Septynvietis, visais ratais varomas visureigis „XC90“ turės dvi, dar niekur nematytas saugumo technologijas: nuslydimo nuo kelio apsaugą ir automatinę stabdymo sistemą, kuri automobilį sustabdys sankryžoje. Šios naujovės sudarys saugos funkcijų rinkinį, kuris užtikrins, kad naujasis „XC90“ bus vienas saugiausių kada nors sukurtų automobilių pasaulyje.
„Šiandien mūsų saugumo politikos pradžios taškas yra toks pat, koks buvo prieš 87 metus – tikroviškos situacijos“, – sako dr. Peteris Mertensas, „Volvo Car Group“ tyrimų ir plėtros viceprezidentas. „Mes tiriame duomenis. Mums įdomūs skaičiai. Dirbame su naujomis technologijomis. Viso šio darbo rezultatas – vienas saugiausių kada nors sukurtų automobilių“.
Nuslydimo nuo kelio apsauga
Nuslydimas nuo kelio yra dažnas eismo įvykis, kurį lemia skirtingos priežastys, pavyzdžiui, vairuotojo dėmesio blaškymas, nuovargis ar prastos oro sąlygos. Žinoma, kad pusė visų mirties atvejų JAV keliuose įvyksta, nes transporto priemonės nuslysta nuo kelio. O Švedijoje eismo įvykiai, kuriuose dalyvauja viena transporto priemonė, apima vieną trečdalį visų lengvųjų automobilių avarijų, kurios baigėsi mirtimi ar rimtu sužalojimu.
Šie statistiniai duomenys „Volvo“ kelia itin didelį susirūpinimą. Nors šiuo metu nėra jokių reguliavimo ar vertinimo bandymų, kuriais būtų galima nustatyti automobilio pajėgumą „susidoroti“ su eismo įvykiais, įvykusiais dėl nuslydimo nuo kelio, bendrovė nusprendė sukurti technologiją, kuri apsaugotų transporto priemonės keleivius, jei įvyktų tokia situacija.
„Mūsų atsidavimas saugumui nesibaigia bandymu ar įvertinimu“, – teigia prof. Lotta Jakobsson, „Volvo cars“ saugumo centro vyresnioji techninės saugos specialistė. „Mums svarbu išsiaiškinti, kodėl ir kaip įvyksta eismo įvykiai bei nelaimingi atsitikimai ir sukurti technologiją, kuri užkirstų jiems kelią. Mes sukuriame, automobilių pramonė mus seka“.
Siekdama išspręsti šias problemas, „Volvo Cars“ sukūrė sistemą „Safe Positioning“. „Safe Positioning“ reiškia, kad jei automobilis pradeda slysti nuo kelio, naujasis „Volvo XC90“ nustato, kas vyksta, ir stipriai suveržia saugos diržus, kad keleiviai liktų savo vietose. Diržai stipriai veržiami tol, kol automobilis juda.
Siekiant apsaugoti automobilio keleivius nuo stuburo sužalojimų, tarp sėdynės ir sėdynės rėmo sukurta energiją sugerianti sistema, kuri sušvelnina vertikaliąsias jėgas, susidarančias, kai automobilis kietai nusileidžia ant paviršiaus. Šis sprendimas gali vienu trečdaliu sumažinti vertikaliųjų jėgų poveikį. Todėl automobilio keleiviai gali išvengti stuburo sužalojimų, kurie yra rimta ir gana dažna tokių situacijų pasekmė.
„XC90“ taip yra integruotos technologijos, padedančios vairuotojui išvengti nuslydimo nuo kelio: funkcija „Lane Keeping Aid“ taiko papildomą vairo sukimo momentą, jei nustato, kad automobilis netyčia bando išvažiuoti iš eismo juostos, o „Driver Alert Control“, kuri taip pat yra standartinės komplektacijos automobilio funkcija, aptinka ir įspėja vairuotoją, kad jis yra pavargęs arba neatidus. „XC90“ netgi turi „Rest Stop Guidance“ – funkciją, nukreipiančią vairuotoją į artimiausią poilsio zoną.
Automatinis stabdymas sankryžose
„XC90“ yra pirmasis automobilis pasaulyje su automatinio stabdymo technologija, kuri suveikia, jei vairuotojas sukasi priešais atvažiuojančią transporto priemonę. Tai yra dažna situacija judraus miesto sankryžose bei greitkeliuose, kuriuose greičio riba yra aukštesnė. Naujasis „Volvo XC90“ nustato galimą avariją ir automatiškai stabdo, kad išvengtų susidūrimo arba sušvelnintų avarijos pasekmes.
„Šios dvi pasaulinės naujovės yra geri pavyzdžiai, kaip naujosios technologijos padeda spręsti esmines realias eismo problemas. Ši strategija priartina mus prie mūsų tikslo – kad iki 2020 m. naujuose „Volvo“ žūti arba rimtai susižaloti būtų neįmanoma“, – sako prof. Lotta Jakobsson.
Priešavarinė smūgio iš galo apsaugos sistema
Į galą nukreipti radarai nustato, jei smūgis iš galo yra neišvengiamas – automobilis iš anksto suveržia saugos diržus, taip išlaikydamas keleivius reikiamose padėtyse. Taip pat pradeda mirksėti lemputės, įspėjančios apie gale esantį vairuotoją, bei aktyvuojami stabdžiai, kurie padeda sumažinti poveikį keleiviams.
„Volvo Cars“ sukūrė ne tik naują sėdynių konstrukciją, kurioje integruota naujos kartos novatoriška sistema „Whiplash Protection System“ (WHIPS), bet ir naują holistinę priešavarinę smūgio iš galo apsaugos funkciją, kuri padeda sumažinti kaklo sužalojimų skaičių.
Novatoriška apsivertimo prevencijos ir apsaugos sistema
Naujojo „XC90“ standartinę komplektaciją sudaro ir naujausios kartos apsivertimo stabilumo valdymo („Roll Stability Control“) sistema. Joje naudojami pažangūs jutikliai, kurie nustato apsivertimo riziką. Jei ji aukšta, apribojamas variklio sukimo momentas ir pradedamas stabdyti vienas ar keli ratai, taip mažinant apsivertimo tikimybę.
Jei apsivertimas yra neišvengiamas, aktyvuojamos pripučiamos užuolaidos. Jos, kad padėtų išvengti galvos traumų, ilgam laikui padengia visas tris sėdynių eiles.
Visos septynios „XC90“ sėdynės turi pirotechninius sagos diržų įtempiklius, kurie taip pat aktyvuojami apsivertimo atveju.
„City Safety“ automatinio stabdymo funkcijos
„City Safety“ yra bendras visų „Volvo Cars“ automatinio stabdymo funkcijų, kurios naujajame „XC90“ yra standartinė įranga, pavadinimas.
Naujosios susidūrimo išvengimo sistemos tikslas yra padėti vairuotojui tais atvejais, kai yra didelė rizika susidurti su kita transporto priemone, pėsčiuoju ar dviratininku, pasitelkiant intuityvią perspėjimo strategiją ir stabdymo palaikymo sistemą. Jei susidūrimas yra beveik neišvengiamas, o vairuotojas nereaguoja į pavojų, sistema pradeda stabdyti autonomiškai.
„City Safety“ yra viena pažangiausių standartinių avarijos prevencijos sistemų, kurias galite rasti moderniame automobilyje. Dabar ji aptinka dviračius ir pėsčiuosius, nesvarbu, kada važiuotumėte – dieną ar naktį“, – aiškina Lotta Jakobsson. „Dabar mes galime garantuoti saugumą tiek vairuotojui bei keleiviams, tiek kitiems eismo dalyviams nuo aušros iki sutemų, nes sukūrėme išmanesnę, greičiau veikiančią ir itin jautrią kamerą bei pažangią poveikio kontrolės sistemą“.
Pažangesnė sistema „Road Sign Information“
„XC90“ yra pirmasis automobilis rinkoje su technologija „Road Sign Information“, kuri įtraukta į automobilio standartinę komplektaciją. Patobulinome šią sistemą: dabar vairuotojas priešais jį esančiame ekrane gali matyti dar daugiau ženklų, pavyzdžiui, įvairių tipų informacinius ženklus.
Išspręsta nematymo zonos problema
„Blind Spot Information System“ informuoja apie transporto priemones nematymo zonose. Ši sistema taip pat perspėja vairuotoją apie transporto priemones, kurios greitai artėja iš galo.
„Queue Assist“
„Queue Assist“ leidžia saugiai ir patogiai važiuoti lėtose eilėse sekant priekyje važiuojančią transporto priemonę. Greitėjimas, stabdymas ir vairavimas yra valdomi automatiškai.
„Šiais laikas išsiblaškymas ir neatsargumas yra dažniausios nelaimingų atsitikimų kelyje priežastys. „Adaptive Cruise Control“ ir „Queue Assist“ garantuoja, kad vairuosite saugiai ir galėsite atsipalaiduoti monotoniškose vairavimo situacijose, nes pats automobilis padės jums vairuoti ir pasirinkti greitį“, – aiškina prof. Lotta Jakobsson.
Tvirtesnis visomis prasmėmis
Kad išlaikytų keleivio erdvę nepažeistą avarijos atveju, naujasis „XC90“ tikrąją žodžio prasme buvo sukurtas visais atžvilgiais tvirtesnis. Tam itin plačiai buvo pritaikytas karštuoju būdu apdorotas boro plienas, kuris yra tvirčiausias šiuo metu automobilių kėbulų pramonėje naudojamas plienas.
Visas saugos rėmas, saugantis automobilio keleivius, yra pagamintas iš karštuoju būdu apdoroto boro plieno ir skirtas maksimaliai keleivių apsaugai bet kokio tipo avarijose. Karštuoju būdu apdorotas plienas sudaro apie 40 proc. viso kėbulo svorio.
„Tai yra maždaug penkis kartus daugiau nesu pirmos kartos „XC90“. Kiek mums žinoma, nė vienas iš mūsų konkurentų nenaudoja tiek daug šio itin tvirto plieno“, – sakė prof. Lotta Jakobsson.
2020 m. vizija
„Volvo Cars“ vizija yra sukurti automobilį, kuris nepatirtų avarijų. Artimiausias „Volvo“ tikslas yra iki 2020 m. sukurti tokį „Volvo“ automobilį, kuriame žūti ar rimtai susižaloti būtų neįmanoma. Pasak Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO), kiekvienais metais eismo įvykiuose žūsta apie 1,2 mln. ir sužalojama daugiau negu 50 mln. žmonių. Manoma, kad šie skaičiai gali augti itin sparčiai, jeigu nebus imtasi reikiamų veiksmų. „Volvo“ yra pasiryžusi imtis įgyvendinti savo viziją – sukonstruoti automobilį, kuris tiesiog negalėtų patekti į avariją.
„Volvo Cars“ nelaimingų atsitikimų keliuose tyrimų skyrius tiria eismo įvykius nuo 1970 m. Šiandien eismo įvykių keliuose duomenų bazėje yra informacijos apie 43 400 eismo įvykius.
„Volvo“, tirdama tyrimų metu surinktus duomenis apie realiai įvykusius eismo įvykius, sužinojo, kaip kurti automobilius, kurie būtų itin saugūs nelaimingų atsitikimų atveju. Bendrovė tai laiko labai svarbia žinių baze, kurią galima pasitelkti parenkant aukštųjų technologijų sprendimus, padedančius išvis išvengti nelaimingų atsitikimų keliuose arba sušvelninti jų pasekmes. Siekdamas žengti dar toliau, nelaimingų atsitikimų keliuose tyrimų skyrius ne tik tiria sudaužytus automobilis, bet ir vairavimo scenarijus, įskaitant vairuotojo elgesį, nes tik taip galima sužinoti, kas lemia pavojingas eismo situacijas.