„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

LAKD apie sektorinius greičio matuoklius: ar baus greitį viršijusius 1 km/val.?

Lietuvos automobilių kelių direkcija savo svetainėje publikavo paaiškinimą apie vidutinio greičio (sektorinius) matuoklius. Žemiau pateikiame direkcijos atsakymus į dažniausiai vairuotojų užduodamus klausimus.
Vidutinio greičio matuokliai
Vidutinio greičio matuokliai / Susisiekimo ministerijos nuotr.

Viešojoje erdvėje ir įvairiose žiniasklaidos priemonėse kalbama apie sektorinius greičio matuoklius. Svarstoma, ar jie veikia, ar ne, kada veiks, ar bus baudžiami visi vairuotojai, kurie greitį viršijo nors vienu kilometru ir pan. Tema aktuali, todėl dar kartą grįžtame prie jos, rašoma LAKD pranešime.

25 greičio matavimo sistemos: kaip jos veikia

Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra sumontuotos 25 greičio palaikymo sistemos (sektoriniai greičio matuokliai), kuriomis skaičiuojamas vidutinis transporto priemonių greitis.

Šios sistemos veikimo principas yra paprastas: viena kamera užfiksuoja automobilį ir pravažiavimo pro ją laiką, o kita – užfiksuoja tuos pačius duomenis ruožo pabaigoje. Sektorinio greičio sistema pagal atstumą tarp kamerų, ruožo pradžioje ir pabaigoje užfiksuotą laiką apskaičiuoja vidutinį greitį (įskaitant ir greičio pokyčius ruože). Jeigu užfiksuojamas vidutinio greičio viršijimas, duomenys išsiunčiami į Administracinių nusižengimų registrą, kur suformuojamas pažeidimo protokolas.

Iš pradžių pranešimai bus siunčiami tokia pat tvarka, kaip ir užfiksavus greičio viršijimą stacionariu greičio matuokliu. Nuo kitų metų turėtų pradėti veikti automatinė nusižengimų protokolų formavimo sistema, leisianti pagreitinti vairuotojų informavimo procesą.

15min nuotr./Vidutinio greičio matuoklių tinklas Lietuvoje
15min nuotr./Vidutinio greičio matuoklių tinklas Lietuvoje

Pastatyti įspėjamieji ženklai

Jau dabar prieš kiekvieną sektorinio greičio kontrolės ruožą yra pastatyti kelio ženklai, informuojantys apie sektorinius greičio matuoklius ir ruožo, kuriame matuojamas greitis, ilgį (kelio ženklai Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“ ir Nr. 805 „Galiojimo zona į priekį“). Šiuo metu atliekama kiekvieno ruožo metrologinė patikra.

Baus už vidutinio greičio viršijimą

Atlikus patikrą, viršiję greitį vairuotojai bus baudžiami. Planuojama, kad metrologinė patikra visuose ruožuose bus atlikta iki birželio mėnesio pabaigos. Lietuvos automobilių kelių direkcija atkreipia dėmesį, kad greičio palaikymo sistemos tikslas nėra bausti, svarbiausia – užtikrinti eismo saugą, skatinti vairuotojus važiuoti leistinu greičiu.

Leistino greičio viršijimas yra viena iš pagrindinių skaudžių eismo įvykių priežasčių. Preliminariais duomenimis, apie 70 proc. eismo įvykių įvyksta dėl greičio viršijimo. Toliau pateikiame pažeidimų statistiką.

Per penkis šių metų mėnesius yra užfiksuota 2 835 918 pažeidimai. Didžiausias viršytas greitis gegužės mėn. buvo 188 km/val. magistraliniame kelyje A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai.

Susisiekimo ministerijos nuotr./Greičio viršijimo statistika
Susisiekimo ministerijos nuotr./Greičio viršijimo statistika

Ši sistema ateityje bus naudojama ir kitiems tikslams: papildomai tikrinant, ar transporto priemonė apdrausta, ar atlikta techninė apžiūra, ar sumokėtas kelių naudotojo mokestis ir pan.

Ar baus už minimalų greičio viršijimą

Kol nėra praktikos, pareigūnai atsisako komentuoti šį klausimą ir siūlo skaityti Administracinių nusižengimų kodekso str. 416.

Jame aiškiai parašyta, kad už greičio viršijimą iki 10 km/val. piniginės baudos neskiriamos – tik įspėjimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs