Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 03 21

Kodėl daugumos tankų varikliai yra gale?

Ar kada atkreipėte dėmesį, kad daugelis tankų yra labai panašūs? Vikšrinė važiuoklė, bokštelis su vienu pabūklu ir variklis gale – šis apibūdinimas tinka absoliučiai daugumai modernių tankų. Bet kodėl tanko variklis beveik visada yra gale?
Tankas „Gepard“
Tankas „Gepard“ / Vikipedijos nuotr.

Tankai yra panašūs dėl daugybės priežasčių. Vikšrinė važiuoklė yra tinkamesnė sunkiam transportui, užtikrina geresnį pravažumą bei stabilumą ir yra sunkiau pažeidžiama. Tuo tarpu bokštelis su vienu pabūklu (kurio vamzdžio viduryje dažnai yra sustorėjimas) leidžia greitai nusitaikyti. Tiesa, švediškas tankas Strv 103 neturi bokštelio. Kaip ir vokiškas eksperimentinis VT1, kuris turėjo net du pabūklus. Tačiau net ir šių mašinų varikliai yra gale.

Gale sumontuotas variklis yra tokia integrali tanko apibrėžimo dalis, kad tai yra viena iš priežasčių, kodėl „Renault FT“ yra laikomas pirmuoju moderniu tanku istorijoje. Jis turi bokštelį su pagrindiniu ginklu viršuje, vairuotojo vietą priekyje ir variklį gale.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?