Todėl, įvykus susidūrimui, automobilių vairuotojai dažnai kraipo galvą: žiūrėjau į veidrodėlį, ten nebuvo jokio motociklo...
Ir visai nesvarbu, kuri pusė dažniau pažeidžia taisykles. Akivaizdu, kad per incidentus dažniau nukenčia motociklininkai. Todėl čia reikia abiejų pusių supratingumo. Vairuotojai turi suprasti, kad motociklininkai yra labai silpnai apsaugoti nuo smūgių, lengvai pažeidžiami.
„Todėl, prieš atlikdami manevrą, vairuotojai turėtų į šoninį ir galinį veidrodėlius pažvelgti po kelis kartus. Motociklo gabaritai maži, kartais jį sunku pamatyti“, sakė motociklą ir automobilį vairuojantis Henrikas Pupelis.
Motociklininkai turėtų laikytis logikos, kad „vairuotojas yra aklas“.
Jo teigimu, motociklininkai turėtų laikytis logikos, kad „vairuotojas yra aklas“. Kitaip tariant, visuomet pasilikti atsarginio manevro laisvę.
Norėdami iliustruoti tokią atsargumo logiką, pasiūlėme Henrikui Pupeliui atlikti nedidelį eksperimentą, kurį ir pavadinome „Aklas vairuotojas“. Motociklu važiavo H.Pupelis, o automobilį simboliškai „užrištomis akimis“ vairavo „Gazo“ redaktorius Žilvinas Pekarskas.
Kokia eksperimento esmė? Žilvinas po tokių bandymų sakė, kad įsijungė jo atsargumo instinktas. Nes jausmas, kai žinai, kad itin mažu atstumu prasilenkei su motociklininku, tikrai nekoks.
Henrikas pripažino, kad jam tai buvo puiki praktinio vairavimo pamoka, išmokiusi saugotis netikėto automobilio manevro.
Todėl šio socialinio vaizdo klipo kūrėjai tikisi, kad ir skaitytojai pasidarys savas išvadas. Supras, kad esama tikrai daugybė atveju, kai vairuotojai gali motociklo ir nepamatyti.
Primimai motociklininkams
Patyręs automobilio vairuotojas ir motociklininkas VĮ „Regitra“ vyresnysis specialistas Arvydas Jankauskas pataria motociklininkams:
- Nepervertinkite savo jėgų, pernelyg jomis nepasitikėkite.
- Rinktės ramesnį vairavimo stilių. Jei prieš manevrą kyla abejonių, patarimas tik vienas – geriau to nedarykite. Jeigu kyla abejonių, tai greičiausiai nepavyks, geriau nerizikuoti.
- Labai svarbi apranga. Ji turi būti ryški. Kad motociklininkas būtų nuo tolo matomas.
- Abėcėliniai pratimai, kuriuos motociklininkus raginame laikas nuo laiko pakrtoti nuošalioje aikštelėje – gyvatėlės ar „aštuoniukė“, taip pat stabdymo pratimai (pajuskite, kada ima slysti galas, o kada priekis. Ir nepamirštant, kad tą patį darant pasvirusiu motociklu, slydimą galima išprovokuoti dar greičiau. Šį faktorių įvertinti ypač svarbu ir pajusti slydimo ribą).
- Rodykime pavyzdį, vairuodami venkime veiksmų, kurie gali atrodyti kaip agresija.
Patarimai automobilių vairuotojams
- Atidžiau žiūrėkite į veidrodėlius, pakartotinas pasižiūrėjimas niekam nepakenks.
- Važiuodami pirma juosta ir sukdami į dešinę, įsitikinkime, ar nėra važiuojančio dviračio, ar motociklo!
- Sukdami į kairę būkite atidūs vertindami atvažiuojančio motociklo greitį.
Ir nepamirškime tų, kurie mina pedalus
Branginkime gyvybę. Matykime ir būkime matomi!
Skiltis Saugukelyje.lt rengiama kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos