„Peugeot 407“ vairavusi moteris aiškino, kad ją, važiuojančią prastai apšviesta Nemėžio gatve, apakino priešais atvažiuojantis automobilis, neva judėjęs netgi priešinga eismo juosta. Ji staigiai metėsi į dešinę kelio pusę.
Blaivi vairavusi moteris nepastebėjo šalikelėje stovėjusio SAAB 9-5 ir rėžėsi į jį dideliu greičiu – spėjama, apie 40-50 km/val.
Plačiau apie įvykį skaitykite paspaudę čia.
Įvykyje žmonės nenukentėjo: gatvėje pėsčiųjų nebuvo, nukentėjęs SAAB stovėjo tuščias, o avarijos kaltininkė moteris, nors jos „Peugeot“ ir neišsiskleidė oro pagalvės, atsipirko tik išgąsčiu.
Tokie įvykiai nėra dažni – į stovinčius automobilius dažniau įsirėžia dviratininkai, o pravažiuojančios transporto priemonės nebent apibraižo veidrodėlius ar šonus.
Nors pagal įvykio kaltininkės moters pasakojimą galima daryti prielaidą, kad jai sutrukdžiusio automobilio vairuotojas nesielgė adekvačiai, nes važiavo prieš eismą ir įjungtomis ilgosiomis šviesomis, avarijos buvo galima išvengti net ir tokiu atveju.
Kelių eismo taisyklių 101 punkte rašoma, kad akinamas vairuotojas turi įjungti avarinės šviesos signalizaciją bei sulėtinti greitį ar net sustoti. Šiuo atveju „avarinio“ jungti nebuvo nei tikslo, nei laiko, tačiau akivaizdu, kad antrąja punkto dalimi moteris nepasinaudojo: ji galėjo sulėtinti greitį arba visiškai sustoti, kol akys vėl prisitaikys prie tamsos.
Šiuo atveju panašiau, kad moteris tik atleido akceleratorių ir palengva riedėjo kelio pakraščiu. Natūralu, kad apakinta vairuotoja nepastebėjo vos už keliasdešimt metrų stovinčio tamsios spalvos automobilio.
Apakintas vairuotojas gali bent porą sekundžių nieko nematyti, o tai ypač pavojinga važiuojant mieste – per tiek laiko eismo situacija gali radikaliai pasikeisti: kelyje atsirasti ne tik automobiliai, bet ir pėstieji ar kiti eismo dalyviai.
„Automobilius skiriant vos keliolikos metrų atstumui, ilgieji automobilių žibintai gali sukelti trumpalaikį aklumą. Prasilenkus su spiginančiu į akis automobiliu, akims prie tamsos priprasti reikia dar bent poros sekundžių, tad atsiradusios kliūtys kurį laiką gali būti nepastebimos.
Jei akinimas yra itin stiprus, derėtų visiškai sustoti ir kelionę tęsti tik tuomet, kai su akinančiu vairuotoju visiškai prasilenkiama“, – patarė Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Saugaus eismo laboratorijos vedėjas Vidas Žuraulis.