija nesuteikia teisės nepaisyti kelio ženklų ar žymėjimo.

Nueiti į parduotuvę ar kokiam vadybininkui nunešti sąskaitą nėra priverstinis sustojimas.

„Jeigu sugedęs automobilis stovi ten, kur stovėti galima, viskas gerai, avarinės šviesos nereikia. Aišku, galbūt vairuotojas sugedo leistinoje stovėti, bet pavojingoje vietoje. Tuomet avarines šviesas įjungti reikėtų, kad kiti vairuotojai būtų informuoti apie kliūtį.

Tačiau jei asmuo sustojo kur nors gatvėje tam, kad nubėgtų iki bankomato ir paliko automobilį draudžiamoje vietoje, avarinis jo neišgelbės. Tai traktuojama kaip Kelių eismo taisyklių pažeidimas ir pasakos apie staiga sugedusią ir vėliau stebuklingai susitvarkiusią mašiną yra bereikšmės.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Virginijus Mačėnas (prie vairo)
Tomo Markelevičiaus nuotr./Virginijus Mačėnas (prie vairo)

Avarinė šviesa skirta naudojimui priverstinai sustojus. Nueiti į parduotuvę ar kokiam vadybininkui nunešti sąskaitą nėra priverstinis sustojimas“, – sakė Panevėžio apskrities VPK Kelių policijos tarnybos viršininkas Virginijus Mačėnas.

V.Mačėnas primena, kad avarinė šviesos signalizacija privalo būti įjungta įvykus eismo įvykiui, tamsiu paros metu sustojus neapšviestuose kelio ruožuose arba esant blogam matomumui, tikrinančiam pareigūnui sustabdžius, nedegant bent vienam galiniam žibintui, kai kitus vairuotojus norime perspėti apie kliūtį ir pavojų, kai transporto priemonė velkama ar kai vairuotojas akinamas.

Būtent pastarasis punktas dėl akinimo Lietuvos vairuotojų kultūroje veikia kiek kitaip. Kas vyksta, jei jūs pamirštate ilgąsias šviesas perjungti į trumpąsias?

Greičiausiai, kad atgal gaunate ilgų šviesų spindulį. Tačiau taip neturėtų būti. Akinamas vairuotojas neturi atsakyti tuo pačiu. Jis privalo įjungti avarinę šviesos signalizaciją ir sumažinti greitį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos