Nors daugelį darbų, tokių kaip ant ratlankių jau sumontuotų padangų nuėmimas ir uždėjimas, langų ploviklio ar valytuvų pakeitimas, vairuotojai nesunkiai gali padaryti patys, tačiau kai kurių svarbių veiksmų atlikti savo jėgomis neįmanoma.
Be specialaus įrenginio nepavyks nustatyti, ar aušinimo skystis dar tinkamas naudoti žiemą, taip pat kai kuriems automobiliams gali būti sudėtinga pasikeisti salono filtrus. Kai kuriuose modeliuose jie slypi sunkiai prieinamose vietose, tad nežinant kaip jį pasiekti, galima ką nors ir sulaužyti. O juk nieko nėra blogiau, kaip įkyrus nulūžusios detalės girgždesys važiuojant.
Ne kiekvienas vairuotojas turi galimybe namuose atlikti minimalų automobilio važiuoklės remontą. Galų gale, net stabdžių kaladėlių keitimui reikia nors menkiausio išmanymo. Taigi, važiuoklės patikros ir jos remonto darbus rekomenduojama patikėti autoservisams, mat šie turi galimybę kur kas išsamiau apžiūrėti ir įvertinti automobilio mazgus.
Elektronika – dar viena sritis, kur pats vairuotojas yra beveik bėjėgis. Net pasikeisti lemputę gali tapti problematiška dėl itin keblaus priėjimo kai kuriuose automobiliuose. Autoservisų meistrams tokių problemų nekyla, mat jų darbo praktikoje yra pasitaikę įvairiausių modelių ir specialistai žino, ką reikia atsukti ir nuimti, kad priėjimas taptų patogesnis.
GAZAS.LT surengta apklausa atskleidė, kad daugelis vairuotojų visgi renkasi automobilį žiemai ruošti savo jėgomis. Tai nurodė 47 proc. balsavusiųjų „Fakto auto“ serviso vyriausiasis priėmėjas Dainius Jarušaitis sako, kad namų sąlygomis automobilio paruošimas nėra garantuojamas šimtu procentų.
Ar vairuotojai padaro tiek, kiek gali pasiūlyti ir patikrinti automobilių servisas?
„Tikrai nuostabu, kad žmonės patys linkę rūpintis savo automobiliu, bet ar vairuotojai padaro tiek, kiek gali pasiūlyti ir patikrinti automobilių servisas?
Namų sąlygomis patikrinti aušinimo skysčio užšalimo laipsnį ar akumuliatoriaus būseną yra neįmanoma.
Tokiems darbams reikia specialios įrangos, kurią naudoja serviso meistrai“, - sako D.Jarušaitis.
34 procentai balsavusiųjų teigia, kad daugelį dalykų atlieka patys, o nelenda tik prie elektronikos ir važiuoklės. Dainius Jarušaitis sako, kad tokie vairuotojai žino, jog išsamiai apžiūrai yra būtina kompiuterinė, diagnostinė įranga ar net automobiliniai keltuvai, pakabos tikrinimo stendai. Tai suprantantys žmonės šiuos mazgus patiki specialistams, o patys savo jėgomis atlieka tik smulkesnius darbus.
15 procentų vairuotojų apklausoje tvirtina, kad rūpinasi tik padangų ir langų apiplovimo skysčio pakeitimu, kitus darbus daro serviso mechanikai.
„Taip elgiasi tie, kurie jau turi ant ratlankių sumontuotas žiemines padangas ir jas užsideda savo kieme. Tokie žmonės dažniausiai taupo laiką ir pinigus. Aišku, gali būti ir taip, kad žmogus gyvena ne mieste, o kažkur nuošaliau ir jam važiuoti į servisą vien dėl padangų uždėjimo yra netikslinga. Tačiau kitus darbus jie patiki autoservisui, nes ne viską gali pasidaryti patys", - kalba D.Jarušaitis.
Vos keturi procentai apklausos dalyvių teigė, kad visus darbus patiki automobilių servisui. Tai tokie žmonės, kurie neturi nei noro, nei laiko patys krapštytis prie automobilio ir visus darbus atiduoda meistrams.
Profesionalių meistrų ir specialistų darbas, žinoma, kainuoja, tačiau visada malonu būti užtikrintam, kad automobilis, atėjus šalčiams, netaps dideliu problemų maišu.