Temą siūlykite gazas@15min.lt
Pirmoje vaizdo įrašo dalyje užfiksuoti dviratininkai, kurie pralekia per nereguliuojamą pėsčiųjų perėją, ja einant pėstiesiems. Dviratininkai net nepristabdo, tik vienas iš jų žvilgteli į einančius žmones.
Kaip galima matyti, dviratininkai išnyra iš automobilių, vieno – stovinčio pirmoje, ir kito – važiuojančioje antroje eismo juostomis, tarpo.
Antroje vaizdo įrašo dalyje užfiksuota ta pati dviratininkų grupė, kuomet jie važiuoja vienas greta kito dviem eilėmis. Pagal Kelių eismo taisykles (KET), organizuota dviratininkų grupė gali važiuoti važiuojamąja dalimi, tačiau kuo arčiau dešiniojo jos krašto.
KET nurodo, kad važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/val), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.
Kelių eismo taisyklėse išvardintų reikalavimų nesilaikymas užtraukia baudą nuo 20 iki 40 eurų.
Pavojaus nesukėlė
Lietuvos dviratininkų bendrijos narys Linas Vainius tikina, kad dviratininkai tinkamai įvertino situaciją ir niekam nesukėlė pavojaus, tačiau galėjo pasielgti ir kitaip.
„Matau 2 galimus KET pažeidimus, bet dviratininkų elgesio nedramatizuočiau ir labai pavojingu nepavadinsiu. Važiuodami dviračiu mes labai dažnai prisižiūrime tokių situacijų, kai automobiliai lenkia dviratininkus.
Manau, kad pirmasis dviratininkas apsižiūrėjo, už juos tikrai negaliu komentuoti. Reikėtų klausti to žmogaus, kas buvo jo galvoje ir kodėl jis nusprendė taip pasielgti. Iš šono žiūrint manau, kad jis matė, jog yra pakankamai platus tarpas ir pravažiavo per pėsčiųjų perėją, nors gal turėjo sustoti. Dviratininkų bendruomenė tokio elgesio nesmerkia ir aš to nedarysiu. Nevykęs poelgis, kaip kiekvienas iš mūsų kažkada taip padaro.
Šioje situacijoje dviratininkai pasielgė ne taip, kaip turėtų, nors iš tikrųjų niekam nesukėlė jokio pavojaus“, – sako L.Vainius.
Pasak jo, greta dviratininkai važiuoti galėjo ir dėl savo saugumo.
„Tai nėra leistina, bet aš puikiai suprantu, kodėl jie tai darė, nes tai tipinė situacija, kurios metu kyla pavojus. Jei važiuoji vienas vienoje eismo juostoje, labai dažnai automobilis tavęs nelenkia, o apvažiuoja toje pačioje eismo juostoje, prispausdamas pavojingai prie kelkraščio arba apvažiuoja labai artimu atstumu. Kartais taip, kad vos ne mašinos šonas braukia alkūnę.
Todėl dviratininkai stengiasi važiuodami po du užsiimti visą eismo juostą, kad lenkiantis automobilis išvažiuotų į kitą juostą“, – sako L.Vainius.
Pasak jo, toks važiavimas greta yra leidžiamas daugelyje šalių, kaip įprasta eismo taisyklių praktika.
Nepateisinamas elgesys
Lietuvos policija teigia, kad užfiksuotas elgesys yra pavojingas ir neturėtų būti toleruojamas.
„Vaizdo medžiagoje užfiksuotas pavojingas Kelių eismo taisyklių pažeidimas, o ypač apmaudu, kad, sprendžiant iš aprangos, pažeidimus galėjo padaryti dviračių sporto profesionalai.
Vietose, kur eismas reguliuojamas šviesoforais, dviratininkai privalo paklusti šviesoforo signalams, taip pat privalo sustoti prieš pėsčiųjų perėją ir praleisti pėsčiuosius.
Labai apmaudu, kad ne visi eismo dalyviai supranta, kad savitarpio pagarba ir atsargumas yra eismo saugumo garantas, o šiurkščius ir pavojingus pažeidimus galimai toleruoja sporto profesionalai.
Manome, kad dviratininkų bendruomenė turėtų daugiau dėmesio skirti savo narių švietimui, sąmoningumo ir drausmės skatinimui“, – teigiama policijos komentare.