„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Pasiruoškite: savaitgaliais į automagistrales sugrįžta veiksmo serialas „Ramentų mūšiai“

Vos tik kuri nors Lietuvos automagistralė užsikemša dėl remonto ar avarijos, iš karto prasideda mūšiai „kuris gudresnis“. Ta pati situacija kartojasi kiekvienais metais ir tampa sistemine Lietuvos problema. Tarkime, Vokietijoje pamatyti ir nufilmuoti tokias situacijas būtų sunku.
Moteris su ramentu automagistralėje A1 jau tapo tokių situacijų simboliu
Moteris su ramentu automagistralėje A1 jau tapo tokių situacijų simboliu / Stopkadras

Ką sako Kelių eismo taisyklės

Pagal KET reikalavimus, draudžiama transporto priemonėms (išskyrus dviračius) apvažiuoti ta pačia kryptimi važiuojančias transporto priemones iš dešinės (išskyrus leistiną sukančių į kairę, apsisukančių transporto priemonių apvažiavimą iš dešinės) važiuojant kelkraščiu, lėtėjimo ar greitėjimo juosta. Ta pačia kryptimi lėčiau važiuojančias transporto priemones rekomenduojama apvažiuoti iš kairės.

Problema – sena kaip pasaulis

2009 m. liepos 6 d. liudininkai automagistralėje Klaipėda-Kaunas nufilmavo klasika tapusį epizodą. Susidarius spūsčiai, dalis automobilių vairuotojų nusprendė, kad važiuoti vadinamąja „technine“ juosta – nieko blogo. Negi tuščia stovės. O kiti tegul laukia „kamštyje“.

Kaip visuomet tokiais atvejais, atsirado pilietis („Volvo“), panoręs paauklėti niekadėjus ir užtvėrė „nulinę“ juostą. Tuomet iš „Toyota“ miniveno išlipusi moteris (kažkodėl tik su vienu ramentu), pribėgo prie „Volvo“ vairuotojo, jį apibarė ir pabandė suduoti. Tačiau šis išpuolis nelabai pavyko – atėmęs ramentą, „kovotojas dėl teisybės“ jį nusviedė į šalikelę.

VIDEO: Incidentas Klaipeda-Vilnius 2009 07 06 ~17val

Tuomet papykusi nepraleisto „nuline“ juosta „Toyota“ automobilio keleivė atsisėdo ant „Volvo“ variklio dangčio. Aistros, veiksmas ir nenuspėjama pabaiga – puikus siužetas lietuviškam serialui „Greitkelių policija“. Tačiau policijos, ten, žinoma, nebuvo, vairuotojai aiškinosi patys.

Panašių istorijų skaitytojai nufilmuoja kasmet. Štai pernai ties Kaunu filmuoti epizodai: „nuline“ juosta transportas juda intensyviai. Ir vėl kyla klausimas: kodėl vieni yra geresni už kitus. Čia kaip su A juostomis mieste – važiuoja ne tik autobusai ar elektromobiliai.

Praėjusio savaitgalio vaizdai

Praėjusį savaitgalį 15min skaitytoja nufilmavo ne tik akivaizdų KET pažeidimą, bet ir rimtą apsižodžiavimą. Veiksmas vyko sekmadienį toje pačioje A1 magistralėje. Pasak skaitytojos (ji pateikė ilgą vaizdo įrašą), daugybė automobilių bandė prasmukti „nuline“ juosta, nes pirmoji judėjo lėtai (prieš remontuojamą ruožą susidarė spūstis). Iš pradžių pralindo BMW, nors „Volvo“ bandė jo neleisti.

Tuomet konfliktas užsimezgė ir su pilkos/sidabrinės spalvos „Audi“ vairuotoju. Jis irgi bandė pasinaudoti papildoma dešine juosta, o „Volvo“ blokavo. Kartais „Audi“ įsijungdavo avarinio sustojimo „mirksiuką“. Štai kaip atrodo patrumpintas variantas be nenorminės leksikos:

VIDEO: Pamatykite: magistralėje Klaipėda-Kaunas Volvo auklėja kelkraščiu važiuojančią Audi

Vėliau su redakcija susisiekęs „Audi“ vairuotojas paaiškino, kad taip važiavo, nes jo dukra blogai pasijuto, ją pykino.

Vairavimo instruktorius: žmonės piktinasi pagrįstai

Pasak Artūro Pakėno, vairavimo mokyklos Amplius LT vadovo, toks elgesys kelyje iliustruoja mūsų psichologinę būseną ir pilietiškumą.

„Žmonės pavargę, irzlūs, nebevaldo emociju. Iš tiesų, įsivaizduokite. Stovite sąžiningai eilėje. Gal ir jums nemalonu – vaikai zyzia, gal nori į tualetą, o srautas nejuda. Bet elgiatės pilietiškai, drausmingai laukiate. Ir staiga pro šoną ima lįsti gudručiai.

Ir niekas jų nebaudžia. Tokie eismo dalyviai tau rodo fakus, o kai neiškentęs pats pabandai kažką daryti, gali užsirauti ant chuliganų, gali nukentėti tavo šeima, automobilis. O jau nekalbu apie emocijas. Todėl manau, kad žmonės piktinasi pagrįstai.

Ar valstybė pas mus dar kažką kontroliuoja, ar grižta 1990 m. anarchija?“ – retoriškai klausė A.Pakėnas.

Vairavimo pedagogo teigimu, tokios situacijos yra lengvai prognozuojamos, todėl stebina kontroliuojančių eismą institucijų neveiklumas. Tai ar gali piliečiai tikėtis tvarkos? O kai jos nėra, susidaro sąlygos Linčo teismams.

„Pakaktų gal iki Kauno 3-4 ekipažų kelkraštyje, bent 10 atimtų teisių vairuoti per savaitgalį, ir po kelių metų šis reiškinys išnyktų“, – įsitikinęs A.Pakėnas.

Kelių policija primena, kur ir kaip pranešti apie pažeidėjus

LKPT Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus
vyriausioji specialistė Jorūnė Liutkienė primena.

Jei piliečiai nori, kad toks pažeidėjas būtų išaiškintas ir nubaustas, reikia pranešti policijai. Elektroniniu būdu reikia užpildyti pranešimo formą internetinėje svetainėje ePolicija.lt Pateikti pranešimą policijai galima ir elektroniniu paštu epolicija@policija.lt, o kreiptis bendruoju policijos telefonu 8 700 60000.

Tuomet visi pranešimai patenka į Policijos registruojamų įvykių registrą. Vairuotojui, ar kitam eismo įvykyje dalyvavusiam asmeniui atsakomybė taikoma nustačius visas įvykio aplinkybes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau