Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Liudininko žvilgsnis į masinę avariją Vilniuje: ar ją lėmė ir Seimo pirmininko kortežas?

Antradienį Vilniuje įvyko masinė avarija, kurią sukėlė vienas neatidus vairuotojas. Tačiau, žvelgiant plačiau ir vertinant visą kontekstą, su šiuo eismo įvykiu gali būti susiję ir Lietuvos Seimo pirmininką vežiojantys Vadovybės apsaugos departamento pareigūnai.
Viktoras Pranckietis pasveikino Dalia Grybauskaitė
Asociatyvi iliustracija: Seimo vadovo Viktoro Pranckiečio BMW ir lydintis kortežo visureigis „Volkswagen Touareg“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Kas būna, kai viename kelio ruože susitinka savimi itin pasitikintys, itin pareigingi ir ne itin dėmesingi vairuotojai? Vienas iš galimų scenarijų – avarija.

Būtent taip antradienio rytą nutiko magistralinėje sostinės Geležinio Vilko gatvėje, kur susidūrė iškart 4 automobiliai. Tiksliau, vienas neatidus sunkvežimio vairuotojas tiesiog sustūmė į eilę tris priešais jį ta pačia kryptimi važiavusias, bet pristabdžiusias transporto priemones.

Suprasti akimirksniu

  • Avarija Vilniaus Geležinio Vilko g., ties viaduku į Vingio parką, įvyko 9.20 val.
  • Sunkvežimis „Renault“ iš galo rėžėsi į „Audi A3“, techninės pagalbos sunkvežimį ir „Mazda 6“ lengvąjį automobilį.
  • Žmonės avarijos metu nesužeisti, bet automobiliai, ypač „Audi“, buvo apgadinti.

Šią situaciją savo akimis mačiusio vairuotojo liudijimas yra puiki proga aptarti, kaip važinėja specialiųjų tarnybų transportas ir kaip į išskirtinius eismo dalyvius reaguoja paprasti vairuotojai.

15min skaitytojo (vardas ir pavardė redakcijai žinoma – aut. past.) keliamas esminis klausimas – ar šio eismo įvykio galėjo padėti išvengti Vadovybės apsaugos departamento VW ir BMW vairuojantys profesionalai?

„Važiavau ten tuo metu, kai įvyko avarija.

Nuotrauka iš „Facebook“ profilio „Reidas Vilniuje“/Įvykio vietoje
Nuotrauka iš „Facebook“ profilio „Reidas Vilniuje“/Įvykio vietoje

Prieš įvykį iš tolo per veidrodėlius mačiau, kaip kortežas atvažiuoja su įjungtais (be garso) švyturėliais. BMW limuzinas ir jį lydėjęs visureigis „Volkswagen Touareg“ priartėjo prie manęs iš galo. Persirikiavau, kad juos praleisčiau, ir grįžau atgal į antrąją juostą.

Už jų važiavau iš paskos ir ties ta vieta, kur įvyko avarija, rodos, BMW pradėjo rodyti posūkį į dešinę, kad nori rikiuotis į pirmą juostą (padariau išvadą, kad jie nori ne tik persirikiuoti, bet važiuoti į A.Goštauto gatvę per viaduką). Kažkuriuo momentu jie įjungė ir garsinį signalą.

Ties radaru jie persirikiavo, todėl „Mazda 6“ labai pristabdė, o gal net ir visiškai sustojo. Iš paskos buvo traliukas, „Audi A3“, o ta nedidelė furytė arba užsižiopsojo, ar kažkas kito atsitiko. Bet faktas, kad trenkėsi į „Audi“ automobilį, kurį vairavo moteris“, – papasakojo liudininkas.

15min pašnekovas teigė nedvejodamas sustojęs avarijos vietoje ir nuskubėjęs prie labiausiai apdaužyto „Audi“ automobilio. Jis lengviau atsikvėpė, kai iš jo išlipusi vairuotoja neatrodė sužeista ir niekuo nesiskundė. Vilnietis padavė nukentėjusiajai savo vizitinę kortelę sakydamas, kad jeigu kils diskusijų dėl avarijos aplinkybių, jis galės papasakoti, kaip viskas atrodė iš šalies, nesuinteresuoto liudininko akimis.

Kortežas persirikiavo iš antrosios juostos į viaduką paskutinėmis sekundėmis. Toks manevras galėjo sukelti avarinę situaciją.

Pilietiškas vairuotojas daugiau nebelaukė, tik vėliau su 15min pasidalijo tokiomis savo mintimis: „Mano nuomone, įtakos avarijai turėjo ir kortežas, persirikiavęs iš antrosios juostos į viaduką paskutinėmis sekundėmis. Toks manevras galėjo sukelti avarinę situaciją.“

Vis dėlto keturių susidūrusių automobilių vairuotojai kaltų toli neieškojo.

Kaip Vilniaus apskrities policijos Komunikacijos poskyryje sužinojo 15min, šios avarijos dalyviai policijos pagalbos neprašė, o išsiskirstė gražiuoju, patys užpildę eismo įvykio deklaraciją.

Nuotrauka iš „Facebook“ profilio „Reidas Vilniuje“/Avarija Geležinio Vilko gatvėje
Nuotrauka iš „Facebook“ profilio „Reidas Vilniuje“/Avarija Geležinio Vilko gatvėje

Teigiama, kad kaltu prisipažino sunkvežimio „Renault“ vairuotojas, kuris nesilaikė saugaus atstumo, neįvertino žaibiškai pasikeitusių eismo sąlygų ir sukėlė grandininę avariją.

Šalies vadovus globojančiame ir jų kelionių saugumą užtikrinančiame Vadovybės apsaugos departamente (VAD) 15min sužinojo, kad apie jokį eismo incidentą netoli Seimo, su kuriuo būtų susiję kortežo automobiliai, tą dieną budėtojams pranešta nebuvo. Kitaip tariant, vadovybės BMW ir VW vairuotojai savęs su avarija Geležinio Vilko gatvėje nesiejo, arba apskritai jos net nepastebėjo. Priešingu atveju VAD pareigūnai būtų turėję pareigą raportuoti budėtojams apie eismo įvykį, pasitaikiusį jų tarnybinės kelionės metu.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Asociatyvi iliustracija: V.Pranckiečio kortežas išvažiuoja iš oro uosto.
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Asociatyvi iliustracija: V.Pranckiečio kortežas išvažiuoja iš oro uosto.

Atostogaujantį VAD direktorių šiuo metu pavaduojantis Valentinas Mackevičius svarstė, kad visi kiti vairuotojai, kurių akiratyje atsiduria itin svarbius asmenis vežiojantys kortežai, privalo būti dėmesingi ir atsakingi už savo bei aplinkinių saugumą. V.Mackevičius sakė tik iš dalies sutinkantis, kad kai kuriems vairuotojams automobiliai su švyturėliais ir sirenomis tampa tokia staigmena, kuri priverčia elgtis nervingai, neatsakingai, skubotai, t.y. nesaugiai.

Vienas VAD vadovų V.Mackevičius įsitikinęs, kad su švyturėliais skubantis transportas neturėtų išmušti iš vėžių kitų eismo dalyvių.

„Ir taip, ir ne. Juk gatvėmis kasdien važinėja ir greitoji pagalba, ir priešgaisrinė tarnyba, ir policija su švyturėliais. Kelių eismo taisyklės aiškiai aprašo visas tokias situacijas. Tiesiog žmonės gal ne visuomet pakankamai atidūs būna, arba eismo sąlygos sudėtingos pasitaiko, tai lietus, tai dar kas nors. Bet kiekvienas turi išlikti budrus ir atsakingas“, – teigė Vadovybės apsaugos departamento direktoriaus pavaduotojas.

Suprasti akimirksniu

  • Specialiųjų transporto priemonių eismo ypatumai nurodomi Kelių eismo taisyklėse
  • Specialiųjų transporto priemonių vairuotojai, turintys leidimus naudoti mėlynus ir raudonus švyturėlius ir specialiuosius garso signalus, gali naudotis įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais tik tuo atveju, kai tai būtina gelbėjant žmogaus gyvybę, sveikatą ar turtą, užtikrinant viešąją tvarką ir eismo saugumą, sulaikant įtariamus padariusius teisės pažeidimą asmenis, eskortuojant ir lydint Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje nurodytus saugomus asmenis.
  • Specialiųjų transporto priemonių vairuotojai, važiuodami kelyje su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais (kurie turi būti matomi 360º kampu) ir specialiaisiais garso signalais, gali nepaisyti Taisyklių V, X, XIII, XIV, XV, XVI, XVII, XVIII, XIX, XXI, XXII skyrių ir 1–3 priedų reikalavimų ir pasinaudoti pirmenybe tik tuo atveju, jeigu nepakenks eismo saugumui, ir tik tada, kai įsitikina, kad jiems duodamas kelias. Šia teise taip pat naudojasi transporto priemonių, kurias lydi specialiosios transporto priemonės, vairuotojai.
  • Siekiant perspėti eismo dalyvius apie pavojų eismo saugumui, gali būti įjungiami stovinčių specialiųjų transporto priemonių mėlyni ir raudoni (arba tik mėlyni) švyturėliai be specialiųjų garso signalų. Pro stovinčią specialiąją transporto priemonę su įjungtu mėlynu ir raudonu arba tik mėlynu švyturėliu vairuotojas privalo važiuoti tokiu greičiu, kad prireikus galėtų tuoj pat sustoti nesukeldamas pavojaus kitiems eismo dalyviams.

Pernai sausį Seimo pirmininko V.Pranckiečio kortežas buvo patekęs į avariją Vilniuje, Pamėnkalnio gatvėje. Žmonės per šį susidūrimą nebuvo sužaloti. Tačiau vairuotojai nesutarė dėl kaltės, todėl paprašė patrulių pagalbos.

Galiausiai kaltę dėl įvykio prisiėmė V.Pranckiečio vairuotojas. Jam skirta pastaba.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos