„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kokie pavojai tyko sugedus automobiliui?

Tamsiu paros metu užmiestyje sugedo automobilis. Ką darysite? Apklausos rodo, kad tik kas penktas vairuotojas mėgintų stabdyti pro šalį važiuojančius automobilius, 15 proc. pagalbos ar patarimo prašytų paskambinę draugui ar giminaičiui, o net 40 proc. kreiptųsi į techninę pagalbą.
Tunelio gatvėje
Tunelio gatvėje / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Akivaizdu, kad vairuotojai Lietuvoje atranda techninės pagalbos paslaugas ir patys nebekiša rankų prie automobilio, o pasikliauja specialistais. Šiuolaikiniuose automobiliuose nelabai ką ir pataisysi pats. Kita vertus, net ir pakeisti ratą vairuotojai neretai nebeturi nei reikiamų įrankių, nei noro“, – pasakoja techninės pagalbos bendrovės „Euro Asista“ komercijos direktorius Nerijus Jarmala.

Daugiau elektronikos – daugiau gedimų

Dažniausiai vairuotojai į techninės pagalbos specialistus kreipiasi dėl variklio gedimų ir elektros sistemos sutrikimų.

Dažniausiai vairuotojai į techninės pagalbos specialistus kreipiasi dėl variklio gedimų ir elektros sistemos sutrikimų.

Tai neturėtų stebinti – kuo daugiau elektronikos automobilyje, tuo daugiau tokių sutrikimų pasitaiko. Pasak N. Jarmalos, vairuotojai kartais sustoja kelkraštyje ir kviečia pagalbą įsižiebus signalinei lemputei prietaisų skydelyje, nors automobilis dar gali važiuoti.

Dėl pradurtos padangos pagalbos prašo 8 proc. klientų – vieni neturi atsarginio rato, kiti nenori teptis rankų. Techninė pagalba pas vairuotojus vyksta ir tuomet, kai automobilio nepavyksta užvesti, nes baigėsi degalai arba nusėdo akumuliatorius. Pasitaiko atvejų, kai vairuotojui nepavyksta automobilio atrakinti.

„Yra buvę ir netikėtų iškvietimų. Automobilio elektros sistema sutriko, kai vairuotojas sėdėjo mašinoje prie vairo. Tuomet žmogus ne tik negalėjo užvesti automobilio, bet ir suprato, kad be pagalbos iš jo neišlips. Durelių užraktai ir langų kėlikliai taip pat elektriniai. Dėl to neatsidarė nei durelės, nei langai. Teko vaduoti vairuotoją iš jo paties automobilio“, – kuriozinį atvejį prisiminė N. Jarmala.

Paslauga tampa populiari

N. Jarmala neslėpė, kad techninės pagalbos paslaugas Lietuvoje labiausiai išpopuliarino draudikai. Mat, draudžiantis kasko, vis daugiau draudimo bendrovių šią paslaugą įtraukia į sutarties sąlygas arba pasiūlo kaip akciją.

O, pavyzdžiui, „Lietuvos draudimas“ techninės pagalbos paslaugą pernai pasiūlė visiems klientams, kurie automobilį draudė Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu (TPVCAPD).

„Vairuotojo civilinės atsakomybės privalomasis draudimas užtikrina, kad vairuotojui nereikės sukti galvos dėl kito apgadinto automobilio. Tačiau, mes nusprendėme pasirūpinti, kad ir mūsų kliento automobilis neliktų stovėti kelkraštyje. „Lietuvos draudimo“ klientai techninės pagalbos dažniausiai prašo, kai prireikia nuvežti jų automobilį po eismo įvykio, taip pat konsultuoja telefonu ir suteikia pagalbą vietoje“, – pasakoja „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Jis teigia, kad šią paslaugą klientai spėjo įvertinti – vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu apsidraudusių vairuotojų techninės pagalbos iškvietimų per metus padaugėjo net septynis kartus. Vien šį sausį dėl žiemiškų orų techninė pagalba sulaukė daugiau nei 1700 iškvietimų iš „Lietuvos draudimo“ klientų.

Vien šį sausį dėl žiemiškų orų techninė pagalba sulaukė daugiau nei 1700 iškvietimų iš „Lietuvos draudimo“ klientų.

Mieste atvyksta per valandą

„Klientų daugėja – dėl to investuojame į naujus autovežius plečiame partnerių tinklą. Draudimo sutartyse numatyta, kad pagalba mieste turi atvykti per valandą, o kituose asfaltuotuose šalies keliuose – jos nereikėtų laukti ilgiau nei pusantros valandos“, – sakė N. Jarmala.

Dar viena techninės pagalbos paslauga, kuri itin vertinama užsienyje, Lietuvoje iki šiol neprigijo – tai prekyba akumuliatoriais.

Pasak N. Jarmalos, daugelyje šalių, kai techninė pagalba kviečiama dėl nusėdusio akumuliatoriaus, vairuotojai, pasikliaudami specialistų patarimais, iškart užsisako naują, kuris čia pat pakeičiamas ir toliau be rūpesčių galima važinėti ne vienerius metus.

„Lietuvoje vairuotojai mūsų rekomendacijomis pasikliauja ne visada. Sausį, atšalus orams, pasitaikė ne vienas atvejis, kai vairuotojui prireikdavo pagalbos nusėdus akumuliatoriui. Po kurio laiko skambučio iš to paties vairuotojo dėl akumuliatoriaus sulaukdavome ir vėl“, – prisiminė N. Jarmala.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs