Pašnekovė pasakojo, kad penktadieniais maršrutu Vilnius–Rokiškis važiuoja daug žmonių, todėl savo bilietu pasirūpino iš anksto. Atvykusi į Vilniaus autobusų stotį mergina nustebo, kai jau buvo užimtos visos autobuse esančios vietos, bet vairuotojas vis vien pardavinėjo kelionės bilietus pranešdamas, kad kelionės metu teks stovėti.
Skaitytoja aiškino, kad vairuotojas pranešdavo laukiantiems keleiviams, jog autobuse vietų jau nėra, tačiau jam leidus ir patys keleiviai sutikdavo važiuoti stati. Anot pašnekovės, vos pajudėjus iš Vilniaus autobusų stoties, autobuse stovėjo vos keli žmonės, bet netrukus autobusas prisipildė dar labiau.
Pasipiktino kelionės sąlygomis
Dar neišvažiavęs iš sostinės autobusas sustojo du kartus, o kiekvienoje stotelėje įlipdavo po kelis naujus keleivius. Pašnekovė pasakojo, jog antroje stotelėje, kuri buvo Santariškėse, neapsikentusi tokių kelionės sąlygų, moteris su mažamete dukra išlipo. Pinigų už bilietus nieks negrąžino, o anot 15min skaitytojos, likusieji keleiviai visos kelionės metu dairėsi, ar tik neatsilaisvino vieta, kur galėtų atsisėsti.
Kaip kelionė iš Vilniaus į Rokiškį baigėsi, pašnekovė pasakyti negalėjo, mat pati išlipo netoli Dubingių, tačiau net ir tuomet, nuo Vilniaus nuvažiavus 50 km, žmonės autobuse vis dar stovėjo.
Grįžusi į namus, dėl tokio keleivių vežimo Laura savo ruožtu susisiekė su Rokiškio autobusų parko atstovais, kurie paaiškino, kad toks vairuotojo poelgis yra žmoniškas, nes patys keleiviai dažnai skundžiasi, jog jiems autobuse vietos nebelieka, o penktadienį keleivių visuomet yra daugiau.
Žmoniškumas ar saugumas?
Rokiškio autobusų parko direktorius Virginijus Matulka, komentuodamas susidariusią situaciją pripažino, kad šiuo atveju vairuotojas nusižengė, nes taisyklės visiems yra vienodos. Nors pats direktorius prisipažino, kad tuo metu, kai 15min skaitytoja susisiekė su autobusų parko administracija, jis atostogavo, teigė girdėjęs apie šią situaciją ir kelis kartus patikino, kad vairuotojas taip keleivius pavėžino tik kelis kilometrus – iki sodų.
V.Matulka teigė, kad tokio vairuotojo sprendimo pateisinti negali, tačiau kartu ir pritarė savo kolegoms, kad toks vairuotojo poelgis – žmoniškas. Anot jo, vakare maršrutų yra kur kas mažiau nei dieną, todėl kitu atveju žmonės būtų negalėję grįžti į namus. Paklaustas, ar dėl šios priežasties nereikėtų keisti autobusų tvarkaraščio, direktorius aiškino, kad toks sprendimas tikrai nereikalingas, nes keleivių mažėja ir tokiu atveju autobusų parkas dirbtų nuostolingai.
Saugumu nesirūpina ir patys keleiviai
Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) Strateginio planavimo skyriaus vyr. specialistas Irmantas Kuzas komentuodamas šią situaciją įžvelgė ir pačių keleivių atsakomybės trūkumą.
Kalbėdamas apie įstatymų numatytas normas, specialistas priminė, kad Keleivių ir bagažo vežimo kelių transportu taisyklės nedraudžia vežti stovinčius keleivius, tačiau viskas priklauso nuo transporto priemonės grupės. Remiantis minėtomis taisyklėmis, tolimojo susisiekimo maršrutams turi būti naudojami autobusai, kuriuose stovimų vietų nėra.
Kelių eismo taisyklės taip pat nurodo, kad vežti daugiau keleivių, nei numatyta transporto priemonės techninėje charakteristikoje, taip pat ir stovinčius keleivius, jei charakteristikoje tai nenumatyta, draudžiama. O už keleivių vežimo reikalavimų pažeidimą gresia administracinė atsakomybė vairuotojams nuo 30 iki 90 eurų. Visgi, tokioje situacijoje atsakomybę už save prisiimti turėtų ir keleiviai.
Esant galimybei, keleiviams rekomenduojame planuoti savo kelionę iš anksto ir vykti ne paskutiniu autobusu
„LTSA visada atkreipia vežėjų dėmesį, kad būtų laikomasi autobusų talpumo normų, tačiau problema ta, kad keleiviai patys sutinka taip važiuoti, nes tai yra paskutinis reisas reikiama kryptimi arba dėl įvairių priežasčių žmonės nenori ilgai laukti kito autobuso. Tuomet vairuotojas patenka tarp kūjo ir priekalo – vienoje pusėje pikti keleiviai, kitoje – daromas pažeidimas. Vairuotojui prisiėmus atsakomybę vežti daugiau keleivių, jis rizikuoja keleivių saugumu, tačiau ir patys keleiviai turėtų suprasti, kad tokiu atveju jie lygiai taip pat rizikuoja savo saugumu“, – aiškino I.Kuzas.
Specialistas primena, kad važiavimo bilietą įsigijus autobusų stoties kasoje, keleiviui priskiriamas sėdimos vietos numeris, todėl jis turi pirmenybę įsėsti į autobusą, o tokiu atveju, kai visos vietos jau yra užimtos, vairuotojas autobuse papildomų bilietų parduoti negali. „Esant galimybei, keleiviams rekomenduojame planuoti savo kelionę iš anksto ir vykti ne paskutiniu autobusu. Negavus vietos, patariame būti supratingiems ir rinktis kitas alternatyvas ar, jei nėra būtinybės, apsvarstyti galimybę keliauti kitą dieną“, – siūlė I.Kuzas.