Daugiau naujienų apie automobilius, motociklus ir eismą – rubrikoje GAZAS.LT.
Asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas 15min patvirtino, kad naujų reikalavimų neatitinka daugiau nei 10 proc. atvykusių automobilių. Tiesa, naujų reikalavimų neatitikimus galima skirstyti į dvi grupes: tie, su kuriais draudžiama dalyvauti eisme, ir tie, su kuriais galima, bet reikės juos ištaisyti iki 2025 m. vasario 1 d.
Neteisingas numerių tvirtinimas klaidina „trikojus“
Bene svarbiausia naujovė, dėl kurios vairuotojams kyla rūpesčių – aiškiau apibrėžta valstybinio numerio ženklo prie transporto priemonės pritvirtinimo tvarka. Kelių policijos arsenale atsiradus gerokai didesniam skaičiui automatinių KET pažeidimo fiksavimo įrenginių – „trikojų“, sektorinių greičio matavimo sistemų ir pan. prietaisų. Taip pat itin padažnėjo atvejų, kai būna keblu nustatyti, kam turėtų tekti atsakomybė dėl nusižengimo.
Viena to priežasčių – valstybinio numerio tvirtinimas varžtais ant numerio ženklo žymenų, kai kuriais atvejais iškreipiantis simbolių ir skaičių reikšmę bei suklaidinantis elektroninius policijos pagalbininkus.
Neteisingai numerius pritvirtinę vairuotojai sako, kad tai pasielgė arba saugodamiesi vagišių (todėl prisuko dideliais medsraigčiais), arba gatvės potvynių, kurie išplauna numerius iš tradicinių plastikinių rėmelių.
Pasak Renaldo Gabarto, dėl klaidinančio numerių tvirtinimo (kai varžtas patenka į skaitmenų arba raidžių zoną ir iškreipia jų reikšmę) vien pernai metais policija užfiksavo apie 300 000 atvejų. Pavyzdžiui, netinkamoje vietoje įsukus varžtą, 0 arba 6 virsta 8 ir t. t. Gal plika akimi ir galima atskirti, bet išmaniosios kameros susipainioja ir negali identifikuoti pažeidėjo.
Numerių tvirtinimo varžtai styro 10–11 proc. atvejų
Asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas teigia, kad pirmąją vasario mėn. savaitę apie 10–11 proc. automobilių atkeliavo su numerių žymenų (raidžių ir skaičių zonoje) styrančiais varžtais-kniedėm, kurios neapsunkina numerio perskaitymo ir neklaidina. Tokie vairuotojai gauna vertinimą NT (nedidelis trūkumas), kurį turi susitvarkyti iki 2025 vasario 1 d. Nes tokių numerių tvirtinimo varžtai neklaidina „trikojų“.
Antras, problematiškesnis variantas – kai varžtai-kniedės klaidina. Tokių neleistinų tvirtinimo atvejų yra maždaug 1,25 proc. – jiems nustatomas DT (didelis trukumas). Teigiamą TA kontrolierių išvadą tokie vairuotojai gauna tik gavę numerių dublikatą ir privirtinę teisingai, pagal reikalavimus.
Kiti trūkumai, dėl kurių nepraeinama techninė apžiūra
Lietuvoje asmeniniai lengvieji automobiliai, kaip ir motociklai bei mopedai, atlikti techninę apžiūrą (TA) vežami po 3 metų nuo pirmosios registracijos, o po to kas dvejus metus.
Pirmuoju bandymu teigiamą periodinės techninės apžiūros vertinimą gauna vidutiniškai apie 50–52 proc. transporto priemonių, taigi tik kas antras.
Su didelių techninių trūkumų neretai turinčiais senais automobiliais pakliūti į eismo įvykį rizika yra beveik 50–60 proc. didesnė nei su techniškai tvarkingu naujesniu automobiliu.
„Transeksta“ išskyrė pagrindinius 7 dažniausiai nustatomus trūkumus:
• nesureguliuoti žibintai;
• netvarkinga stabdžių sistema;
• netvarkingi pakabos lankstai;
• netvarkinga vairo traukių ir svirčių būklė;
• netvarkingos spyruoklės ir amortizatoriai;
• netvarkingos padangos;
• netvarkingi saugos diržai ir saugos oro pagalvių sistema.