Mokslininkai ir „Bridgestone“ siekia eismo įvykiams „užbėgti už akių“

Nors pagrindinė automobilių funkcija yra užtikrinti patogų, greitą ir saugų žmonių keliavimą iš taško A į tašką B, keliuose vis dar įvyksta daugybė avarijų, kurių pasekmės kartais būna tragiškos.
Padangos
Padangos / Bridgestone nuotr.

Mokslininkai pasitelkę „Bridgestone“ korporaciją bando tam užbėgti už akių ir pavojingus kelio ruožus identifikuoti dar prieš juose įvykstant eismo įvykiams.

Mokslininkai, pasitelkę didžiausią padangų gamintoją pasaulyje nusprendė išnagrinėti gaunamus duomenis ir įvertinti kokią įtaką eismo saugumui daro vairuotojų daromi kelių eismo taisyklių nusižengimai, jų pobūdis bei dažnumas. Kitaip tariant, tiriamas vairuotojų elgsenos poveikis, kuris iki šiol buvo didelė nežinomybė ir, ko gero, didžiausia problema su kuria susiduriama sprendžiant eismo saugumo problemas.

Prie šio tyrimo prisideda ir verslas. „Bridgestone Mobility Solutions“ duomenų sprendimų ir inovacijų viceprezidento Raghunath‘as Banerjee teigimu, nesaugi kelių eismo infrastruktūra yra tik viena iš priežasčių, kodėl kai kuriuose kelio ruožuose įvyksta gerokai daugiau eismo įvykių. Ne mažiau svarbu suprasti, kaip vairuotojai elgiasi tam tikruose kelio ruožuose ir kaip tai susiję su avaringumu.

„Šiuo metu bendradarbiaujame su Oksfordo universiteto Transporto studijų skyriumi (TSU), kartu su mokslininkais siekdami ištirti ryšį tarp vairuotojų elgesio ir eismo įvykių rizikos“, – apie vykstantį tyrimą pasakoja R. Banerjee.

Kaip pasakoja vyresnysis tyrėjas daktaras Xiao Li , geresnis supratimas, kada ir kur pasireiškia rizikingas vairuotojų elgesys, pavyzdžiui, greičio viršijimas ir staigus stabdymas, taip pat gali padėti sumažinti eismo įvykių dažnumą ir jų padarinius. Mokslininkas įsitikinęs, kad tirti tik eismo įvykių pasekmes nėra tikslinga, nes tai jau įvykęs faktas. Kur kas efektyviau yra suprasti avarijų priežastis ir jas užkardyti.

„Tradiciniai eismo saugumo tyrimai pirmiausia atliekami remiantis jau įvykusių susidūrimų duomenimis, kurie tampa aktualūs tik užregistravus tam tikrą eismo įvykių skaičių. Be to, remiantis tik tokiais duomenimis, pavojus įvertinamas nepakankamai, nes nefiksuojami tie įvykiai, kurie vos nesibaigė susidūrimu, tai yra, kai iki liūdnos pabaigos trūko labai nedaug, todėl į jokią statistiką jie nepateko“, – pabrėžia Xiao Li.

Nors šis tyrimas dar tik prasidėjo ir vyksta vos vieną mėnesį, surinkti duomenys jau parodė statistiškai reikšmingą ryšį su pastarųjų penkerių metų avarijų duomenimis. Tai reiškia, kad eismo įvykiai įvykdavo ten, kur pastebėtas didžiausias kelių eismo taisyklių pažeidimų skaičius. Šie tyrimai leido pasiūlyti naują, duomenimis pagrįstą metodą, skirtą pavojingiems kelio ruožams nustatyti dar prieš įvykstant masinėms avarijoms ir tam buvo pasitelkti pačių vairuotojų pateikti duomenys apie jų vairavimo įpročius.

Tokie duomenys bei tyrimai svarbūs ir „Bridgestone“ korporacijai, nes vienas iš įmonės prioritetų yra saugumo užtikrinimas. Nors šiuo atveju saugumas susijęs ne tiesiogiai su padangomis, bet su vairuotojų įpročiais pažeidimus daryti konkrečiose vietose, tai leidžia suprasti, koks svarbus bei reikšmingas yra duomenų analitikos pritaikymas realiame gyvenime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų