Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mitas apie automobilių saugumą: manote, kad dideli visureigiai yra saugesni už mažą „Tesla“?

Jei norite išskirtinai saugaus automobilio, teks rinktis didelį visureigį, taip? Taip mano daugybė pasaulio vairuotojų, įsitikinusių, kad didesni automobiliai automatiškai yra saugesni. Juk saloną supa didelė metalo masė, o pats automobilis yra toks sunkus, kad prieš jį neatsilaikys mažesnės mašinos.
„KIA Sorento“ „Euro NCAP“ bandymuose
„KIA Sorento“ „Euro NCAP“ bandymuose

Apie automobilių saugumą galima galvoti įvairiai. Pirmos kartos „Lotus Elan“ niekaip neišlaikytų šiuolaikinių saugumo bandymų. Iš stiklo pluošto pagamintas kėbulas buvo sukurtas taip, kad būtų lengvas, o ne taip, kad būtų tvirtas. Šis automobilis neturi jokių saugumo zonų, jo rėmas yra tik automobilio centre esanti plieninė sija. „Lotus Elan“ dar turi visiškai beverčius bamperius, o durelės yra tokios plonos ir silpnos, kad į jas atsitrenkęs dviratis padarytų rimtos žalos. Ar tai yra saugus automobilis? Čia jau jūsų požiūrio klausimas.

Minėto „Lotus Elan“ plotis – 1,42 m. Prie to pridėkite sportinę važiuoklę, už priekinės ašies sumontuotą variklį, žemą svorio centrą ir suprasite, kad tai – labai manevringas automobilis, greitai keičiantis savo važiavimo kryptį. Kelyje atsiradus kliūčiai „Elan“ jos išvengs kur kas lengviau nei daugelis šiuolaikinių visureigių ar net miesto automobilių.

Galbūt tai ir kiek ekstremalus pavyzdys, tačiau jis puikiai parodo, kad apie automobilių saugumą negalima galvoti tik vienpusiškai.

Gamintojai tai žino, todėl stengiasi ne tik sukurti kėbulą, kuris sugers smūgius ir apsaugos salone sėdinčius žmones, bet ir rūpinasi aktyviomis saugumo sistemomis, kurios sumažina avarijų tikimybę. Jei įvykis visgi yra neišvengiamas, tuomet, aišku, geriau būti ne „Lotus Elan“, o bet kokio šiuolaikinio automobilio keleiviu.

„Smart ForTwo“ saugumo bandymas:

VIDEO: Smart Car Crash Test #TBT- Fifth Gear

Automobilio saugumą avarijų metu lemia konstrukcinės savybės. Saugos zonos automobiliuose yra sukurtos taip, kad paskirstytų smūgio jėgą per automobilio rėmą ir jį sulėtintų kiek įmanoma tolygiau.

Elektromobiliai neturi variklio, todėl priekyje gali būti sukurta didelė saugos zona. Dėl šios priežasties „Tesla Model S“ yra vienas saugiausių automobilių rinkoje.

Tai kodėl žmonės mano, kad dideli automobiliai yra automatiškai saugesni už mažus? Viskas labai paprasta – jie įsivaizduoja, kad klausimas yra „didelis prieš mažą“. Tai yra, jie mano, kad atsitrenkę į mažesnį automobilį bus saugesni. Ir tai iš dalies yra tiesa, tačiau tikrai ne visada. Mažesnis automobilis gali turėti daugiau oro pagalvių, geresnes saugumo konstrukcijas. Dar daugiau – kelyje visada bus didesnių transporto priemonių, o šalia – medžių, sienų ir griovių.

„Toyota Hilux“ briedžio testas:

VIDEO: „Toyota Hilux“ „briedžio testas“

Tai patvirtina ir saugumo bandymai, kuriuose pastaruoju metu dominuoja „Mercedes-Benz A-Class“, „Lexus ES“, „Audi A6“, „Tesla“ modeliai, o visureigiai rikiuojasi žymiai žemiau. Taigi, automobilio saugumas priklauso nuo technologijų ir konstrukcijos, o ne nuo dydžio. Mažesni automobiliai turi kelis privalumus saugumo atžvilgiu – jie dažnai yra saugesni pėstiesiems, jei yra manevringesni ir lengvesni. Todėl renkantis automobilį pagal saugumą reikėtų atkreipti dėmesį į visą paveikslą, o ne tik dydį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento