Apie tai, kad kai kurie vairuotojai rūko žibintus įjungia normalaus matomumo sąlygomis, 15min jau rašė anksčiau. Policijos pareigūnai reidų metu netrunka įsitikinti – vairuotojai prisigalvoja aibę priežasčių papildomam šviesos šaltiniui pateisinti.
TAIP PAT SKAITYKITE: Vairuotojų pasiteisinimai dėl įjungtų rūko žibintų stebina įvairove
Tačiau yra ir kita medalio pusė – rūko žibintų naudojimas, kai tai yra būtina. Ar visi vairuotojai to laikosi?
Nematomi automobiliai
Ar kada nors susimąstėte, kad merkiant lietui, jūsų automobilį kitas vairuotojas pastebės žymiai sunkiau, negu pamatytų važiuodamas sausu oru? Blogas matomumas – nebūtinai tamsus paros metas, susidaręs rūkas ar migla, tačiau ir stiprūs krituliai.
Nepastebėti lietaus sukeltoje dulksnoje automobilio, kuris važiuoja priekyje, ypač lengva. Taip pat kartais lietaus šešėlyje gali „pranykti“ ir automobiliai, kurie atvažiuoja didesniu greičiu iš galo. Tas pats galioja ir žiemą – stipri pūga gerokai komplikuoja transporto priemonių matomumą.
Ar žemiau esančioje nuotraukoje matote priešais važiuojantį automobilį? Ar šis, neįsijungęs rūko žibintų, tiesiog išnyksta liūties sukeltoje dulksnoje?
Tačiau juk automobiliuose yra viena žibintų funkcija, apie kurią dažnas vairuotojas yra linkęs pamiršti tokiomis oro sąlygomis – rūko žibintai. Žinoma, priekinius šiuos žibintus turi ne visi automobiliai, tačiau retas kuris automobilis bus sukomplektuotas be užpakalinių rūko žibintų.
Ši funkcija, esanti beveik visose keturis ratus turinčiose transporto priemonėse, ypač pravers, kai eismo srautas juda dideliu greičiau, pavyzdžiui, greitkelyje, o aplink merkia lietus.
Keista, kai vairuotojai nepamiršta įsijungti rūko žibintų važiuodami mieste, nedideliu greičiu, plieskiant kaitriai vasaros saulei, tačiau kai rūko žibintus išties yra būtina įjungti, apie jų egzistavimą daugelis yra linkę tiesiog užmiršti.
Mokymo stoka?
O gal atsakymas į klausimą, kodėl vairuotojai užmiršta naudoti tam tikrus automobilio prietaisus, kai tai yra būtina, yra labai paprastas? Galbūt vairavimo mokyklos tiesiog nemoko to daryti, instruktoriai ir mokytojai nepaaiškina pradedantiesiems tam tikrų vairavimo niuansų, arba tiesiog tinkamai nesupažindina su automobiliu ir jo įtaisais?
„Mokymo programoje yra numatyta mokyti apie rūko žibintus ir jų naudojimą, tačiau tai labai priklauso nuo konkrečios vairavimo mokyklos, ar ji to moko“, – teigia saugaus eismo specialistas ir vairavimo instruktorius Andrėjus Savčenko.
„Manau, kad tai nėra vairavimo mokyklų kaltė. Dažnu atveju tai tiesiog elementarios eismo kultūros išmanymo stoka“, – priduria A.Savčenko.
Kad rūko žibintai minėtomis eismo sąlygomis yra naudojami ypač retai, įsitikinti gali kiekvienas. Kai kitą kartą važiuosite ten, kur eismo srautas yra didžiulis, o oro sąlygos tokios, kad į lauką geriau nė kojos nežengti, paskaičiuokite, kiek automobilių važiuoja įsijungę rūko žibintus. Nenustebkite, jeigu šiuo papildomu šviesos šaltiniu naudosis vos vienas vairuotojas iš dešimties.