Žinomi šalies vairavimo instruktoriai Artūras Pakėnas, Olga Židovlenkova ir kiti atkreipė dėmesį, kad kai kurios naujovės nebūtinai didina eismo saugumą. Pavyzdžiui, pakitusi toleruojama viršijamo maksimalaus leistino greičio norma. Tačiau tai – ne vienintelis pokytis.
Leis daugiau viršyti greitį
Kovo 1 d. įsigalios naujas „Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų bei metodų aprašas“. Jis nustato tvarką, kuria remdamiesi egzaminuotojai vertina būsimo vairuotojo veiksmus prie vairo egzamino metu. Ypač svarbūs punktai, nubrėžiantys ribą, kai egzaminuojamo asmens veiksmai laikomi kritine klaida.
Naujajame apraše nuostatą dėl 10 proc. leistino greičio viršijimo pakeitė 10 km/val. Tarkime, jei mieste leistinas greitis 50 km/val., tai anksčiau kritine klaida buvo laikoma, jei egzaminuojamasis viršijo greitį 5 km/val. ir važiavo 55 km/val. Dabar, pagal naujus normatyvus, riba pasislenka iki 60 km/val.
Kaip tai susiję su greičio viršijimo prevencija? O gal Regitros specialistams taip lengviau apskaičiuoti, nei skaičiuojant procentus? Tačiau tai akivaizdžiai kertasi su Skandinavijos šalių praktika, kur greičio tolerancija – mažesnė nei Lietuvoje, o baudos skiriamos net už nedidelį greičio viršijimą.
„Regitros“ komunikacijos atstovo Luko Vosyliaus atsiųstame įmonės specialistų komentare teigiama, kad Vertinimo metodika netoleruoja ir, tuo labiau, neskatina greičio viršijimo.
„Būsimi vairuotojai, siekdami, kad egzamino metu jų važiavimo greičio pasirinkimas būtų tinkamas ir nebūtų vertinamas klaidomis, turėtų neviršyti leistino greičio. Greičio pasirinkimas vertinamas klaida visais atvejais, kai važiuojama greičiau nei leistinu greičiu – viršijimai iki 10 km/val. yra vertinami nekritine klaida, o daugiau – kritine (kai greičio viršijimas truko 3 ar daugiau sekundžių). Riboje tarp nekritinės ir kritinės klaidų procentus keičia greičio matavimo vienetas – km/val. T.y. tam, kad vertinimas būtų tikslesnis ir aiškesnis.
Vairuotojų įgūdžių vertinime tai yra reikalinga, siekiant vertinimo vienodumo skirtingose eismo situacijose visuose leistino greičio diapazonuose“, – teigia „Regitros“ egzaminų specialistai.
Kada perjungti pavarą?
Tinkamos pavaros pasirinkimo kriterijus – taip pat labai svarbus. Iki šiol buvo nustatytas aiškus 2300 aps./min. kriterijus, dabar jo nebelieka. Juk tai buvo objektyviai pamatuojamas skaičius. Tai kaip dabar nustatyti, ar egzaminuojamasis laiku perjungė pavarą?