Nauja technologija leis automobiliams „bendrauti“ su pėsčiaisiais

2014 m. Ekonominio bendravimo ir plėtros organizacijos (EBPO) ataskaitoje teigiama, kad nuo 2000 m. iki 2012 m. žuvusiųjų automobiliuose skaičius sumažėjo 50 procentų. Tuo tarpu per tą patį laikotarpį kitų eismo dalyvių, tokių kaip pėstieji ir dviratininkai, žūčių sumažėjo mažiau nei 30 procentų.
„Continental V2X“ technologija
„Continental V2X“ technologija

Sumažinti netekčių skaičių keliuose padės ir nauja „Continental“ kompanijos V2X technologija, kuri paremta duomenų perdavimu trumpojo ryšio WLAN tinklu, į automobilius siunčiant informaciją apie pažeidžiamiausius eismo dalyvius. Šie duomenys praneš apie eismo dalyvių judėjimą ir taip leis išvengti nelaimių ar labai sumažinti jų padarinius.

„Continental V2X“ technologija
„Continental V2X“ technologija

„Apsaugoti pažeidžiamus eismo dalyvius, tokius kaip pėstieji ir dviratininkai, yra vienas didžiausių iššūkių siekiant, kad keliuose neliktų eismo įvykių“, – sako dr. Bernhardas Klumppas, „Continental“ Pasyvaus saugumo ir jutiklių padalinio vadovas. „Tam lemiamą įtaką gali turėti trumpojo nuotolio ryšys, kuris mus dar vienu žingsniu priartins prie tikslo, siekiant eliminuoti eismo įvykius keliuose.“

Ryšys padės išvengti įvykių su pažeidžiamais eismo dalyviais

Remiantis Vokietijos Federaliniu statistikos biuru, maždaug 50 proc. eismo įvykiuose žuvusiųjų yra dviratininkai, motociklininkai ir pėstieji. Automobilis, kuriame bus sumontuota V2X technologija, galės susisiekti su eismo dalyviais, kurie turės išmanųjį telefoną ar siųstuvą. Informaciją valdantis automobilio blokas nustatys, ar reikia perspėti vairuotoją ir, esant reikalui, galės pats sustabdyti automobilį. 

Kadangi GPS technologija paremtas pėsčiųjų vietos nustatymas nėra pakankamai tikslus, didžiausias dėmesys bus skiriamas sumodeliuoti maksimaliai tikslią eismo dalyvio vietą ir judėjimo kryptį, o gaunami duomenys bus bendrinami su automobilyje esančių jutiklių informacija.

Vienas didžiausiu duomenų siuntimo trumpuoju nuotoliu, kuris siekia nuo 300 iki 500 metrų, privalumas yra itin mažas delsos laikas. Tai leis itin operatyviai keistis informacija apie automobilio vietą, jo greitį ir, esant būtinybei, aktyvuoti stabdžių sistemą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų