Netinkamai sumontuotos padangos gali kainuoti dvigubai

Automobilių servisuose dirbantys specialistai sako, kad dar ne visi lietuviai įprato pasirūpinti tinkamu padangų montavimu bei sandėliavimu. Anot jų, vis dar pasitaiko atvejų, kai žmonės lieka ir be naujų padangų, ir be už jas sumokėtų pinigų. O jei vis tiek eksploatuoja pažeistas – rizikuoja savo ir aplinkinių sveikata ar net gyvybe.
Padangos montavimas su ugnimi
Padangos montavimas su ugnimi / Kadras iš vaizdo siužeto

Būtinybę susirūpinti padangų montavimo tinkamumu pabrėžia ir „Krasta Auto“ servisų tinklo vystymo direktorius Laurynas Sivilevičius. Jo teigimu, 15 metų darbo patirtis šioje srityje leidžia daryti išvadą, kad ne visi vairuotojai žino, kuo skiriasi tinkamas padangų montavimas nuo blogo ir kas gali nutikti, jei eksploatuojamos netinkamai sumontuotos padangos.

„Dažniausiai net ir pačios geriausios padangos gali būti sugadinamos pasirinkus neteisingą jų montavimo ir sandėliavimo būdą. Abiem atvejais gali būti pažeidžiamas padangos bortas ir vidinis kordas. Taip iškraipoma padangos geometrija ir padanga tampa visiška netinkama naudojimui, nekalbant jau apie tai, jog jos, naudojantis specialia, saugia darbuotojams ir gamintojų rekomenduojama įranga sumontuoti ant ratlankių tampa neįmanoma. Nesilaikant padangų sandėliavimo taisyklių irgi gali būti pažeidžiama ir padangų geometrija, ir guma. Pastaroji gali net apskritai prarasti savo gerąsias savybes, jei su padangomis, kol jos nenaudojamos, bus elgiamasi neatsakingai“, – aiškino L. Sivilevičius.

„Krasta Auto“ atstovui antrina ir „Bridgestone Baltic“ regiono pardavimų vadovas Eugenijus Marcinkevičius, kuris pabrėžė, jog neretai žmonės nepaiso rekomendacijų ir padangas be ratlankių sandėliuoja gulsčias, nors jas reikėtų sustatyti vertikaliai.

„Bridgestone“ yra dariusi tyrimą apie padangų ilgaamžiškumą. Buvo nustatyta, kad tinkamai sandėliuojant padangos savo savybių beveik nepraranda iki 10 metų. Šį skaičių gali mažinti bet kuris sąlygų neatitikimas: netinkama temperatūra, tiesioginiai saulės spinduliai, būdas, kaip padangos sudėtos“, – aiškino padangų ekspertas.

Padangos yra viena svarbiausių automobilio sudedamųjų dalių ne tik popieriuje, bet ir praktikoje. Pažeistas ar deformuotas padangas eksploatuoti nebesaugu

Blogiausia, anot specialistų, tai, kad dėl neprofesionalaus padangų montavimo ar blogų sandėliavimo sąlygų atsiradusių padangos pažeidimų plika akimi dažniausiai neįmanoma pastebėti. Jie išryškėja tik išriedėjus į kelią.

„Padangos yra viena svarbiausių automobilio sudedamųjų dalių ne tik popieriuje, bet ir praktikoje. Pažeistas ar deformuotas padangas eksploatuoti nebesaugu. Jos kelia grėsmę ne tik vairuotojui, bet jo vairuojamo automobilio keleiviams ir aplink esantiems eismo dalyviams. Deformuotos padangos suprastina sukibimą su kelio danga, vaire gali būti jaučiama nuolatinė vibracija, kelianti diskomfortą vairuotojui, o kai kuriais atvejais jos gali net ir sprogti“, – sakė L. Sivilevičius.

Jis pridūrė, kad netinkamo montavimo metu padarytos žalos padangai atstatyti neįmanoma, todėl vairuotojui dažniausiai tenka krapštyti piniginę ir mokėti už naują padangų komplektą (gerai, jei tik už padangas).

Norint išvengti nesklandumų ir ilgą laiką sėkmingai naudoti išsirinktas padangas, anot specialistų, prieš įsigyjant jas derėtų atkreipti dėmesį į jų gamybos datą ir išsiaiškinti, kokios buvo padangų sandėliavimo (o jei panaudotos padangos – ir eksploatacinės) sąlygos, o svarbiausia – montuoti jas ne savarankiškai ar nelicencijuotuose servisuose, bet leidžiant atlikti darbą tiems, kas išmano jį, ir kas turi reikiamą įrangą.

„Lietuviai – išradinga tauta. Mes vis sugalvojame būdų kaip sutaupyti, tačiau, matyt, retai susimąstoma, kokios to pasekmės. Iš anksto, tikriausiai, nekyla mintis, kad apsilankymas pogrindiniame garažo tipo servise, kur padangos lupamos montiruotėmis, padėjęs sutaupyti kelias dešimt litų, vėliau atsisuks antru galu ir pareikalaus gerokai daugiau investicijų“, – sakė „Krasta Auto“ techninio serviso tinklo vystymo direktorius.

Pašnekovas taip pat stebėjosi, kad vis dar naudojami ir itin drastiški padangų montavimo būdai, kurie kenkia padangoms ir yra labai pavojingi tą darbą atliekančiam žmogui. Vienas tokių – padangos montavimas sprogdinant į padangą suleistas dujas.

L. Sivilevičius taip pat išskyrė ir kitą svarbų aspektą – ydingus vairavimo ir padangų eksploatavimo įpročius. Jie, pasak specialisto, taip pat daro didelę įtaką padangų ilgaamžiškumui.

„Jeigu bus važiuojama agresyviai – tai padangos dils pastebimai greičiau. Be to, reikia pasirūpinti, kad jose būtų reikiamas slėgis – ne per didelis ir ne per mažas. Vairuotojai taip pat dažnai pamiršta laiku pasikeisti padangas ir vasaros sezono pradžioje naudoja žiemines padangas“, – pabrėžė Laurynas Sivilevičius ir pridūrė, kad visi turėtų daugiau dėmesio kreipti į gamintojų keliamus reikalavimus bei rekomendacijas, nes jie yra tam, kad padangos tarnautų kuo ilgiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis