Apie situaciją jūsų mieste ar rajone rašykite gazas@15min.lt.
Suprasti akimirksniu
- Lietuvos kelių direkcija paskaičiavusi, kad kiekvieną žiemą Lietuvoje kyla po 18 pūgų (vidutinė trukmė 7 val.).
- 15–25 kartus kelius padengia plikledis (trukmė iki 12 val.).8–12 kartų užklumpa lijundra (vidutinė trukmė 4 val.) arba, dar blogiau, 4–6 kartus lijundra su plikledžiu (susidaro 5–15 mm ledo sluoksnis).
- Lijundros apšalas pavojingiausias tada, kai jo susidarymo metu dar pučia ir stiprus vėjas. Sąlygos šiam reiškiniui labai palankios dėl didelio santykinio drėgnumo.
- Iš viso 60–80 kartų per metus temperatūra pereina iš teigiamos į neigiamą.
Kai kurie nelaimėliai (daugiau vyresnio amžiaus) paslydo keliaudami ne į parduotuvę ar darbą, o tiesiog išnešę šiukšles į konteinerį ar išvedę pasivaikščioti slidinėjančius augintinius.
15min GAZAS „Facebook“ paskyroje paskelbėme klausimą, kaip vairuotojams sekėsi šį rytą – ar važiuoti buvo taip pat sudėtinga, kaip antradienį, kai lijundra iš pradžių prapliupo vakarų Lietuvoje, tačiau intensyviausia buvo šalies rytuose.
„Turiu pripažinti, kad šįryt važiuoti buvo lengviau, nei galėjau tikėtis. Tiesa, išvažiuoti iš kiemo buvo sunku, suslėgtas sniegas ir ledas kelia nepatogumų. Tačiau Vilniaus gatvės nuvalytos ir gausiai pabarstytos druska. Nustebau, kad mažai automobilių. Arba visi jau dovanas nusiprko, arba išsigando vakarykščio chaoso“, – pasakojo sostinės gyventojas Ugnius.
„Nulipti laipteliais ties įėjimu į daugiabutį buvo dideė problema. Kiemsargiai dar nespėjo pabarstyti, o gal ir lietus nuo laiptų ir šaligatvių visą smėlį nuplovė“, – dalijosi įspūdžiais Miglė.
Vidmantas J. praneša, kad, skirtingai nei antradienį, Šilutės rajono keliai gana saugūs. Svarbu „saugus greitis+geros padangos“ – apibendrina skaitytojas.
TAIP PAT SKAITYKITE: „Ledo siaubai“ ir „šlapios druskos“: ko į juos priberta?
Trijų sekundžių taisyklė
Žiemą saugus atstumas yra tas, kuris nuvažiuojamas per 3 sekundes nuo priekyje esančios transporto priemonės. Jei vairuotojas važiuoja 50 km/val. greičiu, saugus atstumas žiemą turėtų būti apie 40 metrų, t. y. tiek, kiek nuvažiuojama per 3 sekundes.
Laikotarpiu, kai oro temperatūra yra artima nuliui laipsnių, pavojingiausias reiškinys keliuose yra plikledis. Pavojingiausia yra tai, kad plika akimi jis ne visada yra matomas, todėl būtina vairuoti atsargiai, rinktis saugų važiavimo greitį, kuris visada yra mažesnis už maksimalų leistiną.
Tiltai ir viadukai
Atkreiptinas dėmesys, kad dėl intensyvesnės oro cirkuliacijos tiltų ir viadukų paviršių temperatūra būna gerokai žemesnė, todėl būtent čia susidaro iš pirmo žvilgsnio nepastebimas plonytis ledo sluoksnis, dėl kurio vairuotojai, netinkamai įvertinę oro ir eismo sąlygas, gali sukelti eismo įvykį. Taip pat reikia prisiminti, kad ir sankryžos yra slidžiausi kelio ruožai, nes dėl nuolatinio stabdymo sankryžose susidaro ledukas, todėl, artėjant prie sankryžų, reikėtų pradėti stabdyti bent prieš 50 metrų ar netgi anksčiau.
Itin pavojingi žiemą yra sniego „koše“ padengti ruožai. Būtent juose dažniausiai kyla automobilio sumėtymo pavojus. Atminkite, kad šlapio sniego dažniausiai prisikaupia šalikelėje bei kelio viduryje, tarp eismo juostų. Todėl persirikiuoti į kitą eismo juostą reikia labai tolygiai.