Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kur ir kaip laikyti padangas, kad ilgiau tarnautų ir kuo rizikuojate, keisdami jas „garažiukuose“

„Rytoj vėluosiu į darbą, važiuoju „ratų“ pasikeisti“, – praneša kolega. „O tu jau pasikeitei padangas?“ – užmina ant nuospaudos, nes dar nespėjai užsiregistruoti į servisą. Taip viena didžiausių šio mėnesio aktualijų tampa automobilis, o nesuskubusiems dažnai tenka pasinaudoti ir „garažiukų“ paslaugomis.
Padangų keitimas
Padangų keitimas / 123RF.com nuotr.
Temos: 1 Padangos

Kur ir kaip laikyti automobilių padangas, kad jos ilgiau tarnautų bei kokie netikėtumai gali laukti tų, kurie, nenorėdami laukti eilėje servise, jas patiki „garažiukų“ meistrams, teiraujamės žinomo lenktynininko ir „Continental“ pardavimų vadybininko Baltijos šalims ir Kaliningradui Pauliaus Macevičiaus.

Kas gali nutikti, keičiant padangas „garažiukuose“

Anot pašnekovo, „garažiukai“ – tikrai ne pati geriausia vieta montuoti padangas, jeigu jums rūpi jūsų saugumas. Mat aukštos kokybės servisuose kreipiamas pakankamai didelis dėmesys į pačius montuotojus bei jų įgūdžius, kai tuo tarpu kitoje barikadų pusėje dažniausiai dirba nepatyrę savamoksliai. Nenuostabu, kad patirties stoka lemia daugybės klaidų atsiradimą, kurių pasekmes savo kailiu tenka patirti vartotojui.

123RF.com nuotr./Padangų keitimas
123RF.com nuotr./Padangų keitimas

P.Macevičius išvardija bent 11 priežasčių, kodėl padangų montavimą būtina atiduoti į patikimas rankas.

Esant blogos kokybės balansavimui, nukenčia ne tik sukibimas su kelio danga, komfortas, netaisyklingai dėvisi padanga, bet tai nulemia ir greitesnį važiuoklės dėvėjimąsi bei vairavimo saugumą.

Nesant kokybiškoms montavimo medžiagoms, gali netaisyklingai fiksuotis padangos žiedas ant ratlankio, tai lemia riedėjimo stabilumą, netaisyklingą dėvėjimąsi bei slėgio nutekėjimą.

Nekokybiškai montuojant padangas, nebus patikrintas ratlankis, ar nepakitusi jo geometrija. Patikrinama, ar nėra aštrių briaunų vidinėje ratlankio dalyje, kurios montuojant gali pažeisti padangą.

Montuojant padangą slėgio ventiliai turėtų būti pakeisti kiekvieną sezoną. Jie nekainuoja didelių pinigų, bet užtikrina, kad padanga nepraradinės slėgio. „Garažiuke“ to greičiausiai jums nepasiūlys.

Skubant arba nežinant dažnai yra naudojama per mažai montavimo pastos arba naudojama nekokybiška pasta, kuri nepadeda teisingai sumontuoti padangos. Ne visada paisoma instrukcijų, taip irgi gali būti sugadintos padangos.

Pasitaiko, kad į nepatyrusias rankas patekę padangos montuojant yra suplėšomos dėl pastos stygiaus. Dažnai šie nuostoliai gula ant patiklaus kliento pečių.

Aukštos kokybės servisuose kreipiamas didesnis dėmesys į pačius montuotojus ir jų įgūdžius. Už sugadintas padangas gerame servise atsako ir pats meistras, o ne tik galutinis vartotojas.

Dažnas atvejis neteisinga kryptimi sumontuotos padangos, kas tampa greitesnio ir netolygaus padangų dėvėjimosi priežastimi bei veikia stabdymo procesą bei įsibėgėjimą.

Neteisingai ir nekokybiškai sumontavus padangas, jose gali atsirasti slėgio nutekėjimas.

Sumontavus padangas, ratų priveržimas turi būti patikrintas dinamometriniu raktu, kas užtikrins, kad jie prisukti tiek, kiek reikia.

Kaip saugoti padangas, kad jos ilgiau tarnautų?

Populiarėjant ekologinėms temoms, dažnai tenka matyti, kaip antram gyvenimui prikeliami jau naudoti daiktai. Tarkime, tikrajai paskirčiai jau nebetinkamos padangos pavirsta suoliukais, staliukais ir pufais ar gėlių vazonais. Tačiau prisiminus jų kvapą iškyla klausimas, ar tikrai ant kiekvienos padangos norėtųsi sėdėti?

Lenktynininkas P.Macevičius išduoda paslaptį – nemalonus padangų kvapas priklauso nuo jų sudėties, tačiau taip „kvepia“ dažniausiai Rytų šalių gamintojų produkcija. Tai biudžetinės padangos, kurios yra gaminamos iš pigiausių ir dažnai aplinkai nedraugiškų medžiagų. Aukšto lygio gamintojų padangos nepasižymi nemaloniu kvapu, į jų mišinį dedama įvairių jas tausojančių priedų. Tarkime, „Continental“ ypač didelį dėmesį skiria padangų kokybei ir nuolat investuoja į inovatyvius sprendimus, kad padangos būtų kuo atsparesnės senėjimui bei kitiems aplinkos poveikiams.

Lenktynininko teiraujamės, kaip tinkamai reiktų laikyti pakeistas padangas iki kito sezono? Juk dažniausiai automobilio „batus“ atsainiai numetame kaip pakliuvo – garaže, sandėliuke ar net balkone.

P.Macevičiaus patarimai tiems, kurie nori, kad padangos tarnautų ilgiau.

  • Reiktų atsiminti, kad be ratlankių padangos sandėliuojamos sustatant jas stačiai vieną šalia kitos. Patartina kas mėnesį jas pasukti, kad neatsirastų plokštuma protektorinėje dalyje.
  • Padangos, kurios saugomos su ratlankiais, turėtų būti arba sudedamos viena ant kitos gulsčiai arba kabinamos ant kabliukų. Taip jokiu būdu negalima sandėliuoti padangų be ratlankių, nes jose atsiranda ovalumas.
  • Padangos su ratlankiais negali būti laikomos stačiai, nes ratlankis turi tam tikrą svorį ir taip palikus mėnesiui kad ir pripūstą padangą, ant jos atsiras šiokia tokia plokštuma. O uždėjus ją ant automobilio, atsiras vibracijos ir kiti negeri dalykai. Tokias padangas reikia laikyti gulsčiai vieną ant kitos ir taip pat patartina kartą per mėnesį apkeisti pozicijas – apatinę padangą perkelti į viršų.
  • Sandėliuojant padangas reiktų vengti tiesioginių saulės spindulių, nes jie neigiamai veikia gumos mišinį.
  • Reiktų vengti šalia esančių chemikalų ir tepalų. Žiūrėti, kad patalpoje, kur laikomos padangos, grindų paviršius būtų švarus, vertėtų kažką pasitiesti.
  • Sandėliuojant padangas maišuose reikėtų užtikrinti, kad jose bus pakankama ventiliacija. Uždaruose maišuose padangos kais kaip šiltnamyje, kas trumpins jų naudojimo laiką.
  • Padangas patartina sandėliuoti ne aukštesnėje nei 35 laipsnių temperatūros patalpoje. Optimaliausia temperatūra padangų laikymui yra pliusinė, tačiau žemesnė nei 25.
  • Dažnai matome, kad padangos garaže tarnauja kaip darbo stalas, uždėjus ant jų lentas. Tokiu atveju padangos gali būti pažeistos.
  • Ant padangų, laikomų tiek gulsčiai, tiek stačiai, negalima krauti jokių kitų daiktų.
  • Nereikėtų padangų laikyti prie pat radiatorių, nes jas neigiamai veiks temperatūra.
  • Kai kurie vairuotojai žiemos sezonui ar šiaip ilgesniam laikui automobilį tiesiog pastato garaže. Padangoms tenkanti nuolatinė apkrova vienoje pozicijoje iškreipia jų formą. Automobilį reiktų pakelti nuo paviršiaus, kad neatsirastų plokštumos protektorinėje dalyje. Jeigu to neįmanoma padaryti, padangas reiktų pripūsti maksimaliai, kiek yra nurodyta ant šoninės padangos sienelės. Automobilį kartas nuo karto rekomenduojama šiek tiek perstatyti, kad padangos stovėtų kitoje plokštumoje.
  • Patalpa, kurioje laikomos padangos, neturėtų būti labai drėgna.
  • Pakeitus padangas reiktų susižymėti, kuri yra priekinė dešinė, o kuri galinė kairė, kad kitais metais nereiktų spėlioti, kur yra kokios vieta.
Gamintojų nuotr./Padangų saugojimas
Gamintojų nuotr./Padangų saugojimas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos