Nors Kuršių nerija išsiskiria savo patrauklumu kelionėms dviračiais, tačiau pagrindinis dviračių takas nuo Smiltynės iki Nidos šiuo metu neatitinka šiuolaikinių standartų ir neužtikrina patogaus važiavimo. Takas yra per siauras, jo dangoje gausu nelygumų ir įvairių pažeidimų, trūksta horizontalaus ženklinimo bei saugų važiavimą užtikrinančių mažosios architektūros sprendimų.
Vietomis augmenija ir medžių šakos patenka į dviračių eismui reikalingą kelią, todėl kelia grėsmę dviratininkų saugumui. Dėl prastos dviračių tako būklės kelionės dviračiais iš Smiltynės į Nidą nėra tokios populiarios, kokios galėtų būti, o daugelis poilsiautojų verčiau renkasi Kuršių neriją aplankyti automobiliu.
Atliekant rekonstrukciją dviračių tako ruožai bus praplatinti iki 3,5 m pločio, juose įrengta nauja asfalto danga, saugų eismą užtikrinantys elementai – borteliai, horizontalusis kelio ženklinimas. Laikantis tarptautinių dviračių takų standartų suprojektuota tiesi dviračių trasa, tačiau visi sprendimai derinti prie nacionalinio parko aplinkos, siekiant išvengti žalos aplinkai, išsaugoti medžius ir kitą augmeniją. Palei rekonstruojamą taką taip pat bus įrengtos 4 poilsio aikštelės.
„Kuršių nerija kasmet sulaukia vis daugiau lankytojų, o dviračių takų infrastruktūros modernizavimas ir plėtra yra vienas iš pagrindinių būdų regioniniame parke sumažinti automobilių srautus bei paskatinti gyventojus rinktis aplinkai draugiškesnį transportą. Tai suteikia palankias sąlygas vystytis tvariam turizmui ir saugoti šios unikalios Lietuvos vietos gamtą. Nacionalinio parko statusas įpareigoja ir mus atliekant darbus dar daugiau dėmesio skirti aplinkosaugos aspektams. Dėl to atsakingai planuojame darbų logistiką ir resursus, rekonstrukcijai pasitelksime pažangius metodus bei priemones“, – sako bendrovės „YIT Lietuva“ vadovas Kęstutis Vanagas.
Anot K.Vanago, po rekonstrukcijos dviračių takas bus platesnis ir saugesnis, todėl iš Smiltynės į Nidą keliaujančių dviračiais ar kitomis aplinkai draugiškomis transporto priemonėmis turėtų padaugėti. Dviračių tako rekonstrukcijos darbai prasidės jau sausio pradžioje ir tęsis 6 mėnesius. Darbo projektu rūpinosi bendrovė „Plentprojektas“.
Šiuo metu „YIT Lietuva“ rekonstruoja rajoninį kelią Kretingalė-Plikiai-Smilgynai, vykdo valstybinės reikšmės rajoninio kelio Meldikviršiai-Sartininkai-Žemaičių Naumiestis pietvakarinėje Lietuvos dalyje ir krašto kelio Trakai-Rūdiškės-Pivašiūnai-Alytus ruožų kapitalinio remonto darbus. Bendrovė taip pat rekonstruoja tiltą per Eketės upę rajoniniame kelyje Klaipėda-Radailiai-Kretinga, atlieka kelio Pėžaičiai-Švėkšna ruožo Šilutės rajone kapitalinį remontą, vykdo Klemiškės g. Klaipėdoje rekonstrukciją, rajoninio kelio Dituva-Priekulė-Dreižiai ruožo rekonstrukciją, įrenginėja skirtingų lygių geležinkelio bei automobilių sankirtą Lentvaris-Vievis, įgyvendina specializuotas eismo saugumo priemones Vilniaus mieste, planuoja Kunigiškiai-Palanga ruožo remonto darbus.