Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Palygino šiandien naudojamą ABS sistemą su naujausia: stabdymo kelio skirtumas pribloškė

Kalbėdami apie vairavimą žiemą, saugaus eismo ekspertai akcentuoja, kad ypatingą reikšmę stabdymo kelio ilgiui turi ABS, arba dar kitaip – stabdžių antiblokavimo – sistema. Antrosios kartos ABS į automobilius montuojama maždaug 15 metų, o gamintojai jau paruošę trečiosios kartos sistemą. Skirtumas tarp jų – stulbinantis.
Antrosios ir trečiosios kartos ABS sistemų bandymas Švedijoje
Antrosios ir trečiosios kartos ABS sistemų bandymas Švedijoje / Gamintojo nuotr.

Kuo skiriasi antrosios ir trečiosios kartų ABS sistemos, 15min išbandė Švedijos Šiaurėje, kur padangų ir komponentų automobiliams gamintojas „Continental“, aprūpinęs bandymams skirtus 7 kartos „Volkswagen Golf“ modelius naujausiomis žieminėmis padangomis, leido išbandyti skirtingas kombinacijas: senesnes ar naujesnes padangas ir antros kartos ABS sistemą arba senesnes ar naujausias padangas su trečios kartos ABS sistema.

Bandymams paruoštas ruožas – sniegu nuklota trasa. Šioje privaloma įsibėgėti iki 70 km/val., o tuomet, pasiekus kūgelius, iš visų jėgų mygti per stabdžius. Stabdymo zona ypatinga – joje šachmatų lentos principu išdėlioti ledo ir asfalto ruožai, tad vienu metu vienas automobilio ratas būna ant ledo paviršiaus, kitas – ant asfalto.

Per kiek laiko pavyksta sustoti skaičiuoja automatinė sistema, fiksuojanti momentą, kada paliečiami stabdžiai, ir kada automobiliais nustoja judėti.

Gamintojo nuotr./Antrosios ir trečiosios kartos ABS sistemų bandymas Švedijoje
Gamintojo nuotr./Antrosios ir trečiosios kartos ABS sistemų bandymas Švedijoje

Veikia greičiau

„Continental“ atstovai akcentuoja, kad būtent besikeičiančios kelio sąlygos, pavyzdžiui, kai viena eismo juostos dalis padengta sniegu, kita – sausas asfaltas, leidžia pademonstruoti didžiausius trečiosios ABS kartos privalumus. Esant skirtingai kelio dangai po to paties automobilio ratais, ABS sistema privalo taikyti skirtingas stabdymo jėgas, taip pat, kur kas greičiau reaguoti į paviršiaus pasikeitimus.

„Vertinant techninius parametrus, trečiosios kartos ABS sistema yra tiesiog keliomis milisekundėmis greitesnė už antros kartos ABS“, – apibūdina Berndas Hartmanas, „Continental“ pažangias važiuoklės ir saugumo sistemas kuriančio padalinio atstovas, sutinkantis, kad paprastam vartotojui skaičiavimas milisekundėmis ne toks suprantamas, kaip, pavyzdžiui, sekundžių skaičius, reikalingas visiškam sustojimui.

Gamintojo nuotr./Antrosios ir trečiosios kartos ABS sistemų bandymas Švedijoje
Gamintojo nuotr./Antrosios ir trečiosios kartos ABS sistemų bandymas Švedijoje

Skirtumas šokiravo

Paaiškinti, koks skirtumas, žodžiu sunkiai galėjo daugelis „Continental“ atstovų. Pasak jų, geriausia tą skirtumą pamatyti pačiam, todėl nieko nelaukę sėdame bandyti automobilių.

Didžioji dauguma šiandien rinkoje esančių automobilių turi antrosios kartos ABS sistemas.

Nors mėginant įvairius derinius – naujausias padangas ir senesnę ABS sistemą ar atvirkščiai – rezultatai gaunami skirtingi, visgi labiausiai skirtumas jaučiamas tada, kai greitėjimo ir stabdymo iki visiško sustojimo testas atliekamas pasitelkus tas pačias, naujausių technologijų „Continental TS 860 S“ padangas, ir skirtingų kartų ABS sistemas.

Kiekvieną kartą bandymas vykdomas po tris kartus, o automatinė sistema skaičiuoja laiką, reikalingą norint sustoti visiškai. Pirmiausia sėdu prie 7 kartos „Golf“, turinčio trečiosios kartos ABS sistemą, vairo. Beje, įprastai į šios kartos „Golf“ montuojama antrosios kartos ABS sistema.

Pagreitėjus iki 70 km/val. ir kirtus per stabdžius bandymų zonoje, automobilis stoja gana efektyviai. Elektroninė „moteris“ garsiai paskelbia – 6 sekundės ir 2 milisekundės. Dar keli bandymai parodo, kad toks matavimas gana tikslus net įvertinus žmogiškąjį – mano – veiksnį. Visus kartus iki visiško sustojimo prireikia maždaug 6 sekundžių.

Šokas ištiko tą patį bandymą pakartojus su automobiliu, turinčiu antrosios kartos ABS (tokia yra šio modelio standartinės įrangos dalis) sistemą. Pirmuoju bandymu „kirtus“ per stabdžius, „Golf“ ten, kur jau buvo sustojęs trečios kartos ABS turintis modelis, dar slydo. Slydo ir visus kitus kartus. Kitaip tariant, pakartoti rezultato, gauto su trečios kartos ABS, nepavyko nė karto.

Matuojant sustojimo laiką sekundėmis, pats geriausias rezultatas – 7 sekundės ir 5 milisekundės. Tačiau pirmiesiems bandymams iki visiško sustojimo prireikė 8-9 sekundžių. Tad lyginant skirtingų kartų sistemas, naujoji ABS karta leidžia sustoti mažiausiai 1 sekunde greičiau nei antros kartos ABS. Matuojant metrais tai – kiek didesnis atstumas nei prabangaus sedano ilgis, arba – sėkmingai išvengtas (ir atvirkščiai) susidūrimas.

Montuojama į naujausius

Didžioji dauguma šiandien rinkoje esančių automobilių apginkluoti antrosios kartos ABS sistemomis. Visgi „Continental“ išduoda, kad naujausios technologijos pamažu keičia senąsias.

Pavyzdžiui, trečios kartos ABS sistema montuojama „Alfa Romeo Giulia“ modelyje, taip pat – visi nauji „Volvo“ modeliai iš gamyklų rieda turėdami naujausias ABS sistemas, trečios kartos ABS gaus ir 8-os kartos „Volkswagen Golf“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?