LTSA eksperimentas: kiek elektrinių paspirtukų vairuotojų nesilaiko Kelių eismo taisyklių?

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) atliktas eksperimentas rodo, kad daugiau nei pusė visų elektrinių paspirtukų vairuotojų nepaiso Kelių eismo taisyklių. Akivaizdu, kad dauguma paspirtukininkų nėra susipažinę su jiems taikomomis taisyklėmis, o dalyvaudami eisme nesirūpina savo ir kitų eismo dalyvių saugumu.
LTSA eksperimento su paspirtukais rezutatai
LTSA eksperimento su paspirtukais rezutatai / LTSA iliustr.

LTSA, norėdama įsitikinti, ar elektrinių paspirtukų vairuotojai nesilaiko Kelių eismo taisyklių (KET), atliko eksperimentą, kurio metu paaiškėjo šios problemos mastas.

Penkias valandas filmavo paspirtukus Vilniaus sankryžoje

Per penkias valandas trukusį eksperimentą vienoje judriausių Vilniaus gatvių fiksuoti elektriniais paspirtukais važiuojantys asmenys ir skaičiuota, kokia paspirtukininkų dalis laikosi KET, kokia dalis jas pažeidė ir kokie dažniausi pažeidimai. Tyrimo rezultatai parodė, kad net 70 proc. paspirtukininkų važiuoja per pėsčiųjų perėją, kai reikia nulipti ir paspirtuką persivesti, kas dešimtas paspirtuku važiuoja ne vienas, nors tai draudžia taisyklės, ir tik 2 proc. visų paspirtukininkų dėvi šalmą. Ši saugos priemonė privaloma visiems jaunesniems negu 18 metų paspirtukininkams, o vyresniems – labai rekomenduojama.

„Eksperimento rezultatai nedžiugina. Lietuvoje elektrinių paspirtukų skaičius nuolat auga, turime ne vieną dalijimosi jais platformą, kurios plečia savo paslaugų tinklą visoje šalyje. Tačiau akivaizdu, kad populiarėjant elektriniams paspirtukams domėjimasis taisyklėmis, saugumu ir atsakingas vairavimas netampa paspirtukininkų prioritetais“, – teigia LTSA vadovas Genius Lukošius.

Daugiau nei pusė elektrinių paspirtukų vairuotojų nesilaiko KET: ten, kur įrengti dviračių takai, jie vis tiek važiuoja šaligatviu, ant vieno paspirtuko keliauja dviese ar net trise, pro pėsčiuosius pravažiuoja nesilaikydami saugaus atstumo ir greičio, per perėjas nesistumia paspirtuko, nors tai privalo daryti ir reguliuojamose, ir nereguliuojamose perėjose. „Tokias tendencijas pastebi ir kiti gyventojai, diskutuojantys internete temomis, susijusiomis su paspirtukais, tačiau savo nuomonę pagrįsti iki šiol jie galėjo tik pavieniais asmeniniais pavyzdžiais“, – teigia LTSA vadovas.

Paspirtukams taip pat galioja KET

LTSA šiemet įgyvendina tęstinę komunikacijos kampaniją „Spustelk atsargumą“, kurios tikslas – edukuoti elektriniais paspirtukais važinėjančius žmones, skatinti saugų vairavimą ir motyvuoti juos laikytis KET.

Svarbu nepamiršti, kad paspirtukams yra skirtas dviračių takas, pėsčiųjų ir dviračių takas arba dviračių juostos, o jeigu jų nėra, galima važiuoti asfaltuotu kelkraščiu. Šaligatviu važiuoti leidžiama tik tuomet, kai nėra dviračių tako, pėsčiųjų ir dviračių tako, dviračių juostos ar važiuoti tinkamo kelkraščio. Važiuodamas važiuojamąja dalimi elektrinio paspirtuko vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. Išimtis – kai paspirtuko priekyje dega baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų