Skirtingose šalyse skiriasi ne tik automobilio numeriai, bet įvairus ženklinimas, kelio ženklai. Pavyzdžiui atvažiavę iš Vokietijos į Belgiją galite išvysti iki tol dar nematytus kelio ženklus, ženklų spalvinius derinius. Skiriasi net ir kelio danga, asfalto klojimo specifika.
„Belgijoje yra daug vietų, kur greitkelis yra apšviestas. Beveik visi Belgijos greitkeliai yra apšviesti, kai tuo metu net ir gero kelio šalyje Vokietijoje naktį greitkeliuose būna tamsu. Skirtumai yra ir oficialiose kelių eismo taisyklėse. Skiriasi leistini greičiai. Vokietija – vienintelė pasaulio šalis, kur vietomis greitis netgi nėra ribojamas. Kitose šalyse, net ir pačiuose geriausiuose greitkeliuose apribojimai yra“, – sako Vitoldas Milius.
Taip pat reikia atkreipti dėmesį ir į tai, koks kurioje šalyje leidžiamas alkoholio kiekis kraujyje vairuojant. Jei Lietuvoje prie vairo dažnas vairuotojas sėstų išgėręs bokalą alaus ir nesijaudintų dėl iki 0,4 promilės siekiančio neblaivumo, tai užsienyje vienas bokalas gali pridaryti daug problemų. Kai kuriose šalyse vairuoti leidžiama iki 0,2 promilės, kitur vairuotojas privalo būti visiškai blaivus. Jei jau planuojate atsigaivinti alumi, būkite įsitikinę, kad dar galėsite vairuoti.
Nemalonumų galite turėti ir dėl tokių smulkmenų, kaip automobilio lemputės. Šį kartą kalba eina ne apie perdegusias, o apie atsargines.
Yra šalių, kuriose privalote vežiotis atsarginį komplektą lempučių
„Yra šalių, kuriose privalote vežiotis atsarginį komplektą lempučių. Ir visai nesvarbu, kai kai kuriems automobiliams lemputės savo jėgomis pakeisti praktiškai neįmanoma, arba gali tekti nuardyti pusę automobilio priekio, bet komplektą lempučių vežiotis privalote“, – aikšina Vitoldas Milius.
Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį į kelius, nes kai kuriose šalyse jie yra mokami, mokėjimo būdai yra skirtingi. Kai kur reikia įsigyti specialų lipduką ir jį užsiklijuoti ant stiklo, kitur prieš mokamą kelią būna vartai, kuriuose pasiimate kelio bilietą, o kelio gale apmokate sumą. Žinoma, stenkitės privažiuoti prie tų vartų, kurie jums reikalingi. Tai priklauso nuo to, kokį atsiskaitymo būdą pasirinkote.
Skirtingose šalyse, o ypač lyginant žemynus, skiriasi ir daugiau dalykų, tokių kaip pareigūnai, jų buvimo vietos, elgsena. Vokietijos greitkeliuose dažniausiai nepamatysite pareigūnų, bet jei pradėsite kelyje daryti nesąmones, tai policija netrukus prisistatys. Apie netinkamą jūsų elgesį policijos pareigūnams praneš kiti vairuotojai. Taigi, važiuokite protingai ir atsakingai.
Vitoldas Milius pataria, kad svetimoje šalyje reikėtų stengtis važiuoti kartu su eismo srautu ir minioje surasti protingiausiai važiuojantį vairuotoją ir bandyti važiuoti kartu su juo.
„Aš važiuodamas per Rusiją visą laiką ieškau protingo žmogaus, su kuriuo kartu kelyje būtų galima važiuoti. Taip yra lengviau, kai važiuoji paskui kažką, kuris mąsto“, – sako Vitoldas Milius.
Pašnekovas sako, kad skirtingose šalyse skiriasi netgi degalinių darbo metodai. Nors Europos šalyse lietuviai nieko naujo išvysti neturėtų, tačiau Rusijoje beveik visur galioja nerašyta taisyklė – pinigai į priekį. Pirmiausia sumokama, tada pilamas kuras. Vitoldas Milius visuomet pataria turėti grynųjų pinigų tos šalies valiuta.
„Būna visko. Jei atvažiavęs prisipilsi kuro, bandysi mokėti kortele, o kils kažkokių keblumų, gali atsirasti neplanuotų rūpesčių, todėl visada patariu turėti tos šalies pinigų netikėtam atvejui“, – aiškina Vitoldas Milius.
Vairuotojai prieš tolimas keliones turėtų atlikti namų darbus ir internete susirasti kuo daugiau informacijos apie eismo subtilybes šalyje, į kurią planuojama vykti. Naudotis paieškos sistemomis mokyti, ko gero, nereikia jau nė vieno.