KET Europoje: kur baudžiama už valgymą vairuojant, o kur galima nesegėti diržo?

Kelių eismo taisyklių vienur laikomasi griežtai, kitur jos egzistuoja tik popieriuje. Tam tikros taisyklės įvairiose valstybėse gali skirtis ganėtinai stipriai, ir tai, kas gali būti leidžiama pietinėse šalyse, nebūtinai bus leidžiama šiaurinėse.
Vakarų Europą skalbia smarkios liūtys
Kelias / AFP/„Scanpix“ nuotr.

O skirtumai yra ne tik tokie, apie kuriuos pagalvojo didžioji dalis šio straipsnio skaitytojų – skiriasi ne tik važiavimo greitis ir leidžiama alkoholio suvartojimo norma.

Kur galima vairuojant kalbėti telefonu be laisvų rankų įrangos, kur griežtai draudžiama važiuoti su ausinėmis ir kurioje šalyje galima vairuoti ganėtinai įkaušus? Pateikiame įdomiausias kelių eismo taisykles, leidimus ir draudimus skirtingose Europos valstybėse, kurias nurodo Europos Komisijos tinklalapis.

Bulgarija

Šioje valstybėje yra išskirtinai daug vairuotojų ir keleivių grupių, kurioms leidžiama neužsisegti saugos diržo. Pavyzdžiui, Bulgarijoje leidžiama nesegėti saugos diržų nėščiosioms. Nesvarbu, ar būsimoji mama vairuoja, ar sėdi keleivio vietoje.

Taip pat saugos diržų leidžiama nesegėti vairavimo instruktoriams, kurie moko vairuoti mokinius.

Kipras

Šioje nedidelėje Europos valstybėje leidžiamas greitis automagistralėse yra vienas mažiausių visoje Europoje – 100 km/val.

Šioje nedidelėje Europos valstybėje leidžiamas greitis automagistralėse yra vienas mažiausių visoje Europoje – 100 km/val.

Jeigu nuspręsite automagistralėje važiuoti tokiu greičiu, kuriuo esate pripratę važiuoti Lietuvoje, gausite 30 eurų baudą, o važiuodami 131 km/val. greičiu automagistralėje paklosite dvigubai daugiau – 62 eurus. Vietiniai vairuotojai taip pat gaus ir baudos balų.

Kipre, kaip ir beveik visose Europos šalyse, vairuoti ir kalbėti telefonu yra draudžiama. Už tai vairuotojai gali būti nubausti 85 eurų bauda ir gauti 2 arba 4 baudos taškus. Tokio paties dydžio nuobauda bus skiriama ir už tai, jeigu vairuodami užkandžiausite, gersite gaiviuosius gėrimus ir pan.

Čekija

Šioje valstybėje galioja nulio promilių įstatymas absoliučiai visiems vairuotojams. Tad jeigu nenorite prisidaryti nemalonumų, kol svečiuojatės šioje šalyje, pasistenkite atsisakyti čekiško alaus bokalo, jeigu žadate vairuoti.

Estija

Eero Vabamägi/Poostimees nuotr./Žymiausias Estijos ledo kelias: Haapsalu – Noarootsi
Eero Vabamägi/Poostimees nuotr./Žymiausias Estijos ledo kelias: Hapsalu – Noarotsis

Estija visoje Europoje tarp automobilių mėgėjų garsėja savo ledo keliais. Tai specialūs kelių ruožai, padaryti laikinai ant užšalusių ežerų ar Baltijos jūros įlankos. Važiuojant šiuose keliuose galioja specialios taisyklės, kurios reglamentuoja važiavimo greitį, stilių ir pan. Taip pat važiuojant šiais keliais leidžiama neužsisegti saugos diržo.

Taip pat šioje Baltijos valstybėje nėra greičio viršijimo tolerancijos. Įstatymai numato atsakomybę už 1 km/val. greičio viršijimą. Nors įvairūs šaltiniai teigia, kad policininkai nelinkę rašyti protokolo, jeigu greičio neviršijote bent 7–8 km/val.

TAIP PAT SKAITYKITE: Estijoje atidarytas ledo kelias per Baltijos jūrą vairuotojams-drąsuoliams

Vokietija

Ko gero, niekam nekilo klausimų, kodėl šiame sąraše vietą atrado Vokietija. Visiems puikiai žinomas faktas, kad Vokietijos automagistralėse automobiliu ir motociklu galima lėkti kokiu tik norima greičiu. Žinoma, kai kuriose atkarpose yra tam tikri apribojimai, tačiau daug kur važiavimo greitis 120 km/val. yra tik rekomenduojamas.

Tačiau važinėjant „autobanais“ reikia būti atidiems – Vokietijoje nusižengimu bus laikoma tai, jeigu jums baigėsi degalai ir esate priverstas stoti pakelėje, taip keldamas pavojų kitiems eismo dalyviams.

Wikimedia.org nuotr./Greitkelis iš Mesinos į Palermą
Wikimedia.org nuotr./Greitkelis

Vengrija

Dar viena šalis, kur sėsti prie vairo išgėrus nors lašą alkoholio nevertėtų – Vengrija. Šioje šalyje taip pat galioja nulio promilių įstatymas visiems vairuotojams.

Airija

Britų salyne esanti šalis ypač griežtai kovoja su vairuotojais, kurie vairuodami kalba telefonu. Bauda už šį nusižengimą gali siekti net 2000 eurų. Airiai aiškina, kad toks veiksmas didina avarijos tikimybę net keturis kartus, todėl vairuojant plepėti telefonu yra labai pavojinga. Žinoma, naudotis laisvų rankų įranga galima, tačiau ir tai nėra rekomenduojama.

Italija

Turbūt daugelį erzina vairuotojai, kurie automagistralėse įsigudrina važiuoti avarinio sustojimo juostose. Tai ypač būdinga, kai labai daug automobilių karštą vasaros dieną traukia pajūrio link.

Italijoje su tokiais vairuotojais susitvarkoma paprastai – skiriamos milžiniškos baudos. Italijoje, važiuojantys „corsia di emergenza“ juostomis, gali užsitraukti baudą iki 1500 eurų.

Lietuva

Mūsų valstybė šiame sąraše atsidūrė dėl vienos specifinės kelių eismo taisyklės, kuri negalioja niekur kitur Europoje. Tai yra sustojimas prie žalios rodyklės, leidžiančios sukti į dešinę, kai dega raudonas šviesoforas.

Malta

Jeigu Lietuvoje jus sustabdytų pareigūnas, o į alkotesterį jūs įpūstumėte 0,7 promilės, jums grėstų bauda nuo 289 iki 434 eurų su teisių atėmimu nuo vienerių iki pusantrų metų. Tačiau ne Maltoje, kadangi ten leidžiama alkoholio suvartojimo riba yra 0,8 promilės. Tiek išgėrę vairuoti gali tiek pradedantieji, tiek profesionalai vairuotojai.

Norvegija

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Atlanto kelias Norvegijoje
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Atlanto kelias Norvegijoje

Elektromobiliais garsėjanti šalis Europoje ir pasaulyje žinoma ir dėl itin griežtų nuobaudų už greičio viršijimą. Norvegijoje galioja tokia sistema, kuri už viršytą greitį skirtingose zonose numato vis kitokią baudą. Pavyzdžiui, viršydami greitį ten, kur galima važiuoti 30, jūs užsitrauksite didesnę baudą, negu gautumėte viršiję greitį automagistralėje.

Baudos už greičio viršijimą gali būti itin didelės, smarkiai viršijus greitį galima atsisveikinti su vairuotojo pažymėjimu daugiau nei trejiems metams, o pakartotinai nusižengus gali tekti dirbti viešuosius darbus arba sėsti kuriam laikui į belangę.

TAIP PAT SKAITYKITE: Lietuvoje už viršytą greitį tenka baudas mokėti, Norvegijoje – cypėje pasėdėti

Lenkija

Kaimyninėje valstybėje pėstieji gali pereiti gatvę ir ne per pėsčiųjų perėją. Svarbu, kad vieta, kur kertate gatvę, būtų ne toliau negu 100 metų nuo pėsčiųjų perėjos.

Rumunija

Drakulos gimtinėje keturračių ir triračių vairuotojai gali važiuoti be šalmo.

Slovakija

Reikalavimai žmonėms, kurie turi ir kuriems nereikia segtis saugos diržų, išties skiriasi kiekvienoje Europos valstybėje. Slovakijoje, kaip ir daugelyje Europos valstybių, išimtys dėl saugos diržų taikomos neįgaliesiems, ligoniams ir pan. Tačiau yra viena taisyklė, kuri galioja, ko gero, tik Slovakijoje. Šioje šalyje diržo gali neužsisegti žemesni negu 150 cm asmenys.

Slovėnija

Visose valstybėse privalu automobilyje vežiotis tam tikrus daiktus. Lietuvoje, kaip žinia, privaloma vežiotis gesintuvą, šviesą atspindinčią liemenę, trikampį, pirmosios pagalbos rinkinį. Šis sąrašas skiriasi kiekvienoje valstybėje – kai kur nereikia gesintuvo, kai kur nebūtinas pirmosios pagalbos rinkinys ir pan.

Tačiau Slovėnijoje važinėjančiam automobiliui privalomi visi aukščiau išvardyti daiktai, taip pat ir pakaitinės lemputės. Europos Komisijos tinklalapyje nėra nurodyta, kokios tiksliai tai lemputės, tačiau greičiausiai tai priekinių žibintų lemputės.

Švedija

Šioje Skandinavijos šalyje, vienintelėje visoje Europoje, vairuotojai gali kalbėti mobiliaisiais telefonais – Švedijoje nėra būtina laisvų rankų įranga, bendraujant telefonu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų