Pasak vieno iš didžiausių Lietuvoje parkavimo programėlių operatorių atstovo, tokią situaciją nulėmė Šiaulių miesto savivaldybės inicijuotas konkursas.
„Miesto savivaldybė priėmė vienašališką sprendimą: apribojo miesto gyventojams ir svečiams galimybes už mokamą parkavimą susimokėti taip, kaip jiems patogu – per mobiliojo ryšio operatorius. Konkurso sąlygos buvo suformuluotos taip, kad teikiant visas ligšiolines paslaugas mes patirtume tik nuostolius. Todėl tiesiog nebegalime palaikyti daugeliui įprasto mokėjimo būdo“, – teigia UNIPARK ženklą valdančios bendrovės „Stova“ vadovas Artūras Satkūnas.
Nepriimtinos konkurso sąlygos
Šių metų rudenį Šiaulių miesto savivaldybė inicijavo naują mokamo parkavimo administravimo paslaugų pirkimo konkursą, kurį paskelbė savivaldybės valdoma įmonė „Šiaulių gatvių apšvietimas“. Naujai skelbto viešojo pirkimo konkurso dėl paslaugos už parkavimą mokamose Šiaulių miesto zonose rinkliavos surinkimo mobiliosiomis programėlėmis sąlygose nurodyta, kad programėlės mokestis negali viršyti 0,12 Eur. Be to, neliko komisinio mokesčio, kurį moka miestas – paslaugų teikėjas – už suteiktas paslaugas. Toks mokestis – įprastas kituose miestuose, taip pat buvo ir Šiauliuose.
Kaip teigia pati Šiaulių miesto savivaldybė, pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas buvo užtikrintas tiekėjų konkurencingumas ir nediskriminavimas. Nurodoma ir tai, kad tokiu būdu siekiama užtikrinti pigiausią programėlės mokestį, palyginti su kitais Lietuvos miestais. Vis dėlto, nutiko priešingai, ir dabar Šiauliuose veikia vos du programėlių operatoriai, kai kituose miestuose – po keturis.
Anot A. Satkūno, nors jų įmonė ir dalyvavo šiame konkurse, dėl nekonkurencingų ir itin tendencingų sąlygų, jie buvo priversti atsisakyti dalies iki šiol teiktų paslaugų. Jo teigimu, naujojo konkurso sąlygose aiškiai nurodyta, kad už suteiktas paslaugas nei vienas paslaugos teikėjas negaus jokio atlygio.
„Šiuo sprendimu konkursą organizavęs „Šiaulių gatvių apšvietimas“ siekė gauti tokias pačias ar panašias paslaugas, už kurias ne vienerius metus atsiskaitinėjo tiek mums, tiek ir kitų programėlių operatoriams. Tačiau dabar norima gauti šias paslaugas ne tik nemokant paslaugų teikėjams, bet ir ribojant programėlės mokesčius, kuriuos moka galutiniai naudotojai. Šis sprendimas neabejotinai pagerins minimos įmonės finansinius rezultatus, nes nereikės atsiskaityti su mumis. Tačiau dėl tokių sprendimų teikti daliai vairuotojų įprastų paslaugų tapo tiesiog neįmanoma“, – paaiškina UNIPARK atstovas.
Jo teigimu, programėlės mokesčiai reikalingi norint ir toliau palaikyti bei tobulinti šią programėlę. Be to, nors mokėjimas per mobiliojo ryšio operatorius vairuotojams – brangiausias būdas, jis – itin dažnai naudojamas, kai už parkavimą sumokama gavus sąskaitą už mobiliojo ryšio paslaugas.
Tūkstančiai vairuotojų permoka už parkavimą
Skaičiuojama, kad UNIPARK programėle už parkavimą Šiauliuose bent kartą per pastaruosius metus yra atsiskaitę apie 13 tūkst. naudotojų, didžioji dalis – virš 50 proc. – kurių tai darė per mobiliojo ryšio operatorius. Tačiau jau beveik du mėnesius tokios galimybės jie nebeturi, ir teigiamų pokyčių šia linkme nenusimato.
„Jau ir anksčiau mieste veikė tik dvi mobiliosios programėlės, kuriomis buvo galima susimokėti už parkavimą, o dabartiniai pokyčiai dar labiau atbaidė kitus paslaugų teikėjus nuo atėjimo į miestą. Tai – akivaizdus nuostolis šiauliečiams ir miesto svečiams, nes jie yra priversti rinktis iš mažiau mokėjimo būdų, o tai nėra patogu. Be to, negalėdami susimokėti per mobiliojo ryšio operatorius, gyventojai turi ieškoti kitų būdų susimokėti už parkavimą – per parkomatus ir pan. Negalėdami sumokėti už faktinį stovėjimo laiką, jie kaskart permoka“, – sako A. Satkūnas.
Pasak jo, šie pokyčiai ilguoju laikotarpiu gali neigiamai paveikti Šiaulių patrauklumą. Tačiau pašnekovas tikisi, kad kiti miestai, kuriuose veikia UNIPARK, nesiims panašių, precedento neturinčių pokyčių.
„Norisi tikėti, kad miestų, su kuriais dirbame, atstovai girdi savo partnerius ir supranta, kad tos paslaugos, kurias teikiame, reikalauja daug priežiūros, laiko ir investicijų. Todėl natūralu, jog už suteiktas paslaugas būtų numatytas ir sąžiningas atsiskaitymas už jas. Esame įsitikinę, kad bendradarbiavimas yra svarbiausia, todėl mes, būdami miestų partneriais, norime dirbti abipusio dialogo pagrindu. To nesant, labiausiai nukenčia ne mūsų rezultatai, bet galutinis naudotojas – vairuotojas, norintis greitai ir patogiai susimokėti už automobilio stovėjimą“, – pabrėžia UNIPARK ženklą valdančios bendrovės „Stova“ vadovas A. Satkūnas.