„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Netrukus Vilnių užplūs jaunų vairuotojų srautas: pavojingų vietų sąrašas

Nors Vilniaus miesto savivaldybė dar nuo pavasario gerino miesto infrastruktūrą atnaujindama asfalto dangą, koreguodama važiavimo tvarkas per kai kurias sankryžas ir žiedus, mieste vis dar gausu vairuotojus klaidinančių vietų. Tai pastebi ir paprasti vairuotojai, ir vairavimo instruktoriai. Savivaldybė žada, kad iki rudens situacija keisis į gerąją pusę.
Ateities g. ir Baltupio g. sankryža Vilniuje
Ateities g. ir Baltupio g. sankryža Vilniuje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Vairuotojai ir specialistai įspėja, kad nepaisant savivaldybės pastangų, kai kurios sankryžos vis dar yra pavojingos. Per jas važiuodami, vairuotojai turėtų būti ypač akyli, kad išvengtų nemalonumų.

15min kartu su Vilniaus miesto gyventojais, intensyviai dalyvaujančiais eisme, ir vairavimo mokyklos „Dorkanas“ instruktoriumi Dariumi Kanapinsku pateikia sąrašą Vilniaus gatvių ir sankryžų, kuriose vairuotojai turėtų būti dėmesingesni.

Vilkpėdės g., ties „Moki veži“

Dominykas, dažnai važinėjantis į Vilnių per Vilkpėdės gatvę, pastebi, kad dėl nusitrynusios skiriamosios juostos ties įmone „Moki veži“, vairuotojai dažnai nesiorientuoja ir sudaro dvi juostas vietoj galimos vienos.

„Ten visada kažkoks chaosas – nei viena, nei dvi juostos. Ir visada vienas važiuoja per vidurį, kitas bando apvažiuoti, o dar kiti važiuoja lygiagrečiai ir sunkiai telpa“, – dėl nusitrynusių skiriamųjų juostų Vilkpėdės gatvėje susidariusią situaciją komentavo Dominykas.

Sietyno gatvėje trūksta ženklų

Vilniečio Tomo teigimu, Sietyno gatvėje prie tilto, einančio virš vakarinio aplinkkelio, labai trūksta žymėjimo, dėl to susidaro daug avarinių situacijų: „Reikėtų žymėjimo, nes kiekvienas vairuotojas sugalvoja savo važiavimo trajektoriją, ir kadangi yra 5 skirtingi įvažiavimai į sankryžą, žmonės pasimeta, kas ką turi praleist, arba nežino, ko tikėtis.“

Tomas taip pat įspėja vairuotojus, važiuojančius M.Mironaitės gatve, būti atsargiems ir laiku pastebėti Taurupio gatve važiuojančius automobilius.

Vilniaus centre – vairuotojus klaidinantys ženklai

Vilniaus centre su eismo netikslumais susiduriantis Darius pastebi, kad motociklams ir sunkiasvorėms transporto priemonėms eismą po 22 valandos draudžiantis ženklas Pylimo ir Islandijos gatvių sankryžoje (sukant iš Pylimo į Islandijos gatvę – 15min) įrengtas nepatogioje eismo dalyviams vietoje.

„Iš Pylimo gatvės sukant į Islandijos gatvę su motociklu arba sunkiasvoriu transportu po 22 val. eismas draudžiamas, bet tik įvažiavęs į vienpusį eismą pamatysi tai draudžiančius kelio ženklus. O kur dėtis tada?“ – pasakojo Darius.

Jis pastebi ir kitą problemą miesto centre. Čia transporto priemonėms virš 3,5 t iš Tilto gatvės draudžiama sukti į dešinę bei įvažiuoti į Šventaragio gatvę jau nuo Mindaugo tilto. O motociklininkams nėra jokio draudimo važiuoti Šventaragio gatve, bet sukti į dešinę vis tiek negalima, nors pačia Tilto gatve važiuoti leidžiama.

Motociklams nėra jokio draudimo važiuoti Šventaragio gatve, bet sukti į dešinę vis tiek negalima, nors pačia Tilto gatve važiuoti leidžiama. Tai pagal kokią logiką sudėlioti ženklai?

Eismo netobulumus Vilniuje pastebi ir vairavimo instruktorius

Vairavimo mokyklos „Dorkanas“ instruktorius Darius Kanapinskas taip pat teigia pastebintis, kad kai kurios sankryžos vairuotojams yra sunkiai suprantamos. Viena tokių vietų – Ateities ir Baltupio gatvių sankryža.

„Ateities gatvės susikirtime su Baltupio gatve, važiuojant iš Baltupio gatvės ir sukant į kairę, nėra papildomos sekcijos. Tie vairuotojai, kurie be papildomos šviesoforo sekcijos turi pasukti į kairę, dažnai rizikuoja ir patenka į keblias situacijas. Neretai jos pasibaigia ir avarijomis“, – teigė ilgametis eismo dalyvis D.Kanapinskas.

Instruktorius sukritikavo ir naują Edukologijos universiteto žiedo tvarką

D.Kanapinsko teigimu, vairuotojams nepatogumų sukelti gali ir nauja Edukologijos universiteto žiedo eismo tvarka.

„Jau dabar važiuojant nuo Geležinio Vilko tilto ant pedagoginio žiedo ir norint sukti į Konstitucijos prospektą, tai padaryti darosi sunku. Kadangi juosta galima važiuoti ir tiesiai, ir sukti į dešinę, susidaro nemenka eilutė ir esant nedideliam automobilių srautui. Bijau, kad atėjus rudeniui, ten gali kilti nemažai eismo spūsčių“, – nuogąstavo vairavimo instruktorius.

Bijau, kad atėjus rudeniui, ten gali kilti nemažai eismo spūsčių.

D.Kanapinskas prasitarė, kad galbūt šią problemą dar galima išspręsti: „Aš asmeniškai manau, kad ten pakaktų palikti liniją tik sukantiems į dešinę ir problema dingtų, bet kadangi visus tyrimus prieš pakeičiant eismo tvarką atliko mokslininkai, mano nuomonė gali būti klaidinga. Manau, ženklo pakeitimas yra vienas iš būdų, norint užkirsti kelią spūstims, kurios susidarys jau visai netrukus.“

Avarines situacijas sukelia ne tik „klevai“

Nors įprasta manyti, kad eismo spūstys ir dažnos avarijos kyla dėl nepatyrusių vairuotojų, nepažįstančių miesto, vairavimo mokyklos „Dorkanas“ instruktoriaus D.Kanapinsko teigimu, labai dažnai „žioplį pagauna“ ir seni vilkai, kasdien važiuojantys tuo pačiu maršrutu.

„Vilniaus savivaldybė, atsižvelgdama į gyventojų skundus ir esamą situaciją, keičia kai kurių sankryžų ženklinimą, važiavimo per jas taisykles. Dažnai tuo pačiu maršrutu važiuojantys vairuotojai pokyčių nepastebi, nes atbunka jų dėmesys. Taigi, naujos tvarkos, ženklinimo ar net ženklų nepastebėję vairuotojai važiuoja sena tvarka ir tai neretai pasibaigia avarija“, – teigė kasdien Vilniaus gatves stebintis vairavimo instruktorius.

Dažnai tuo pačiu maršrutu važiuojantys vairuotojai pokyčių nepastebi, nes atbunka jų dėmesys.

D.Kanapinskas savo teiginį iliustravo pavyzdžiu. „Visai neseniai savivaldybė atnaujino Liudo Giros gatvės sankryžą su Ateities gatve. Važiavimo tvarka pasikeitė, bet daugelis vairuotojų važiuoja kaip važiavę“, – situaciją komentavo D.Kanapinskas.

Savivaldybė žada iki rudens atnaujinti gatvių žymėjimą

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis teigė, kad sostinės gatvių ženklinimas, kuriam šiemet skirta 950 tūkst. eurų, bus baigtas dar iki rudens.

„Sostinės gatvės buvo pradėtos ženklinti dar balandžio pradžioje. Vilniaus miesto gatves ženklinanti bendrovė „Biseris“ jau paženklino apie 40 proc. sostinės gatvių. Visus ženklinimo darbus planuojame pabaigti dar iki rudens“, – tikino T.Kamaitis.

Pasak T.Kamaičio, šiemet bus atnaujinta ir naujai paženklinta apie 750 km gatvių, dviračių takų, stovėjimo vietų ir pan. Skaičiuojama, kad gatvių ženklinimui bus sunaudota apie 370 tonų dažų.

Savivaldybė tikina nuolat stebinti eismo situaciją.

„Kartu su Vilniaus apskrities Vilniaus apskrities policijos komisariato Kelių policijos valdyba analizuojame, sprendžiame klausimus dėl eismo tobulinimų Vilniaus mieste. Vykdoma kelio ženklų priežiūra, diegiamos eismo saugumo priemonės, informaciniai ženklai, taip pat informacija vairuotojams teikiama esančiose švieslentėse“, – teigė T.Kamaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“