Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl kiniškos padangos – mažesnis blogis už restauruotas

Ar galima nusipirkti naujas žiemines padangas, mokant ne daugiau kaip 40 eurų už vienetą? Kokia katė maiše slepiasi už tokius pinigus?
Padangų keitimo servisuose Vilniuje klientų antplūdis
Padangos / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Nuo 50 eurų

Žinoma, galima. Už tokią kainą Gariūnų turguje pasirinkimas didelis: visų žinomiausių padangų gamintojų produkcija, patys geriausi modeliai, su stipriai pagilintais protektoriais, galima ir nedaug naudotų apynaujų padangų rasti. O jei vairuojate seną pasatą ar kitą panašų seną automobilį, tai ir naujas, pavyzdžiui, 175/70 R14, padangas garažų kvartaluose surasti nesunku.

O jei vairuojate normalų, modernų automobilį ir žiemą kelyje jums rūpi saugumas? Turgaus prekeiviais nepasitikite ir norite automobilį apauti geromis padangomis, bet riboja biudžetas? Tarkime, žieminėms padangoms negalite išleisti daugiau nei 160 eurų, t.y. iki 40 eurų už padangą?

Paėmėme, pardavėjų teigimu, patį populiariausią šiuo metu padangų dydį – 205/55 R16. Tokio dydžio padangos yra populiariausios, o žinomų gamintojų produkcija, kuria jau vien dėl pavadinimo būtų galima pasitikėti, kainuoja maždaug nuo 50–60 eurų.

Anksčiau veždavome Kinijos gamintojų padangas. Dabar jų stengiamės nebepardavinėti, jau kokius trejus metus stengiamės su jais reikalų neturėti

Rasti tokio dydžio žiemines padangas, kurios kainuotų iki 40 eurų, sunku, jų reikia gerai paieškoti. O ir kiniškų, pigių padangų pasirinkimas nebe toks didelis, koks buvo prieš porą ir daugiau metų.

Kinai piktina

„Anksčiau veždavome Kinijos gamintojų padangas. Dabar jų stengiamės nebepardavinėti, jau kokius trejus metus stengiamės su jais reikalų neturėti. Nes su klientais susipykstame“, – sakė padangomis prekiaujančios įmonės „Balsana“ vadybininkas Valdas.

Anksčiau ši įmonė Vilniuje garsėjo kaip pigių padangų ir ratlankių pardavėja. Atstovai sako bandantys atsikratyti tokio praeities šešėlio. Bent jau padangų asortimentas pas juos šiuo metu – solidžių gamintojų ir jų antrinių įmonių. Kiniškos produkcijos turi mažai.

„Žmonės buvo nepatenkinti kiniškomis padangomis. Jie prigamina visokio broko – kreivos, šleivos padangos, kurių neįmanoma subalansuoti, normaliai sumontuoti. Žmogus nusiperka, pavažinėja, padangos greitai išsimuša, netolygiai dyla, o dėl to kalti lieka, aišku, pardavėjai, montuotojai. Reklamai, kad pagerintume vardą, reikėjo sukišti daugiau pinigų, nei uždirbome iš pigių padangų. Taigi geriau neprarasime tų klientų, kurie perka brangias padangas – bent jau pirkiniu liks patenkinti“, – kodėl sandėliuose neliko kiniškų padangų, aiškino „Balsanos“ atstovas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Padangų keitimo servisuose Vilniuje klientų antplūdis
Luko Balandžio / 15min nuotr./Padangų montavimas

Tik didmenininkams

O štai automobilių detalėmis ir padangomis prekiaujanti įmonė „Juta“ negalėjo pasiūlyti nė vieno mūsų prašomo dydžio žieminių padangų modelio. Vilniaus filialo direktorius Dainius Kulionis sako, kad už 40 eurų neblogų padangų galima gauti tik didmeninėmis kainomis.

Šiek tiek brangiau, už 42 eurus, pasiūlė seno modelio „Nankang“ žieminę padangą. Panašios pinigų sumos prašoma už „Kormoran“ visiems sezonams skirtą produktą ir žieminę „Aurora“ padangą.

„Vienintelė išeitis perkant padangas už mažą biudžetą – laukti akcijų. Per jas galima pigiai nusipirkti ekonominės klasės padangų. Pridėjus kelis eurus, už kokius 45-is, išeis ir vidutinės klasės padangos,“ – kalbėjo D. Kulionis.

Kuo brangesnė padanga, tuo daugiau teigiamų savybių ji turi

Taupantiems vairuotojams jis siūlė dar šiek tiek pataupyti ir pirkti ne pačias pigiausias, o bent vidutinės klasės padangas. Kelių eurų skirtumas atsipirks jas eksploatuojant – jos džiugins didesniu komfortu, geresnėmis valdymo savybėmis ir, žinoma, saugumu.

Blogas vardas

„Kuo brangesnė padanga, tuo daugiau teigiamų savybių ji turi. Pigios padangos dažniausiai turi po vieną gerą savybę, taigi vairuotojams reikia konsultuotis su pardavėjais ir padangas rinktis pagal važiavimo stilių. Bet vis tiek ekonominės klasės padanga nebus tokia gera, kaip vidutinės.

Pigių padangų gumos mišiniai prastesni. Gamintojai taupo ne tik kaučiuką, bet ir polimerus, silicio junginius, kurie padeda padangai nesukietėti esant žemai temperatūrai“, – aiškino „Juta“ atstovas.

Ir nereikia galybės pinigų, norint gauti gero gamintojo padangą. Pigūs ženklai, tokie kaip „Kelly“, „Sava“, „Aurora“, „Barum“ – didžiųjų padangų gamintojų, tokių kaip „Goodyear“, „Hankook“, „Continental“, antrinės įmonės, naudojančios tų pačių didžiųjų gamintojų senesnes technologijas. Gaminiai kokybiški, tik technologijos kelerių metų senumo.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Padangų keitimo servisuose Vilniuje klientų antplūdis
Luko Balandžio / 15min nuotr./Padangos

Bet ko nesiūlo

Vis tik parduotuvėse galima rasti labai pigių padangų. Štai „Melga“ siūlo kinų gamybos „Rotalla S100“, kuri kainuoja vos 33 eurus. Padangų prekybos tinklo atstovas sako, kad kompanija už savo parduodamą produkciją atsako, bet ko rinkai nesiūlo, o įtartinus prekės ženklus išbando patys.

„Jeigu ir pasirenkame pardavinėti ekonominius produktus, kurie dažnai gaminami Pietryčių Azijoje ar Kinijoje, tai užsitikrinam, kad būtų visi reikalingi, Europos standartus atitinkantys gamybos sertifikatai, kad ant padangos šono būtų įspausti europiniai žymenys. Ir netgi su partneriais Europoje konsultuojamės, dalijamės atsiliepimais apie tam tikrus produktus. Laboratorinių tyrimų kokybei nustatyti nedarome, bet dažnai padangas patys išbandome. Prieš pasiūlydami rinkai, dedame jas ant savo įmonės automobilių, žiūrime, kaip jos „elgiasi“ Lietuvos keliuose“, – apie padangų atranką pasakojo „Melgos“ atstovas Saulius Padegimas.

Perkant naudotas padangas visada lieka rizika dėl jų būklės. Jei perki dėvėtą, negali būti tikras, kad padanga nepatyrė didelių smūgių ir vidinė konstrukcija nėra pažeista

Kainų kategorijoje iki 40 eurų naujų padangų pasirinkimas tikrai nedidelis, o ir didelio pasitikėjimo jos nekelia. Gal visgi naudotų padangų rinkoje pasiknaisioti geriau? Ekspertai rizikuoti nepataria.

O gal naudotas?

„Perkant naudotas padangas visada lieka rizika dėl jų būklės. Jei perki dėvėtą, negali būti tikras, kad padanga nepatyrė didelių smūgių ir vidinė konstrukcija nėra pažeista. Net mūsų meistrai per vizualią apžiūrą ne visada gali tai nustatyti. Kartais matosi pažeidimas, kartais jo negali pamatyti. Neaišku, ar ta padanga nesukels pavojaus kelyje. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį į padangos gamybos metus. Nors protektorius gali būti nudilęs nedaug, padanga galbūt labai seniai pagaminta, kuri laiką nenaudota, gumos mišinys sukietėjęs, taigi ji bus praradusi savo gerąsias savybes“, – aiškino S. Padegimas.

„Naudota padanga jau nebus gera, nes ji – kieno nors naudota. Nebent nuėmei nuo savo vieno automobilio ir dedi ant kito. Jeigu perki iš gatvės, tai reiškia, kad tą padangą kas nors jau išmetė. Vakaruose žmonės išmeta žiemines padangas, kurių protektorius nusidėvi iki 5–6 mm. Pas mus jas leidžiama eksploatuoti tol, kol protektoriaus gylis ne mažesnis nei 3 mm. Taigi lietuviai noriai jas perka, deda ir važinėja. Nors visos gerosios žieminių padangų savybės dingsta jau nuo 5 mm. Tas ypač jaučiama važinėjant su didelėmis premium segmento mašinomis. Taigi žmonės, pirkdami naudotas padangas, iš tiesų perka tik paskutinius, savo savybes praradusius 2 mm protektoriaus ratus“, – sakė D. Kulionis.

O kaip restauruotos?

O gal restauruotą padangą? Tokias redakcijoje vedami pažintinių tikslų nusipirkome pavasarį. Gariūnų turguje. Už gražiai restauruotų, blizgančių „Toyo“ padangų komplektą sumokėjome 60 eurų. 60 eurų už visas keturias padangas! Nuvežėme jas specialistams. Tą pačią „Melgą“, „Toyo“ padangų atstovus. Pasirodo, mūsų pirkinys restauruotas tik iš dalies. Išpjaustyti pagrindiniai išilginiai grioviai vandeniui praleisti, bet ne grioveliai, atsakingi už valdymo savybes, sukibimą. Protektorius pagilintas tiek, kad vienoje padangoje siūlės matyti. Ir jos buvo kietos it medis.

Nusivežėme jas į Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodromą, ten sumontavome ir išbandėme ant slidžios kelio dangos. Padangos veikė it medinės. Buvo nevaldomos. Iki šiol jos guli kolegos garaže. Tokios pat medinės. Tik vieną kartą naudotos. Jei labai striuka, rašykite mums – parduosime pigiai.

Patikėkite, net ir kiniškos, bet naujos padangos po naudotų ir vėliau restauruotų atrodo aukščiausios klasės.

Padangų gamintojas

Antrinės įmonės

Continental

Barum, Uniroyal, Gislaved, Semperit, General Tire

Bridgestone

Firestone, Daytona, Europa

Michelin

BF Goodrich, Kleber, Riken

Goodyear-Dunlop

Fulda, Falken, Kelly, Sava

Pirelli

Ceat, Couier

Hankook

Laufenn, Aurora, Kingstar

Cooper

Avon, Mastercraft

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?