„Vasarą, motociklų sezonui įgavus pagreitį, išauga eismo įvykių skaičius. Jau kelerius metus iš eilės daugiausia įvykių fiksuojama liepos mėnesį. Antrasis vasaros mėnuo – motociklų sezono įkarštis, kai daugelis vairuotojų jau apsiprato su sezonine transporto priemone, todėl jaučiasi daug drąsesni keliuose, nevengia didelio greičio bei rizikingų manevrų. Nenuostabu, kad šiuo metu motociklininkai dažnai papuola į eismo įvykius. Dažniausiai jie nutinka motociklų vairuotojams nesaugiai lenkiant, persirikiuojant į gretimas juostas ir taip susiduriant su lengvaisiais automobiliais. Pastarųjų vairuotojams tokius staigius motociklininkų manevrus yra labai sunku pastebėti. Avaringiausi yra 18 – 25 metų, jauniausi šių dviračių eismo priemonių vairuotojai“, – teigia BTA Transporto draudimo vadovas Gediminas Radavičius.
Populiariausi motociklai – „Yamaha“
Kaip tvirtina G. Radavičius, Lietuvoje pasirenkamų motociklų galingumas yra priešingai proporcingas vairuotojų amžiui. Populiariausi varikliai yra 500 – 700 cc, taip pat pastebimas susidomėjimas 950 -1000 cc varikliais, pastaruosius dažniausiai renkasi 18 -25 metų vairuotojai.
Pasak specialisto, dažniausiai Lietuvos keliais rieda „Yamaha“ markės motociklai, antroje vietoje yra „Honda“, o trečioje – „Suzuki“ motociklai. Šio trejetuko populiarumas yra stabilus jau kelerius metus iš eilės. Tiek pernai, tiek ir šiemet pastebimas „Kawasaki“ motociklų populiarumo augimas, šiuos motociklus ypač mėgsta jaunimas. Vyresni, 40 – 45 metų, vairuotojai lieka ištikimi „Yamaha“.
BTA Transporto draudimo vadovas akcentuoja, jog apie 6 proc. bendrovės apdraustų avaringiausios 18 – 25 m. grupės atstovų sukelia eismo įvykius, rodo bendrovės trijų metų statistika. Kiek mažiau pavojingi yra 26 – 30 m. bei 35 – 40 m. vairuotojai, – vidutiniškai 2010-2013 m. avarijas sukėlė trys iš šimto šio amžiaus vairuotojų.
Draudikų biuro duomenimis, motociklų vairuotojų sukeltos žalos gali siekti ir pusę milijono litų, didelės sumos dažniausiai fiksuojamos, jei eismo įvykis nutiko užsienyje. 2011 m. tokio dydžio žala buvo registruota Norvegijoje, o gerokai seniau, 2008 m., – Lietuvoje. Įprastai mūsų šalyje vidutiniai dviratės transporto priemonės sukelti nuostoliai siekia 4400 litų.
Moterys motociklus vairuoja pavojingiau
Remiantis BTA statistika, matyti, kad moterų, vairuojančių motociklus, skaičiuojama 8 kartus mažiau nei vyrų, tačiau avarijų jos sukelia tik 5 kartus mažiau nei vyrų. Kitaip tariant, moterys vairuojančios motociklus, į avarijas patenka dažniau nei vyrai. Pasak G. Radavičiaus, daugiausia eismo įvykių, į kuriuos papuola motociklininkai, užfiksuota Lietuvos didmiesčiuose: Vilniuje – 84, Kaune – 34, Panevėžyje – 12 įvykių per tris metus (2010-2013).
Draudimo bendrovė yra apdraudusi apie 6 tūkstančius dviračių motorinių transporto priemonių, iš kurių trečdalį sudaro mopedai, o kitą dalį – galingi motociklai. Pernai dviračių motorinių transporto priemonių sukeltoms žaloms padengti bendrovė išmokėjo 146 tūkst. litų, užpernai – 143 tūkst. litų.