2024 11 21

Vilniuje parkavimo kainos augs, bet brangiausioje zonoje – daugiausia gyventojų mašinų

Vilniaus politikai toliau svarsto gerokai padidinti automobilių stovėjimo kainas sostinės gatvėse. Brangiausioje – mėlynojoje – zonoje vienos valandos įkainis turėtų išaugti nuo 2,5 iki 4 eurų. Tačiau ar tai pakeis situaciją Senamiestyje ir miesto centre, ar sumažins automobilių? Kai kurie politikai tikina, kad skaičiai rodo ką kita. Esą net ir vidury dienos daugiausia stovėjimo vietų čia užima ne trumpam atvykę svečiai, o leidimus turintys gyventojai.
Rezervuotos automobilių stovėjimo vietos
Rezervuotos automobilių stovėjimo vietos / Roberto Riabovo / BNS nuotr.

Pagal Vilniaus miesto savivaldybės Infrastruktūros grupės siūlymus, kurie įsigalios, jei jiems bus pritarta, kitų metų vidury, Mėlynojoje zonoje valandos įkainis už automobilio stovėjimą kiltų nuo 2,5 iki 4 eurų, Raudonojoje – nuo 1,5 iki 2,5 euro, Geltonojoje – nuo 0,6 iki 1 euro, Žaliojoje – nuo 0,3 iki 0,5 euro.

Taip pat siūloma likusioje Vilniaus teritorijoje įvesti baltąją zoną. Joje automobilio statymas kainuotų 0,2 euro už valandą.

Jeigu automobilio valdytojas yra deklaravęs gyvenamąją vietą baltojoje zonoje ir turi „Susisiekimo paslaugų“ išduotą elektroninį leidimą, už pirmą automobilį rinkliava būtų netaikoma. Antro automobilio statymas kainuotų 6 eurus mėnesiui arba 72 eurus metams.

Kaip prieš šį klausimą pristatant taryboje lapkričio pradžioje BNS sakė JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) Judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius, „atsižvelgiant į prielaidas, kad būtų keičiamos rinkliavos zonų ribos, kainos, galiojimo laikas ir būtų sumažėjęs užimtumas dėl išaugusių įkainių, skaičiuojame, kad pokyčiai padidintų surenkamą rinkliavą per metus apie 28 procentais.“

Daugiausia stovi gyventojų mašinų

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Artėja LEA kvietimas įsigyti naujus šilumos siurblius su kompensacija
Reklama
„BITmarkets“ parodoje „Next Block Expo“ laimėjo apdovanojimą už geriausią klientų aptarnavimą
Reklama
Verslo civilinė atsakomybė: kokių sričių įmonės ją patiria dažniausiai ir kodėl?
Reklama
Amžėjimas nėra nuosprendis: kas gali padėti išlaikyti energiją ir jaunystę?