Turbūt daugelis sutiks, kad naujos vidutinės klasės padangos veiks geriau už porą metų naudotas pačio brangiausio modelio, tad šiame straipsnyje panagrinėkime naujas padangas ir jų tipus.
Padangų pasaulyje, kaip ir visur kitur, galioja kainos dėsnis: 90 proc. atvejų kuo brangesnis produktas, tuo jis kokybiškesnis. Tačiau poros tūkstančių eurų vertės automobiliui montuoti 500 eurų kainuojantį padangų komplektą retas ryžtasi, tad Lietuvos padangų pardavėjai gali pasiūlyti daug alternatyvų naujoms „Premium“ segmento padangoms.
Faktas yra tas, kad pirkdamas gerą ir garsaus gamintojo padangą visada žinosi, kad įsigijai kokybišką produktą ir pinigų į balą neišmetei
Visų pirma, reikėtų išsiaiškinti, kas yra tas „Premium“. Pagal Tyrereviews.co.uk, „Premium“ segmento padangų gamintojams galima priskirti „Continental“, „Goodyear“, „Michelin“, „Dunlop“, „Pirelli“ ir „Bridgestone“. Tai sprendžiama pagal gamintojo pasiūlą, kai savo gamoje jis turi itin kokybiškų tiek žieminių, tiek vasarinių padangų, ir jų padangos yra dažnai atnaujinamos bei kainuoja daug.
„Pagrindiniai gamintojai turi pigesnius produktus, pavadintus kitais prekiniais ženklais. Tačiau šiai dienai geriausios technologijos sudedamos į pagrindinių gamintojų „produktus-flagmanus“. Galbūt „Barum“ kūrinys, žvelgiant į tam tikrus parametrus, bus labai panašus į brangų „Michelin“ produktą, tačiau kiti parametrai bus prastesni. Tačiau faktas yra tas, kad pirkdamas gerą ir garsaus gamintojo padangą visada žinosi, kad įsigijai kokybišką produktą ir pinigų į balą neišmetei. Padangų rinkoje konkurencija didelė, todėl visi pirmiausia akcentuoja kokybę ir tam skiria daugiausiai dėmesio. Savaime suprantama, kad už gerą produktą reikia mokėti daugiau“, – aiškina bendrovės „Juta“ vadovas Audrius Gelžinis.
Vidutinio lygmens padangos – „Nokian“, „Falken“, „Uniroyal“, „Toyo“, „Vredestein“, „Yokohama“, „Barum“ ir kt. Šie prekės ženklai dažnai priklauso vienam iš „Premium“ gamintojų ir yra ne tokie brangūs, tačiau ir nepriklausomuose testuose įvertinami ne taip gerai. Būtent vidutinės klasės padangos rekomenduojamos daugeliui aktyviai naudojamų senesnių automobilių – jos nėra tokios brangios, kaip „Premium“, bet ir nėra didelis kompromisas saugumo sąskaita, kaip kai kurios pačios pigiausios padangos.
Ekonominės klasės padangų gamintojai: „Debica“, „Federal“, „Achilles“, „Kenda“, „Kormoran“, „Nankang“, „Sava“ ir kt. Jos patenkina mažiau reiklių kokybei pirkėjų lūkesčius ir yra populiarios Lietuvoje. Dėl nedidelės kainos ir nedidelio reiklumo kokybei daugelis vairuotojų neatskiria, ar jų automobilis apautas „Premium“, ar ekonominės klasės padangomis, tad kam mokėti daugiau? Kita vertus, jų saugumas įvairiomis sąlygomis niekada nebus toks, koks „Premium“ gaminių.
Egzistuoja ir vadinamosios biudžetinės klasės padangos. Tai – pačios pigiausios padangos, net ne visų jų atstovybes rastume Lietuvoje. Tai tokie gamintojai kaip „Admiral“, „Durun“, „Goodride“, „Maloya“, „Minerva“, „Roadstone“, „Star Performer“, „Wanli“, „Westlake“ ir kt. Tai – pačios pigiausios padangos, kurių kai kurių dydžių komplekto kaina neviršija 100 eurų. Tokios padangos rekomenduojamos nebent automobilį retai naudojančiam žmogui, kuriam jis nereikalingas kasdieninėms reikmėms ir jo eksploatacijai pinigų daug skirti nenorima.
„Kaina ir kokybė dažniausiai yra labai susiję dalykai, tad pats pigiausias gaminys ir yra pigiausias visomis prasmėmis. Bet jei kam nors reikia pigiausio daikto nuvažiuoti nuo taško A iki taško B, kodėl gi ne. Tiesiog reikia viską apsvarstyti. Galbūt už tą pačią kainą galite važiuoti ir su „Premium“ segmento padangomis. Jei padanga pigi lentynoje, dar nereiškia, kad ji bus pigi eksploatuojant“, – samprotavo didžiausio padangų parduotuvių tinklo Lietuvoje, „Egzotikos“ vadovas Rokas Lipeikis.