Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Padangų testų rezultatus reikia vertinti atidžiai

Nuo spalio vidurio žiniasklaidoje kone kasdien narstoma žieminių padangų tema: gamintojai pristato rinkos naujienas, saugaus eismo ekspertai dėsto teisingo pasirinkimo principus, o pardavėjai giria tai, kas būna surikiuota jų parduotuvių lentynose.
„Conti Technik Forum 2014“
„Conti Technik Forum 2014“ / „Continental“ nuotr.

Iš pirmo žvilgsnio ši padangų keitimo karštinė pernelyg nesiskiria nuo siautusių ankstesniais metais. Tačiau šiek tiek atidžiau sekant visą viešoje erdvėje pasirodančią informaciją (įskaitant ir padangų verslo banginių reklamines kampanijas), dėmesį patraukia keletas naujų konkurencinės kovos bruožų.

Vairuotojams, negalintiems pasigirti turtingų techninių žinių bagažu, dar prieš trejetą metų ES politikų užmojo pagelbėti pasiūlyti naują „suflerį“ – standartizuotą padangų žymėjimą ir skirstymą į 7 klases. T. y. pakanka pažiūrėti kokias raide (nuo „A“ iki „G“) užkoduotą vertinimą bandymuose gavo padanga ir bus aišku, kaip gerai ji stabdo ant šlapio asfalto. Tačiau Lietuvoje žieminėms padangoms dar kartais tenka pavažiuoti ir per sniegą, tad čia rodikliai išsiskiria - šlapiame kelyje gerai besielgianti padanga nebūtinai bus tokia pat gera ant sniego.

Į pastarąjį dalyką – žieminių padangų egzaminavimą toli gražu ne žiemiškomis sąlygomis – specialistai atkreipė dėmesį kai tik buvo paskelbta bandymų metodika. Akivaizdu, kad mašinų „apavą“ testuojant palyginti aukštoje (2–20 C šilumos) temperatūroje stabdymo kelio ilgis daugeliu atvejų bus visiškai kitoks, nei tą patį pratimą kartojant realiomis žiemiškomis sąlygomis. Todėl bene visi save gerbiantys padangų gamintojai patarė jokiu būdu nepaversti ES etiketės vieninteliu pasirinkimo kriterijumi.

Antai oficialiame „Nokian Tyres“ internetiniame puslapyje patys gamintojai perspėja dėl painiavos, kurią renkantis žiemines padangas kelia  ES ženklinimas ir visus  vairuotojus ragina pastudijuoti nepriklausomą padangų lyginimo testų rezultatus, pasikonsultuoti su pardavimo ekspertais ir įvertinti, kokios padangos, kokioms sąlygoms skirtos.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Padangų montavimas Vilniuje balandžio 1-ąją
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Padangų parduotuvė

„Nedygliuotos žieminės padangos Šiaurės šalims yra pagamintos orientuojantis į čia dominuojančias sąlygas, kai dažnai būna minusinė temperatūra, labai slidu, yra ledo, sniego. Nedygliuotos padangos, skirtos Vidurio Europos šalims: akcentuojamas greitas važiavimas šlapia kelio danga teigiamoje temperatūroje, o ne sukibimas su ledu, todėl jos gaminamos visai kitokios konstrukcijos ir iš kieto gumos mišinio. 

Žieminių padangų nederėtų rinktis atsižvelgiant tik į sukibimą su šlapiu paviršiumi. Sukibimas su tokio tipo kelio danga yra nevienintelis svarbiausias saugumo aspektas, ypač Šiaurės žieminių padangų atveju. Žieminės padangos, pasižyminčios geru sukibimu su šlapiu paviršiumi, turi prastą sukibimą su ledu ir yra pritaikytos vidurio Europos šalių švelnių žiemų sąlygoms. Padangų etiketė neatskleidžia visos informacijos apie žiemines padangas, t. y. kokioms žiemos sąlygoms jos tinkamos, o įsigyti tinkamas padangas tinkamoms sąlygoms yra esminis dalykas saugumui“, – rašoma Nokiantyres.com.

„Renkantis žiemines padangas, vairuotojams tikrai nereiktų koncentruoti dėmesio į ES padangų žymėjimą, nes iš jo neįmanoma nustatyti net dešimtadalio svarbiausių žieminių padangų savybių kaip, pavyzdžiui: elgesys ant ledo, sniego, pažliugusio sniego, atsparumas akvaplanavimui ir t. t. Pagal šiuo metu galiojančią bandymų ir vertinimo metodiką geriausius rodiklius turi vasarinės „A“ kategorijos padangos, tačiau visiškai akivaizdu, kad žiemą su jomis važiuoti tiesiog neįmanoma. Šiuo atveju ES etiketės, švelniai tariant, visiškai netinkamas patarėjas. Greičiau atvirkščiai – renkantis žiemines padangas jos tik klaidina. „Užsikabinus“ tokios reklamos galima nusipirkti visiškai lietuviškiems keliams žiemą netinkamus daiktus“, – pastebėjo bendrovės „Egzotika“ vadovas, tituluotas lenktynininkas Rokas Lipeikis.

Dar pora europinio padangų ženklinimo keistenybių – „A“ ES ženklinimo reikšmę kaip taisyklė turi tik keleto dydžių „gerosios“ padangos. Pavyzdžiui, 265/50 R19 „Nokian WR SUV 3“ padangos turi net dvi „A“ raides, tačiau pradėjus ieškoti kitokių išmatavimų minėto modelio padangų gali tekti nusivilti – kai kurių dydžių „Nokian WR SUV 3“ gebėjimai vertinami tik „C“ ar netgi „E“ lygiu. Analogiška situacija yra su daugeliu tiek žieminių, tiek vasarinių padangų, tad jeigu ieškote 15 colių skersmens padangų, testais, kuriuose buvo bandomos pvz. 225/50 R17 padangos, pernelyg nepasitikėkite – verčiau paieškoti tokių, kurie buvo atliekami su norimo išmatavimo padangomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai