Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kokias klaidas lietuviai daro įvažiuodami į žiedines sankryžas?

Eismas žiedinėse sankryžose gali atrodyti paprastas, kai situacijas nagrinėjame kompiuterio ekrane ar Kelių eismo taisyklių (KET) knygelėse. Visgi skirtumai tarp teorinių ir praktinių situacijų yra kardinalūs, todėl net ir puikiai išnagrinėjus KET punktus, realiame gyvenime šie kelių infrastruktūros elementai vairuotojams kelia nemažai rūpesčių, rašoma pranešime.
Eismas žiedinėje sankryžoje
Eismas žiedinėje sankryžoje / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Tą liudija ir draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje atliktas eksperimentas, kurio metu per valandą sostinėje esančioje Gerosios Vilties žiedinėje sankryžoje kas penktas vairuotojas pastebėtas pažeidžiantis KET.

Kaip teigia Gytis Matiukas, bendrovės Žalų administravimo departamento direktorius, stebint vairuotojų elgseną akivaizdu, kad klaidos yra daromos dar artėjant prie žiedinės sankryžos, taip pat ir važiuojant joje.

„Tipinis pažeidimas kertant žiedinę sankryžą yra netinkamas eismo juostos pasirinkimas įvažiuojant į žiedą, taip pat išvažiuojant iš jo. Vairuotojai nepasižiūri, kokie yra kelio ženklai, ir pasirenka neteisingą eismo juostą. Įvažiavę į žiedą, tokiu atveju, jie pradeda blaškytis, sukelia avarines situacijas, o tie vairuotojai, kurie vairuoja teisingai, atsiduria nepavydėtinose situacijose“, – kalba draudimo ekspertas.

VIDEO: Kokia klaidas vairuotojai daro važiuodami per žiedines sankryžas

Dar viena klaida, kurią įvardija G. Matiukas, yra nesivadovavimas kelio ženklinimu. Dalis vairuotojų pačioje žiedinėje sankryžoje, nepaisydami kelio ženklinimo, keičia eismo juostas ir taip sukelia avaringų situacijų. Svarbu atminti, kad žiedinėje sankryžoje eismo juostą galima keisti tik tuomet, jei nėra ištisinės linijos. Kitu atveju atlikti manevrą yra draudžiama ir būtina likti toje eismo juostoje, kurioje važiuojama.

Pasak eksperto, tokį žalingą elgesį dažnai lemia klaidingas vairuotojų įsitikinimas, kad visose žiedinėse sankryžose eismas organizuojamas pagal tą pačią tvarką, tačiau taip tikrai nėra.

Kelios „žiedų“ rūšys

„Nėra tipinių žiedinių sankryžų, jos yra kelių rūšių. Dažniausiai pirmenybė yra suteikiama važiuojantiems žiedu. Tačiau, pavyzdžiui, Kaune yra žiedinė sankryža, kurioje yra pirmenybė pravažiuoti žiedinę sankryžą kitų eismo dalyvių atžvilgiu. Kiekviena žiedinė sankryža yra individuali ir reikėtų būtinai žiūrėti į kelio ženklus tiek įvažiuojant į žiedinę sankryžą, tiek ir važiuojant joje“, – pasakoja G. Matiukas.

Ar reikia rodyti posūkį?

Beje, vairuotojams derėtų žinoti, kad, įvažiuojant į žiedinę sankryžą, posūkio signalo rodyti nereikia. Jis yra privalomas keičiant eismo juostas pačioje žiedinėje sankryžoje ir išvažiuojant iš jos.

Draudikų atstovas perspėja vairuotojus, kad žiedinėse sankryžose jie turėtų būti itin budrūs, kadangi žieduose įvyksta daug eismo įvykių. „Mes pastebime tendenciją, kad žiedinėse sankryžose populiarūs ir inscenizuoti eismo įvykiai. Tokias avarijas vairuotojai, siekdami iš to pasipelnyti, sukelia specialiai“, – sako G. Matiukas. Jis pataria, kad kilus bet kokioms abejonėms dėl įvykusio eismo įvykio derėtų kreiptis į policijos pareigūnus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos