Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Paslydimų savaitė: pamiršome, kad už lango – žiema?

Ši savaitė dovanojo gražių vaizdų – smagaus, bet ne tūžmingo snyguriavimo, kuris tikrai nepavertė Lietuvos kelių pavojingai slidžiais ar neišvažiuojamais. Tačiau, deja, automobiliai vis tiek juose slidinėjo, ir ne tik BMW.
Įvykio vietoje
Įvykio vietoje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Ir nors kai kuriais atvejais, kai automobiliai slydo lyg ir lygioje vietoje, buvo įtarimų, kad vairuotojas vartojo alkoholį, vertėtų prisiminti vairavimo žiemą ABC.

Štai kad ir įvykis Vilniuje, Vakariniame aplinkkelyje, kuris tikrai gerai kelininkų prižiūrimas. Ankstyvą vasario 7 d. rytą avariją pustuščiame aplinkkelyje patyrė automobilis BMW. Ties nusukimu į Karoliniškes BMW 335d nusuko nuo kelio, sužeisti trys jauni žmonės.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Įvykio vietoje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Įvykio vietoje

Kodėl taip nutinka? Atsakymų gali būti ne vienas. Tai – ir vairuotojo koncentracijos stoka dėl nuovargio, išvakarėse vykusio „baliaus“ ar tiesiog vairuotojo išsiblaškymo. Kaip kitaip paaiškinti, kad automobilis ima slidinėti net ir „švariame“ kelyje. Tiesa, turbūt nuotraukoje pastebėjote, kad kelio pakraštyje sniego buvo.

Natūralu, kad, išklydus iš savos juostos ir ratu užkabinus sniego lopinėlį, automobilį gali sumėtyti. Taip pat natūralu, kad, pritrūkus patirties (tarkime, nemokant automobilio „sugaudyti“ vairu), ir, neduok dieve, pradėjus daryti staigius judesius vairu, stabdžiu ar akceleratoriumi, nemalonumai garantuoti.

Atsisakykite dogmų

Todėl pirmoji taisyklė žiemą – vairuotojai turi išmesti iš galvos dogmą, kad už jų saugumą kelyje atsakingi kelininkai. Šaltuoju periodu idealių kelių nebūna, todėl bet kurią akimirką, tarkime, stipriau pūstelėjus vėjui ir atnešus ant nuvalyto kelio sniego, situacija gali pasikeisti.

Kad tokios akimirkos nevirstų avarijomis, vairuotojai turėtų laikytis vairavimo žiemą ABC.

Vairavimo instruktorius, mokyklos „AmpliusLT“ vadovas Artūras Pakėnas primena paprastus, bet labai svarbius dalykus: „Svarbiausia – nedaryti staigių judesių. Slidus kelias nemėgsta staigaus stabdymo, staigaus pagreitėjimo, staigaus vairo sukinėjimo. Viską reikia daryti ramiai ir tolygiai“.

Priekiniais ir galiniais ratais varomų automobilių vairavimas skiriasi

„Net ir patyrę vairuotojai dažnai klysta manydami, kad automobiliai su priekiniais varomais ratais paspaudus greičio pedalą kažkokiu būdu „išsitraukia“ iš posūkių. Tai klaida. Automobilis tokioje situacijoje tiesiog nuskrieja ta kryptimi, kurios bandoma išvengti“, – pasakoja Artūras Pakėnas.

Ratai automobilį gali pasukti tik tada, kai jie turi sukibimą su keliu. Jei paspausite greičio pedalą, jie tiesiog prasisuks ir jokio efekto neduos. Štai kaip pataria elgtis vairavimo instruktorius:

„Pirma, tolygiai spaudžiant stabdžių pedalą reikia sumažinti greitį kiek įmanoma, kad ratai atgautų sukibimą su keliu. Tada labai lėtai ir tolygiai sukti vairą. Vairuotojai tokiose situacijose elgiasi labai inertiškai. Nėra laiko kada galvoti, todėl elgiasi kaip yra pratę. Reikia dar prieš tokias situacijas save treniruoti ir joms ištikus būsite saugūs.“

Automobiliai galiniais varomais ratais, nors ir valdomi sudėtingiau, yra valdomi intuityviau. Posūkyje jų galinė dalis yra linkusi skysti į posūkio išorę, bet net ir nepatyrę vairuotojai juos „tiesina“ teisingai – atleidžia greičio pedalą ir ieško sukibimo su keliu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos