Kodėl vasarą saugiausios yra būtent vasarinės padangos?

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, užtikrinant geriausią vairavimo patirtį ir sutaupant kaštus.
Padangų keitimas
Padangų keitimas / „Mototoja“ nuotr.

Kiekvienais metais šylant orams vairuotojai pasiruošę keisti žiemines padangas į vasarines. Pagal Lietuvos kelių eismo taisykles žiemines padangas pasikeisti į vasarines rekomenduojama nuo balandžio 1 d., o jeigu žieminės padangos dygliuotos – tai privaloma padaryti iki balandžio 10 d. Vasaros laikotarpiu naudojamos vasarinės padangos, taip pat leidžiama naudoti ir universalias padangas, tačiau tokių padangų stabdymo kelias įprastai yra ilgesnis, o dėvėjimasis greitesnis.

Vasarai vasarinės padangos? Ar tikrai?

Pavasarį pakilus temperatūrai „Goodyear“ padangų ekspertai rekomenduoja vairuotojams pasikeisti savo automobilių padangas į vasarines. Naujausiais bandymais įrodyta, kad stabdant su žieminėmis padangomis ant šlapios dangos važiuojant 80 km/val. greičiu, esant 15 °C temperatūrai, stabdymo kelias pailgėja maždaug dviem metrais palyginti su vasarinėmis padangomis.

Good Year iliustr./Stabdymo kelias ant šlapios dangos
Good Year iliustr./Stabdymo kelias ant šlapios dangos

Minimalus leistinas vasarinių padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm. todėl vairuotojai dažnai susigundo sutaupyti ir vasarą naudoti žiemines padangas, kurių protektorius nusidėvėjęs ir yra mažesnis nei 4 milimetrų gylio. Tačiau tai nėra geras pasirinkimas.

Vokietijos automobilistų klubas ADAC rekomenduoja pavasarį žiemines padangas keisti vasarinėmis, kitaip padidėja avarijų rizika . Buvo atlikti bandymai ir, priklausomai nuo temperatūros ir nusidėvėjimo būklės, žieminių padangų stabdymo kelias važiuojant 100 km/val. greičiu buvo gerokai ilgesnis. Įdomi tyrimo detalė: kuo didesnis žieminių padangų protektoriaus gylis ir kuo aukštesnė aplinkos ir asfalto temperatūra, tuo ilgesnis stabdymo kelias.

„Kuo aukštesnė temperatūra, tuo didesnis eksploatacinių savybių skirtumas. Važinėjant su žieminėmis nedygliuotomis padangomis vasarą skiriasi automobilio dinaminės savybės, o vasarinėse padangose naudojami specifiniai mišiniai ir konstrukcija užtikrina optimalų nusidėvėjimo greitį, kas teigiamai veikia ridą, efektyvumą ir tvarumą“, – sako „Goodyear“ EMEA regiono technologijų direktorius Laurentas Colantonio.

Kodėl vasarą verta rinktis aukščiausios kokybės padangas?

Rinkoje yra daugybė įvairių vasarinių padangų, tačiau jų eksploatacinės savybės labai skiriasi. Vasarinių padangų pasirinkimas gali turėti esminės įtakos stabdymo keliui – 80 km/val. greičiu važiuojant šlapiu keliu skirtumas gali siekti iki 15 metrų, o važiuojant sausu paviršiumi 100 km/val. greičiu – septynis metrus. Nors pradinės investicijos į aukštos kokybės vasarines padangas gali pasirodyti didelės, ilgalaikė nauda apima ne tik geresnes eksploatacines savybes ir komfortą, bet ir nemažai sutaupytų lėšų.

Vokietijos automobilių žurnalas „Auto Bild“ palygino 20 vasarinių padangų ridą ir aukščiausios klasės „Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6“ padangai su 63200 km rida skyrė pirmąją vietą. Tai dvigubai daugiau kilometrų, nei galima nuvažiuoti su padangomis, teste užėmusiomis paskutinę vietą.

„Auto Bild“ taip pat palygino 20 vasarinių padangų kainą nuvažiuojant 1 000 km.

5 padangų priežiūros patarimai

Vairuotojai tinkamai besirūpinantys automobilio priežiūra gali maksimaliai išnaudoti aukščiausios klasės padangas ir ilgainiui net sutaupyti pinigų. „Goodyear“ padangų ekspertai pateikia keletą padangų priežiūros patarimų:

1. Nuolat tikrinkite, ar padangos nėra pažeistos. Per žiemą sandėliuotas vasarines padangas būtina gerai apžiūrėti. Atkreipkite dėmesį į įtrūkimus, neįprastą šerpetojimą ar pageltonavimą – tai gali būti ženklas, kad padanga nebebus tinkama naudojimui.

2. Įsitikinkite, kad padangų protektoriaus gylis atitinka teisės aktuose nustatytus minimalius reikalavimus. Mažiausias leistinas vasarinių padangų protektoriaus gylis lengviesiems automobiliams (B kategorija) yra 1,6 mm. Naudojant nusidėvėjusio protektoriaus padangos ypač nukenčia vairavimas ir stabdymas esant šlapiai dangai, nes protektoriaus dalis, skirta vandeniui šalinti, yra nusidėvėjusi.

3. Keisdami padangas pasirūpinkite tinkamu ratų suvedimu, montavimu. Deformuotos, sutrūkinėjusios, tinkamai nepripūstos padangos yra pavojingos, o drebančios, nesubalansuotos padangos kenkia automobilio stabilumui kelyje.

4. Slėgį reikėtų tikrinti kartą per mėnesį. Automobilis su nepakankamai pripūstomis padangomis ne tik sunaudoja daugiau degalų, bet ir pačios padangos labiau dėvisi. Visada laikykitės gamintojo nurodymų dėl padangų slėgio. Šią informaciją rasite automobilio vadove. Niekada nenaudokite mažesnio nei rekomenduojamas apkrovos indeksas padangų.

5. Vairuokite saugiai ir atsargiai, venkite padangų kontaktų su borteliais ir duobėmis. Be to, ieškodami efektyviausio maršruto ir važiuodami tolygiai, prailginsite padangų tarnavimo laiką ir padidinsite degalų ekonomiją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų